lichtrijden zonder beugels..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

lichtrijden zonder beugels..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 17:34

Gister reed ik in de (manege) les.

Omdat het vakantie was vond de instructeur dat we iets leuks moesten doen..Ik heb echt een hekel aan dat soort zogenaamd leuke dingen, dus ik stelde voor om gewoon te dressuren...of anders springen maar we hadden nog maar 20 min. dus dat was ook niet zo handig..Zonder zadel wilde ik ook nog wel(hoewel mijn paard waarschijnlijk het vervelendste zit van allemaal en ook nog een beetje druk was gister)maar nee dat wilde de andere ook niet...

Toen gingen we zonder beugels..(ik opgelucht dat vind ik niet zo bijzonder, is alleen maar goed voor je zit). Maar toen moesten we lichtrijden! Het lukte me wel goed hoor maar we moesten het heel lang achter elkaar doen en dan ook nog van handveranderen en uitgestrekte draf(banketstaaf...)

Daarna gingen die anderen nog met hun armen zwaaien en meer van dat soort domme dingen doen maar daar heb ik lekker niet aan mee gedaan(is het voordeel van een eigen paard dan hoef je dat niet Knipoog tenminste ik vind dat ik het niet hoef..). Nu ging ik vanmiddag rijden en ik had me toch een spierpijn!!(ik voelde het eigenlijk pas toen ik op steeg)vanaf dat ik heb gereden voel ik het de hele tijd... Boos!

Voortaan ga ik nooit meer meedoen met dit soort stomme dingen. Extreme duivel


Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 18:09

Haha ja dat kan ook, maar Leroytje zit ook niet zo heerlijk ofzo...

En bovendien met dat armen zwaaien enzo werd hij helemaal bang haha.

Maar ik soms wel zonder beugels rijden hoor...heel soms... Ik merk wat dat betreft wel dat mijn zit een beetje achteruit is gegaan. Vroeger op de manege heb ik een tijd gehad dat ik weekelijks zonder zadel reed op de meest idiote pony's(en er ook heel vaak naast lag maar ok)maar als ik nu zonder zadel ga dan stuiter ik er in draf bijna af...(ik ga altijd maar vanuit stap in galop en dan weer vanuit galop naar de stap Schijnheilig )


Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 11:41

Nou doorzitten zonder beugels en dat uitstrekken kan ik wel, ik zit normaal bijna het hele uur door(alleen niet in het begin omdat ik hem dan loswerk), ook in uitgestrekte draf. Of ik dan die beugels uit doe of aan maakt voor mij ook niet zoveel uit, zonder zadel doe ik ook uitgestrekte draf(maar dan lig ik er wel bijna naast). De mijne zit echt totaal niet lekker, toen ik er voor het eerst op zat kon ik bijna niet normaal lichtrijden...

Wij doen dit normaal ook niet hoor, is de eerste keer dat ik het deed.

Wij moeten wel altijd als we gaan springen lichtrijden in galop dat vind ik echt moeilijk, om dan op het goede moment te staan en te zitten..

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 18:02

Haha, misschien bedoeld ze.....

Ik bedoel gewoon lichtrijden, staan zit staan zit. Ik kan wel gaan staan en weer gaan zitten, das het probleem niet maar om dat op het goede moment te doen!!!das echt heel lastig hoor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kirrr en 127 bezoekers