Jeuj, voor het eerst gesprongen *ieks* :D

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Jeuj, voor het eerst gesprongen *ieks* :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 22:31

Vanmiddag kreeg ik van een stalgenootje een telefoontje dat zij haar springles niet kon rijden ivm zadeldrukking. Er was dus een plekje over en al gauw was het idee er om dat plekje dan maar zelf in te vullen Bloos

Ik had dus nog nooit gesprongen met Kasmier, maar m'n bijrijdster wel en die vertelde dat hij nogal groot maar wel braaf sprong. Nou de stoute schoenen maar aan Haha!

Eerst even lekker rondgegallopeerd in de springtuin tussen de hindernissen door. Toen moest ik beginnen met een klein kruisje, ik schat zo'n 30cm. Maar Kasje wilde echt niet. Hup, weigering. Djeezz, dan merk je ineens dat je springen echt niet gewend bent, wat voelt dat debiel zeg *LOL* Zo kwamen er nog 2 of 3 weigeringen achteraan omdat ik nog niet doorhad hoe ik hem 'ertussen' moest houden en Kasje ook echt niet wilde.

Toen stilgezet ervoor en even duidelijk gemaakt dat het toch echt de bedoeling was om aan de andere kant te komen en dit toch echt de enige weg was Haha! Toen opnieuw erop aangereden en dit keer sprong hij wel, maar hoe *LOL* Dribbeldedribbel... rem... spring Haha! Nou als een clown met een megajump er overheen. Dat voelde pas echt debiel *LOL* Maar ik zat nog Tong uitsteken Dit herhaalde zich nog een paar keer. Ik was gelukkig niet bang, maar wel nerveus en Kasje vond het een prima idee volgens mij om daar gebruik van te maken. Op een of andere manier lukte het me niet om door te drijven om hem er voorwaarts overheen te krijgen. Alsof m'n benen gewoon niet meewerkte terwijl m'n hoofds dondersgoed wist hoe m'n benen en spoortje te gebruiken *LOL*

Aangezien ik aan het springen was met m'n dressuurzadel, wat niet echt denderend ging en toch wat risico met zich meebracht door de clownsacties van Kasje ging het springzadel van Nicole (instuctrice) erop. Toen heeft eerst Nicole hem even duidelijk gemaakt dat springen ook makkelijk kan. Het kostte wat moeite maar het lukte haar wel om de draak eronder te krijgen *LOL* Hij haalde al z'n truukjes weer uit de kast. Gelukkig is Nicole heel wat gewend en had hem al snel helemaal door en mooi over de hindernissen.

Toen ging ik er nog even op. Eerst een kruisje, ging goed en normaal gesprongen. Toen een steiltje, ging ook goed en ik gallopeerde hem toen door naar een kruisje. Daar dacht ik iets te makkelijk over en had zoiets van 'oh dat gaat wel goed' Haha! Daar gingen Mayo en Kasje weer langs de hindernis *LOL* Dus weer opnieuw ervoor en toen voelde ik duidelijk het verschil met hem 'loslaten' en 'ertussen houden'. Toen nog een keer het steiltje en toen vonden we het genoeg.

Ik was/ben helemaal trots, want ik heb het toch maar gedaan Haha! Ik heb voor nu zo ongeveer 40cm gesprongen geloof ik. En dat vond ik nu wel even genoeg Haha! Over goed een week heb ik weer een lesje, kijken hoe dat gaat Haha!

Nou dat was weer even mijn verslag van de dag Haha!


Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 22:37

Hihihi... crash dummie... tsja dat zou heel goed kunnen, hij smeet ons ook wel heeeeeel erg debiel de hindernissen over *LOL*

Nou meevallen: Nee... leuk: Ja Haha! Genoeg reden om het nog eens te doen Tong uitsteken

En idd nu jij nog Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 23:29

Moet je zeker doen Jes! Lijkt me leuk

Thanx Masja!! Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 11:21

Kim, als ik het druf, dan jij al helemaal *LOL*

Jur, het lijkt me idd fijn voor de afwisseling. Enne ik wil jou wel een keertje zien hoor als crash dummie Haha!

Fairie, thanx!

ebbeltje, nou het rare is dat hij voorheen dus blijkbaar nog nooit geweigerd had en ook niet als zo'n clown er overheen was gegaan, wel te groot er overheen, maar niet zo debiel *LOL* Maar ja, dat heb ik weer Tong uitsteken

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 11:31

Nou geloof mij maar, de ruiter die er eerder mee heeft gesprongen kan dezelfde nerveusiteitsaanvallen hebben als ik *LOL* Maar hij gaf daar toen blijkbaar een keertje niet om, hihihi... Ach ja, we hebben het gedaan *trots* en we gaan het lekker nog een keertje doen Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 19:47

samantha23, dat hoop ik, want de volgende keer is al best vlot Haha!

Maureen, Kas een deugnietje??? Subtiel gezegd: ja *LOL*

didi74, ik had het eigenlijk nog nooit echt gedaan, dus het was even een flinke drempel, maar het beviel tot nu toe prima Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, SemrushBot, xxIsaa en 35 bezoekers