Mika heeft een prachtig merrieveulen!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Mika heeft een prachtig merrieveulen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 05:21

Eigenlijk ben ik hartstikke laat met het op bokt zetten, want Shanna is ondertussen al een week oud, maar mede door familie omstandigheden is het er niet eerder van gekomen om het jullie te vertellen.....

Vorige week maandag hadden we een begrafenis, we moesten al vroeg weg, de paardjes liepen lekker buiten dus ik ben niet eerst bij de stal wezen kijken, maar ik zag Mika nergens lopen... Toen we terugkwamen zag ik Mika nog steeds niet, maar goed, ze kon gewoon "toevallig" in de loopstal staan.... Toch snel omgekleed en gaan kijken, stond mevrouw mooi alleen in de grote stal met een prachtig veulen bij haar....
Veulen was al helemaal droog, dus waarschijnlijk 's nachts al geboren....

Ik ben nog steeds helemaal verbaast, ze had geen strak uier, kegelde niet, geen slappe banden, helemaal niks, was pas half juli uitgerekent, wie verwacht dan een veulen?? Wij nog niet in ieder geval.....
Gelukkig is het allemaal heel erg goed gegaan, Shanna is een plaatje!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's heb ik gelijk gemaakt toen ik haar had gevonden, zoals je kunt zien was ze toen toch al zeker een aantal uren oud....

Officiele naam : WMM Special Effort's Shanna

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 10:06

irene87"]
Wat een leukerd zeg!! Kwijl
Gefeliciteerd!!! Raar dat je er niks van gemerkt hebt. Bloos
[/quote]

Ik hield Mika al wel een beetje in de gaten hoor, regelmatig even het uier checken enzo, maar er was gewoon geen enkel teken, echt helemaal niks!
's Avonds voor de geboorte heeft ze staan te vreten als een turfgraver, net als anders, ze heeft in de wei lopen te rennen en te spelen met de rest van de groep, het was echt totaal onverwachts!

[quote="jeddah schreef:
Wat een kanjer! Lijjkt het erop dat ze ook wat stippen zal krijgen, of is dat nog niet te zien?


Eigenlijk denk ik wel dat de kleur nog wel zal veranderen, maar of ze appaloosa wordt????? Geen idee...... Ze heeft nu gewoon 4 zwarte hoefjes, zwarte mond, zwarte geslachtsdelen, eigenlijk nergens een appaloosa kenmerk....
Ze heeft een aalstreep en de officiele naam zou grullo zijn voor deze kleur, maar goed, we zullen zien want het zijn soms net toverballetjes.. Haha!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 18:54

carola schreef:
Gefeliciteerd! Wat een prachtig diertje zeg!
En wat is Mika veranderd! Ze ziet er super uit.

Ga je Shanna houden voor de fokkerij?


In principe komt Shanna eerst zeker niet te koop, eerst maar eens kijken wat er van haar wordt..... Sowieso ook omdat ze een Effort is en die hengst komt de eerste jaren niet meer ter beschikking voor merries van buitenaf.... Ze zit gewoon vrij goed in elkaar en ik ben heel nieuwsgierig hoe ze zich zal gaan ontwikkelen....

Mika is momenteel hengstig aan het worden en wordt gedekt door de zoon van Effort....Qua conditie doet ze het inderdaad heel erg goed, ze blaakt van gezondheid en steelt hier momenteel helemaal de show met haar veulen! Ik zal eerdaags eens weer wat foto's maken van het hele zooitje..... Haha!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 11:36

Cassidy schreef:
Wat een gaaf veulen Mika!

Even off topic, was jij dat in de Bit op de foto en de reportage over de aankomst van jullie nieuwe aanwinsten?


Eh....dat was ik ja.... Bloos Bloos

Ik wilde helemaal niet op de foto, hou daar helemaal niet van, maar goed, het hoort erbij....En ik heb het overleeft.... Knipoog

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers