Braaf paard is saai?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:06

Ach, tis maar net wat je wilt met een paard en wat je er van verwacht.

Ik heb heel veel manegepaarden gereden en zat altijd op de lastigere exemplaren. Beetje uitdaging zeg maar Haha!. Overigens heb ik ook gemerkt dat 'lastig' of 'moeilijk' bij een manegepaard niet te vergelijken is met een eigen paard.

Ik heb een poosje een hittepetit bijgereden. Was elke keer spannend hoe we over het strand gingen. Hoewel ik er nooit afgevallen ben en hele fijne ritten heb gemaakt werd ik er toch wat moe van (een keertje wat onstuimig is leuk, maar altijd......).

Nu met een eigen paard ben ik heel blij dat ik gewoon een normaal braaf paard heb waar ik alles mee kan doen wat ik wil. 1 keertje per week op een lastig paard rijden is toch heel wat anders als er elke dag mee geconfronteerd te worden.


Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:24

Nog een voordeel van een braaf paard:

Als je een keer een paar dagen weg bent en je zoekt iemand die je paard wilt doen is dat een minder groot probleem als dat je een of ander levensgevaarlijk paard hebt Haha!.


Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:46

Natuurlijk zijn er mensen die met succes een opknappertje onder handen nemen. Dat is echter een kleine minderheid.

Ik zelf zou dat echter niet willen en kunnen.

Over jouw speurtocht naar een braaf paard: gewoon doorzoeken. Jouw brave paard staat nu vast ergens in een weitje te grazen en te wachten op een nieuwe eigenaar Lachen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:58

Ik sluit me aan bij Tigger en Jolly Jumper. Er zit nog wel verschil in 'braaf' en 'geen karakter hebben'.

Zo staat ons brave paard momenteel 24/7 op het land. Gisteren weer eens voor het eerst sinds anderhalve week een rit mee gemaakt. Vangen: ok. Eenmaal buiten het weiland sloeg de onrust toe en deed meneer alsof hij nog nooit een shabrak of zadel van dichtbij had gezien. Met ruiter erop was het eerst 3 minuten lang achterwaarts, snuiven en boos met voorbenen stampen (ik wil terug naar het land }>).
Toen de voorwaarts knop weer gevonden was vervolgens met oortjes naar voor een hele brave rit gemaakt. Na afloop weer wat onrust toen hij er achter kwam dat hij weer naar het land mocht.

Dit paard kennende zal het elke keer makkelijker en soepeler gaan (als het kwartje eenmaal is gevallen dat hij weer terug mag naar het land).

Het is een heel lief en braaf paard, maar er zit wel degelijk een eigen mening en wat pit in Lachen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herous, Jussem, Karintich, vidya en 150 bezoekers