wie heeft er een Trakehner?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

wie heeft er een Trakehner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 14:09

Ik rijd sinds kort op een stal waar ze een aantal Trakehners hebben staan. Ik ben echt gefascineerd geraakt door dit ras.

Ik heb zelf een paar keer op een Trakehner van 21 gereden. Ze rijdt nog heerlijk en kan heel mooi lopen. Ze heeft ook Z2 gelopen. De andere Trakehners zijn nog iets te heftig voor mij. Ik vind het geweldige paarden. Heeft er hier iemand een Trakehner en wat doe je ermee?

In mijn profiel een foto van Kashmir, een Trakehner van 9 jaar oud.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:58

Ja ik heb een Trakehner nakomeling!! Een Balzflug merrie! En daar heb ik een veulentje van van de trakehnerhengst Gribaldi!! Ook heb ik nog een Balzflug hengst gehad en een goedgekeurde trakehnerhengst gereden nl. Mataro (Sir shostakovich xx x Wolter)

Gribaldifan hier op Bokt heeft een Michelangelo en een Gribaldi!

Dit is die van mij:

Afbeelding

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:49

Mijn nicht heeft een Trakhener merrie van 3 jaar oud. Gospoja genaamd, en een paard waar veel talent in zit. Ik zal even een foto opzoeken!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:50

Kijk maar in mijn profiel, Ilet is ook een Trakhener en hij
word donderdag 13 jaar oud. Zijn papa is Chronos

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:41

Ik heb op het moment een Mondriaan (v. Balzflug) x Michelangelo en een Gribaldi.
Meer info over die 2 staat in mijn profiel.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:10

Ik ben het met je eens. Ik ben ook gefascineerd door dit ras. Mijn Jumper heeft van moeders kant een flinke scheut Trakehnerbloed maar is verder gewoon KWPN met van alles wat (Hanoveraans, Gelders, Volbloed). Maar als ik nog eens een ander paard ga kopen ga ik zeker proberen om een geschikte Trakhener te vinden.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:22

Onze Partout fokmerrie is er ook eentje apart. Echt karakter: aan mijn lijf géén polonaise! Nu ze drachtig is geworden loopt ze zich zo af te weren tegen andere paarden! Als ze alleen al naar haar kant kijken loopt ze al moord en brand te schreeuwen! Maar o zo lief als moeder en als je alleen met haar bent....

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 11:18

Ik vind ze er prachtig uit zien en het karakter spreekt me enorm aan. Ik heb echt zitten kwijlen bij de fotos in het profiel van Suzanne! Geweldige dieren zijn het.
Ik heb gisteravond nog een klein stukje op Kashmir gereden, Trakehner van 9 jaar oud. Nadat de eigenaar erop had gereden. Als ik hem poets en opzadel of een stukje aan de hand stap dan vind ik het geweldig hoe hij uit zijn ogen kijkt. Zo alert en intelligent! Hij had hard gewerkt, maar ik voelde nog zo superveel energie onder me! Hij is eigenlijk iets te heftig voor me, dus echt rijden op hem doe ik niet. Maar ik ben al zwaar onder de indruk door hem alleen al uit te stappen... *LOL*

Ik rijd wel eens op zijn moeder, die is al 21. Maar als ze er zin in heeft kan ze nog super lopen. Ze heeft Z2 gelopen en ik kan heel veel van haar leren. Dan is paardrijden pas echt leuk, op de rug van een Trakehner!

Soesje
Berichten: 240
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 18:01

ik.. Gribaldi x Michelangelo x Balzflug...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 18:47

Geen echte Trakhener maar een halve van Michelangelo x Ramiro.
Super aanhankelijk in de omgang en vreselijk sensibel en explosief onder het zadel. Maar ik zou nooit meer een paard met minder bloed willen rijden, dit is echt het einde *LOL*

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:03

Suzanne F. schreef:

Gribaldifan hier op Bokt heeft een Michelangelo en een Gribaldi!

Dit is die van mij:

[img]
http://picserver.student.utwente.nl/get ... 0056[/img]

Jep dat klopt suzanne! Haha!
Ik ben ook helemaal weg van trakheners en hoop er in de toekomst nog meer te fokken of te kopen. Want Gribaldifan staat synoniem aan trakhenerfan Haha!
Enne wat is het toch een mooi paard he votje, vind haar stiekum beetje op gribus lijken op de foto!
Ik zal eens kijken of ik ergens nog leuke foto's heb.
In elk geval rijd in z dressuur met mijn michelangelo ruin en heb grote toekomstplannen voor mijn 2 jarige gribaldi merrie. Ik wil er eerst een veulentje bij fokken en daarna wil ik met haar de sport in.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 22:05

Ik vind ze ook geweldig.Ik heb altijd Doruto merries gehad.Ik heb nog een 2 jarige Polansky x Doruto staan voor de verkoop.En een hengst van Markzauber x Doruto.Van deze hengst heb ik nu een merrie veulen uit een Ulft x Doruto mooi inteelt.Super mooi veulen.Ik heb de goedgekeurde hengst Markzauber nog in bezit gehad.Lauw van vliet heeft van mij een nu 2 jarige Polansky hengst uit Doruto in de opfok.Ik vindt het machtig mooi die trakeheners.

Groetjes Zauber.

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 23:48

Ik heb sinds kort een 3-jarige trakhener(Rockefeller/Toulousse).Erg fijn gebouwd paardje.Vooral zijn super vriendelijke en nieuwsgierige karakter spreek me erg aan.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 00:03

Ik heb een halve Trak, een Balzflug merrie.
Mooi dier, goed bewegen. maar oelala, dat karakter....soms... Lips are sealed
Je meot er maar van houden...

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 01:44

Cerise, de merrie van Dorine Huilen , is ook een Trakhener. Een pittige dame met een zeer eigen willetje.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 07:29

Inmiddels heb ik alleen nog maar de Gribus... Scheve mond

Maar als alles volgens plan gaat verwacht ik een 1/4 Trakhenertje van Obelisk uit mijn El Corona en een Polansky uit de Chronos merrie van Sarabande.

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 19:19

O, ik zit niet op te letten.... sorry als ik te laat reageer.

Ja, ik heb ook een Trakje. Na heel lang zoeken....

een gribaldi x camelot merrie van 4 jaar : Super bewegen en o, wat een pittige tante, zeg! Maar het gaat steeds beter. Het klopt wel wat ze zeggen over Trakehners : paarden met karakter!
Er staan wel foto's in mijn profiel maar nog niet onder het zadel. Ik moet dat toch eens binnenkort regelen....

groetjes Sioux

p.s. Boontje, hoe gaat het met je paardje?

meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 01:23

Ik heb ook een Trakkie, een 9 jarige stekelharige vos merrie, Polarjager x Spring Dive. Sorry ik heb geen foto op deze computer staan, die zal ik van de week wel ff over mailen en hierop zetten.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 03:51

De mijne is van een holsteiner uit een Balzflug moeder, en ik overweeg om met een Trakehner te gaan dekken.
En inderdaad, dat Balzflug-karakter is erg apart... gelukkig is de mijne liever dan haar moeder... Haha!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 07:44

Een vriendin van mij heeft een trakehner geoof van roemer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 09:27

Anky van Grunsven heeft toch ook Trakehners? Ik geloof dat Gestion Joker ook een trakejner is. Nou, naar al die berichten mag je toch geloven dar daar behoorlijk wat pit in zit!

Weet iemand trouwens wat er verder met Joker gaat gebeuren?

meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:22

Daar is ze dan>>>

Afbeelding

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:09

Niet helemaal, Patricia heeft Trakener in haar stamboom. In hoeverre die afstamming van invloed is, weet ik natuurlijk niet maar het is een pittige tante, echter zonder vervelende streken.
Helaas zal ik haar op 29-jarige leeftijd moeten laten gaan, de achtrbenen doen het, bijna, niet meer.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:37

Prisca is een Z,maar haar vader is een trakener en daar de meeste voorouders van ook. Ik ben alleen niet zo bekend in stamboeknamen, dus ik weet niet of er een bekende tussen zit...

Ze is vrij pittig, maar 100% eerlijk. Ze straft je als je onredelijk tegen haar doet, maar rijd je met rust en geef je haar de tijd, dan is het echt een super braaf en lief paard.

Cheese! in stap door de rijbak. Let niet op mijn hoofd, het was erg heet...


Afbeelding

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:49

Is dit geen "rassenpraat"?