Braaf paard is saai?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Braaf paard is saai?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 21:53

Ik heb eigenlijk altijd een discussie met een meisje op mn werk over Ivanka.
Ze vroeg een keer hoe haar karakter was, dus ik vertelde dat Ivanka gewoon een heel lief, braaf paard was met een super karakter!
Zij begon over 'haar' paard (lees: manegepaard, niets mis mee hoor Knipoog) die kon 2 meter springen, liep ZZ-dressuur en was een echt hittepettitje (wil nu niet beledigend overkomen tegenover manegepaarden, maar denk niet dat er veel manegepaarden zijn die 2 meter springen en ZZ-dressuur lopen Zijn volgens mij een beetje te duur voor een manege *maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen*) Zij kan niet alleen met paardlief buiten rijden, want dan word paardjelief te sterk..

Dus zei ik toen dat Ivanka gewoon een heel simpel paard was, die niemand (behalve de vliegen, die haat ze Tong uitsteken) kwaad zou doen. Toen begon zij erover dat een braaf paard saai is en dat je daar nooit eens iets van kan verwachten?
Toen ontstond er dus een felle discussie...
Ik kan immers rustig buitenrijden met Ivank, zonder dat er iemand mee hoeft, zonder dat ik me druk hoef te maken of ze gek gaat doen. Met een gerust hart stap ik op haar en ze is alles behalve saai!

Toen zei ze dat die van haar tenminste nog eens bokte...
Net of Ivanka nooit bokt, nooit om mij eraf te krijgen, maar gewoon uit protest, maar die bokken verwacht ik eigenlijk altijd *tik=bok Knipoog*
En dan nog, moet je blij zijn als je paard bokt? Verward

Het meisje waar ik het hier over heb, is zowiezo al geen goede vriendin van mij, maar deze discussie tussen haar en mij (die al een aantal weken aan de gang is) vind ik toch wel het toppunt.. Wat mij betreft is de discussie al lang afgesloten, ik ben meer dan blij met Ivanka, zij is blij met 'haar' paard.. *punt*

Een braaf paard IS toch helemaal niet saai?

Groetjes,
Sanne


Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 22:21

Dees schreef:
Ik ben er trots op dat mijn paarden zich gedragen als ik in het zadel zit. en ik kan er ook rustig een buitenrit op maken zonder gevaarlijke situaties te veroorzaken. Brave dieren, met karakter, maar wel gehoorzaam. Dat heb ik ze toch maar even goed geleerd.


Amen Knipoog

Volgende keer als ik dr zie, zal ze er vast wel weer over beginnen: 'en hoe is het met je BRAVE paard?' Dan loopt het altijd weer uit op die discussie, ze vraagt er gewoon om Tong uitsteken
Dan ga ik gewoon Dees citeren *LOL*

Ik heb ook een braaf dier, dat heel gehoorzaam is..
Zij heeft een paard, die niet gehoorzaam is...

Volgens mij is ze gewoon jaloers op mij Tong uitsteken Ze blijft ook maar vragen of ze er een keer op mag, ze woont namelijk dichtbij de plek waar Ivanka staat. Ze is er al een keer geweest en toen was ze haar de hele tijd aan het afkraken... denk maar niet dat ik iemand op mn paard laat die haar de hele tijd af loopt te kraken, puh! }>

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 22:27

Of als je je paard mee op vakantie neemt, is het misschien ook wel handig om te weten dat je een braaf en nuchter paard hebt Knipoog

In de buurt staan Ivanka en ik bekend als: 'Ivanka en het meisje'
Kortom, Ivanka blijft beter hangen als mij.. Komt gewoon omdat ze aandacht van kleine kinderen heerlijk vind.
Mijn neefje vind het een heel lief, maar toch heel groot (met dr 1.63m valt dat dus echt wel mee Tong uitsteken) paard Lovers

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 11:27

Ik vind Ivanka ook alles behalve saai, kijk er elke dag toch weer naar uit om er weer op te stappen, weer een ontspannen ritje maken Lachen

Pluutje schreef:
Het kan natuurlijk, maar als ze er zo over op loopt te scheppen en het gebruikt om jou paard zwart te maken vraag ik me af of ze niet een beetje overdrijft om haar paard maar nog wat meer op te hemelen..


En waarom zou ze haar paard op moeten hemelen? Omdat mijn paard braver is zeker Tong uitsteken

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 12:25

Rijden is voor mij iig wel voor de ontspanning ja Knipoog

En mijn moeder zegt maar al te vaak dat ze blij is dat Ivank zo braaf is. Want ze had me niet graag elke dag thuis weg zien rijden naar een paard die haar niet aanstond. Mijn moeder heeft ook vertrouwen in Ivank Lachen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 15:34

Pluutje schreef:
En tja, misschien juist wel omdat jou paard braver is ja, om te laten zien dat haar paard dan wel niet braaf is maar andere kwaliteiten heeft ofzo...wie weet...

Ik vind het maar een beetje kinderachtig gedoe hoor om tegen een ander te gaan zeggen dat haar paard saai is en dat de jouwe ZZ loopt en 2 meter springt...

Maar rijd ze echt ZZ dressuur?


Waarschijnlijk niet... helemaal zeker weten doe ik niet, maar het lijkt me echt sterk..

En dan nog, wat maakt het HAAR nou uit of mijn paard braaf is? Het is toch MIJN paard, waar IK blij mee moet zijn?

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 16:00

Haha Haha! Hoor net uit zeer betrouwbare bron *zit hier op bokt, kent haar EN paard van de manege* dat paard en ruiter helemaal niet zo perfect zijn als zij zelf zegt..

iemand van Bokt schreef:
Ze kan redelijk rijden maar denkt ook dat ze de baas is van de manege...
Paard vind ik echt niet zo, lijkt echt op een manegepaard en loopt ook onregelmatig en ze krijgt hem niet goed aan de teugel.


Toch blijf ik het raar vinden dat mensen dan moeten gaan liegen over hoe geweldig het paard is...

Ik zeg ook gewoon dat ik Ivanka geweldig is, voor MIJ is ze geweldig, misschien voor een ander hier op bokt niet.. Ivanka hoort gewoon bij mij Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GGFJ, Mariett, Monique1963, Poety, SassyMoon, winnetou4502 en 14 bezoekers