Braaf paard is saai?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Braaf paard is saai?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 22:53

Ik heb eigenlijk altijd een discussie met een meisje op mn werk over Ivanka.
Ze vroeg een keer hoe haar karakter was, dus ik vertelde dat Ivanka gewoon een heel lief, braaf paard was met een super karakter!
Zij begon over 'haar' paard (lees: manegepaard, niets mis mee hoor Knipoog) die kon 2 meter springen, liep ZZ-dressuur en was een echt hittepettitje (wil nu niet beledigend overkomen tegenover manegepaarden, maar denk niet dat er veel manegepaarden zijn die 2 meter springen en ZZ-dressuur lopen Zijn volgens mij een beetje te duur voor een manege *maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen*) Zij kan niet alleen met paardlief buiten rijden, want dan word paardjelief te sterk..

Dus zei ik toen dat Ivanka gewoon een heel simpel paard was, die niemand (behalve de vliegen, die haat ze Tong uitsteken) kwaad zou doen. Toen begon zij erover dat een braaf paard saai is en dat je daar nooit eens iets van kan verwachten?
Toen ontstond er dus een felle discussie...
Ik kan immers rustig buitenrijden met Ivank, zonder dat er iemand mee hoeft, zonder dat ik me druk hoef te maken of ze gek gaat doen. Met een gerust hart stap ik op haar en ze is alles behalve saai!

Toen zei ze dat die van haar tenminste nog eens bokte...
Net of Ivanka nooit bokt, nooit om mij eraf te krijgen, maar gewoon uit protest, maar die bokken verwacht ik eigenlijk altijd *tik=bok Knipoog*
En dan nog, moet je blij zijn als je paard bokt? Verward

Het meisje waar ik het hier over heb, is zowiezo al geen goede vriendin van mij, maar deze discussie tussen haar en mij (die al een aantal weken aan de gang is) vind ik toch wel het toppunt.. Wat mij betreft is de discussie al lang afgesloten, ik ben meer dan blij met Ivanka, zij is blij met 'haar' paard.. *punt*

Een braaf paard IS toch helemaal niet saai?

Groetjes,
Sanne

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:58

het is maar net wat je leuk vind, in haar ogen is een "MOEILIJK"paard interesant, dus leuk...
Ivanka is in haar ogen niet interesant genoeg, niet stoer genoeg.
Mij klinkt Ivanka super in de oren, Tos kan ook dagen de braverd uit hangen, en zijn eigenwijze streken bregen altijd wel weer leven... maar saai,
Lekker betrouwbaar, zit geen kwaad in, en helemaal mijn karacter paard Haha!
Het is toch maar net wat je zoekt? Vandaar ook al die verschillende rassen Knipoog

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:59

Vind ik echt onzin! Mijn paard is ook braaf maar echt niet saai! Heb tenminste niet zo'n stressbeest wat overal van schrikt! Ik kan gewoon lekker relaxt buiten rijden zonder mn paard in te moeten houden en me overal druk om te maken Lachen

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:01

Een braaf paard hoeft niet saai te zijn...
Smaken verschillen, zolang ieder maar gelukkig is met zijn paard Lachen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:06

Ach, tis maar net wat je wilt met een paard en wat je er van verwacht.

Ik heb heel veel manegepaarden gereden en zat altijd op de lastigere exemplaren. Beetje uitdaging zeg maar Haha!. Overigens heb ik ook gemerkt dat 'lastig' of 'moeilijk' bij een manegepaard niet te vergelijken is met een eigen paard.

Ik heb een poosje een hittepetit bijgereden. Was elke keer spannend hoe we over het strand gingen. Hoewel ik er nooit afgevallen ben en hele fijne ritten heb gemaakt werd ik er toch wat moe van (een keertje wat onstuimig is leuk, maar altijd......).

Nu met een eigen paard ben ik heel blij dat ik gewoon een normaal braaf paard heb waar ik alles mee kan doen wat ik wil. 1 keertje per week op een lastig paard rijden is toch heel wat anders als er elke dag mee geconfronteerd te worden.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:15

Oh, ik word zelf altijd zo moe van mensen die graag een hippische uitdaging ondergaan. Geef mij maar een paard dat gewoon braaf doet wat ik ervan vraag. Dat hoeft heus geen dooie sul te zijn, mag best vlot aan het been zijn (graag zelfs), maar zo'n bokkend of steigerend kreng...neee....niet voor mij.
Als een ander kans op een rolstoel wil lopen, moeten ze lekker zelf weten.

Paardrijden wordt trouwens pas echt interessant zodra het paard aan de hulpen gaat lopen. Al dat gepruts en geklier voordat ze zover zijn, dat is eigenlijk gewoon armoede.....
Ik ben er trots op dat mijn paarden zich gedragen als ik in het zadel zit. en ik kan er ook rustig een buitenrit op maken zonder gevaarlijke situaties te veroorzaken. Brave dieren, met karakter, maar wel gehoorzaam. Dat heb ik ze toch maar even goed geleerd.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:17

Een braaf paard is goud waard. Misschien dan niet voor iedere ruiter, maar denk eens aan wie je allemaal een plezier kunt doen met zulke paarden....

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:17

Ja er werd mij een keer hier verweten dat ik allemaal van die brave paarden heb. Niets is minder waar, wel fijne en meewerkende paarden. Het is hobby geen straf, daar zijn ze te duur voor om je ook nog te ergeren.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 23:21

Dees schreef:
Ik ben er trots op dat mijn paarden zich gedragen als ik in het zadel zit. en ik kan er ook rustig een buitenrit op maken zonder gevaarlijke situaties te veroorzaken. Brave dieren, met karakter, maar wel gehoorzaam. Dat heb ik ze toch maar even goed geleerd.


Amen Knipoog

Volgende keer als ik dr zie, zal ze er vast wel weer over beginnen: 'en hoe is het met je BRAVE paard?' Dan loopt het altijd weer uit op die discussie, ze vraagt er gewoon om Tong uitsteken
Dan ga ik gewoon Dees citeren *LOL*

Ik heb ook een braaf dier, dat heel gehoorzaam is..
Zij heeft een paard, die niet gehoorzaam is...

Volgens mij is ze gewoon jaloers op mij Tong uitsteken Ze blijft ook maar vragen of ze er een keer op mag, ze woont namelijk dichtbij de plek waar Ivanka staat. Ze is er al een keer geweest en toen was ze haar de hele tijd aan het afkraken... denk maar niet dat ik iemand op mn paard laat die haar de hele tijd af loopt te kraken, puh! }>

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:22

Ben nu op zoek naar huur/lease/verzorg/koop braaf paard. Heb al zoveel vehalen gehoord over paarden die bang waren, bijvoorbeeld en door goede begeleiding braaf en betrouwbaar werden...

Dan wordt de drempel om een paard te kopen alleen groter, want MIJ zou dat niet lukken...

Es

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:24

Nog een voordeel van een braaf paard:

Als je een keer een paar dagen weg bent en je zoekt iemand die je paard wilt doen is dat een minder groot probleem als dat je een of ander levensgevaarlijk paard hebt Haha!.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 23:27

Of als je je paard mee op vakantie neemt, is het misschien ook wel handig om te weten dat je een braaf en nuchter paard hebt Knipoog

In de buurt staan Ivanka en ik bekend als: 'Ivanka en het meisje'
Kortom, Ivanka blijft beter hangen als mij.. Komt gewoon omdat ze aandacht van kleine kinderen heerlijk vind.
Mijn neefje vind het een heel lief, maar toch heel groot (met dr 1.63m valt dat dus echt wel mee Tong uitsteken) paard Lovers

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:31

Biepmiep schreef:
Ben nu op zoek naar huur/lease/verzorg/koop braaf paard. Heb al zoveel vehalen gehoord over paarden die bang waren, bijvoorbeeld en door goede begeleiding braaf en betrouwbaar werden...

Als je de verhalen moet geloven is ook de helft van de paarden mishandeld geweest en niemand kan zo goed voor ze zorgen als de huidige eigenaar


LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:33

Paarden saai?? dat ken ik niet!!! Knipoog

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:34

Ja en nee.
Inderdaad is een deel gelogen (toen ze hier kwam kon ze...deed ze... en nu...), maar heb ook een aantal mensen ontmoet die met een opknappertje bezig zijn gegaan , en dat heel goed deden..

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:46

Natuurlijk zijn er mensen die met succes een opknappertje onder handen nemen. Dat is echter een kleine minderheid.

Ik zelf zou dat echter niet willen en kunnen.

Over jouw speurtocht naar een braaf paard: gewoon doorzoeken. Jouw brave paard staat nu vast ergens in een weitje te grazen en te wachten op een nieuwe eigenaar Lachen.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:49

ik denk niet dat het met saai kan zijn, denk dat het belangrijker is dat het klikt met je paard, als het klikt met je paard kun je er een band mee opbouwen en is het niet saai...

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:50

Liever dat ie vast een klein beetje western gereden wordt, verkeersmak gemaakt en kindvriendelijk (indien kind ook tegen hem vriendelijk is).
Als je hem ziet, laat hem dan ff mailen...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 00:12

haha ja dan brenegn we wel een computer naar dat brave paardje en laten we hem jou persoonlijk mailen *LOL*

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 00:28

't is maar wat je er zelf van maakt, als je altijd hetzelfde doet en je paard loopt dan altijd het zelfde (lees: je rijd elke dag 1 uur in de bak, je galoppeerd 4 rondjes op de ene hand en 4 rondjes op de andere hand en je doet niet aan aan de teugel rijden, zijwaarts enz.) Dan KAN het saai worden ja, maar als je nou afwisseld met longeren,buitenrijden,dressuur,springen enz. dan word het echt niet saai hoor! en als ik op mijn gemakkie buitenrij met Rocky ben ik echt blij dat het niet zo'n heethoofd is hoor!

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 08:18

Een braaf paard saai, nee Ik weet hoe het is om een bokkend paard te hebben, daar hebben we van alles meegemaakt...Eerste halfjaar dat hier was, nooit problemen gehad, heel lief in de omgang en ook bij het rijden mak. Maar ineens bokken tijdens het draven etc. zodat je er wel af moest hard vallen, ging zo een tijdje door, maar nog zonder echte ongelukken zeg maar... En zo werd ze een tijdje de wei opgezet, was nog altijd heel lief in de omgang, na een tijdje ging mn zus er weer op en dat ging weer een tijdje goed.

Totdat ze naar de ponyclub ging omdat ze daar een buitenrit hadden, paard werd helemaal gek, ging bokken en mn zus is er vanaf gegaan want dat was echt gevaarlijk. Mn zus ging met haar weer naar les en ook weer ineens bokken tijdens een oefening, en mijn zus was er afgevallen en had haar pols gekneusd, vriend van de instructrice (reed heel goed, ook zz en heeft eigen stal etc) ging er toen op en hij kwam er niet zomaar vanaf, hij werd er ook afgegooid en had zijn pols gebroken (dat weet ik niet precies) maar hij heeft 6 weken moeten wachten voordat hij weer op een paard kon rijden. En echt alles en iedereen is er bij geweest, omdat dit ook de druppel was, is het paardje ingeruild (Edit --> aangepast)
Maar in ieder geval een braaf paard is nooit saai Knipoog
Laatst bijgewerkt door Larissa op 06-07-03 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 08:34

Hoe verkoop je zo'n paard dan?

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 09:31

Tinne schreef:
Volgende keer als ik dr zie, zal ze er vast wel weer over beginnen: 'en hoe is het met je BRAVE paard?' Dan loopt het altijd weer uit op die discussie, ze vraagt er gewoon om Tong uitsteken
Dan ga ik gewoon Dees citeren *LOL*


Moet je gewoon heel zoetsappig zeggen: Het gaat heel goed met mijn BRAVE paard Schijnheilig
En er verder niet op ingaan, is de lol er snel vanaf

Ik heb pas geleden Arti gekocht, dat is een hele brave pony, lekker voortwaarts maar zó lief. Ik vind dat alles behalve saai, want zij geeft mij tenminste vertrouwen...ben niet zo held *LOL*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 09:42

Voor sommige mensen geldt "Hoe gekker, hoe leuker".
Voor een uurtje in de bak vind ik een druk dribbelpaardje met gebruiksaanwijzing wel leuk. Maar omdat ik altijd buiten rijd, wil ik gewoon een braaf paard waar ik op kan bouwen. Niet zo'n heet ding dat schrikt van iedere vogel die voorbij vliegt, of van elk blaadje dat ritselt in de heg.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 10:10

Er is een heel groot verschil:

Je hebt paarden die heel braaf zijn, maar waar wel karakter inzit. Die hebben hun dingetjes...
Je hebt ook paarden waar gewoon niets in zit. Duf en nooit eens laten merken het ergens niet mee eens te zijn. Die altijd alles braaf doen, zonder een kik te geven. Nooit eens ergens van op kijken. Daar hou ik persoonlijk niet zo van.

Netty was in het begin behoorlijk druk van zichzelf.... kon nog weleens in verzet komen als ze ergens geen zin in had. Maar nu anderhalf jaar veder, is ze veel rustiger geworden, maakt zich minder snel druk.
Dit komt puur omdat een bloedpaardje vaak reageerd op de gemoedstoestand van de degene die er mee omgaat.
Als die druk doet, doet het paard vaak ook druk. Als je rustig doet, wordt het paard ook vaak rustiger.
Netty is niet mishandeld of wat dan ook. absoluut niet. Maar heeft wel een stabiele factor nodig. Gelukkig kan ik dat wezen voor haar. Het had ook anders kunnen wezen. Dat ik helemaal niet geschikt was voor haar.

Dus eigenlijk heb ik nu een braaf paard, mét karakter en dat is een mooie combinatie....

Ik zie jou paard niet als saai!
Maar gewoon een fijn paard, waar je op kunt bouwen en als ik het zo lees heeft ze zeker ook karakter.....

Ik zou bijna zeggen dat jou collega jaloers is. Omdat je een eigen paard hebt, zij wil dat compenseren om te zeggen dat ze heel goed met "moeilijke" paarden om kan gaan. En dus jou paard naar beneden te halen door te zeggen dat ze saai is enzo.....