NEE! ik start nog niet met mijn paard!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

NEE! ik start nog niet met mijn paard!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 21:04

Pfff. moet er even uit. maar gewoon omdat ik helemaal Misselijk ziek wordt van de mensen die maar blijven zeuren: waarom start je nog niet met je paard??
Pfffff, moet je ze het hele verhaal uit gaan leggen, en dan willen ze het nog niet begrijpen.. waarom vragen ze het dan???
Ik wil gewoon eerst die basis er gewoon echt tot in de details goed in hebben zitten. Ik ben heel blij met mijn paardje, en er is heel veel uit te halen, ik heb me laten vertellen zelfs misschien meer dan het Z. (is natuurlijk altijd afwachten) Dan kan ik hem nu wel achter elkaar naar het Z hobbelen, maar dan kom ik mezelf toch weer tegen...Mijn instructrice is iemand van de lange weg, en is zo met de basistraining bezig. Hij is al zoveel sterker geworden!! Ik ben iemand die als ik op wedstrijd ga, dan wil ik ook echt kunnen knallen, en mijn paard helemaal tot in de puntjes bevestigd hebben. Je kunt wel naar je wedstrijd rijden als het toch nog niet 100% is, en dan kijken wat er van komt, maar ik stop die tijd liever in de training. Hij zou best een M proefje kunnen lopen, maar zo wil ik het helemaal niet... Als ik op wedstrijden M of Z ruiters zie, en dan bijvoorbeeld hun keertwendingen, dan denk ik, ga toch trainen!!
(ieder in zijn waarde hoor, niet verkeerd bedoeld!!)
Mijn tijd komt wel, laat mij en mijn paardje zich nou lekker verder ontwikkelen, het gaat zo met sprongen vooruit, dan hoop ik dat ik tegen al die mensen ooit kan zeggen, zie je nou wel???
(ik wordt er alleen zo MOE van om het steeds uit te leggen..)


Ps.... heb wel al twee springwedstrijdjes meegesprongen!! deed alles!! superknollie! 2e keer zelfs beide foutloos en barrage!!

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on


Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 23:05

Ik train mijn paard echt niet door tot ZZ en ga dan de B in ofzo haha, nee joh, maar ik wil wel eerst de BASIS er 100% inhebben!! Ik heb niets tegen mensen die gaan starten terwijl het nog niet 100% gaat hoor!! dat heeft men hier een beetje verkeerd opgevat.. maar ik wil nu gewoon nog langer wachten om er later in het HOGERE werk profijt van te hebben (dus nog niet in de B proeven ofzo, ik verwacht echt niet in volle verzameling of passage binnen te komen ofzo hahaha. Ik zie gewoon zoveel mensen die hele hoge punten in de B en L rijden en in de M of Z stranden omdat de basis gewoon nog niet goed is!! Als ik sommige mensen in de M een keertwending zie doen of middendraf..tja.. niet dat ik wat tegen die mensen heb ofzo, als ze lekker plezier hebben in starten en hun paardje ook.. nou dat is toch het mooiste dat er is??? het enige dat ik bedoel is dat ik gewoon wat langer over de basis doe dan andere mensen "normaal" vinden, gewoon omdat mijn instructrice ook een stapje verder wil in de basis dan de meeste mensen doen, en dat kost tijd, inspanning, en geduld!
Ik verwacht ook niet dat mijn paard gelijk de eerste proef 180 punten loopt.. hij kan ook gewoon ineens staken ofzo!! begrijp me niet verkeerd...
Ik heb hem voor de ervaring trouwens al een paar keer meegenomen, gewoon losrijden enzo op die terreinen, en ik heb al een aantal springwedstrijden meegedaan.. dat vond ie suuuper! Het is echt een macho.. zolang de mensen naar hem kijken groeit ie gewoon hahaha..
Bovendien hadden mensen het hier over plezier.. nou ik hoef mijn plezier dus totaal niet uit de wedstrijden of winstpunten te halen hoor... ikzie hoeveel ie elke week weer vooruit gaat, en elke week sterker wordt, en daar haal ik zo verschrikkelijk veel voldoening uit.. daar heb ik echt geen jury voor nodig.. elke rit is plezier!!

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 23:05

Trailerstress is ie ook al gewend.. de mijne staat drie keer in de week in de trailer... dus dat moet geen probleem zijn hahaha

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on


Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 23:16

Mijn instructrice lest bij Frenk Jespers, ben vandaag meegeweest.. echt waaanzinnig!! We hebben het er nog over gehad, en ik vertrouw die mensen gewoon en heb gewoon nog even ..geduld...

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 23:20

Ik heb dit trouwens niet gezet om kwaad bloed te kweken ofzo.. sommigen doen zo agressief!! ik heb respect voor iedereen die op zijn manier met paardrijden bezig is.. de een doet het nou eenmaal anders dan de ander! Wat ik bedoelde met mijn hele verhaal in het begin is dat ik zo snel veroordeeld wordt omdat ik het "anders" doe.. zie ook maar de berichtjes hierboven.. en dan heb ik zoiets van ..laat me toch lekker! ik heb toch plezier, en mijn paard ook??

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 09:28

Ahhh, er komen hier echt misverstanden. Ik train echt niet zoals jullie denken door totdat hij als een Z paard loopt en dat ik dan denk dat hij in de B gelijk gaat scoren voor 100... en als je paard opgericht kan lopen kan ie ook daar nog onderin lopen, dat lijkt me niet het grootste problleem straks.. tuurlijk is een proefje anders dan je in de bak heb, jekomt een hoop dingen tegen. Je moet alles sneller achter elkaar doen enzo. daar ben ik dus ook hard aan op het trainen, ik rijd mijnonderdelen in de bak echt per letter, en heel snel achter elkaar zodat ie er handig in wordt... Maar ik verwacht echt niet dat ik vette winst ga rijden!! ikben net als iedereen net zo blij dat ik een winstpuntje heb.. ik ben gewoon zoals ze hierboven al zeiden: een oer-perfectionist haha.. Enne Kendra. je begrijpt me echt verkeerd..ik heb he-le-maal niets tegen mensen die wedstrijden rijden (ik heb het zelf toch ook gedaan??) en ik heb respect voor iedereen die zo bezig is ( kijk maar paar berichtjes erboven) ik heb het inderdaad een beetje ongelukkig uitgedrukt.. zo was het dus niet bedoeld..

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 09:30

Op de vorige pag zei ik het al: het enige wat k jammer vind is dat ze me altijd zo afzeiken omdat ik het "anders" doe.. dat iedereen wedstrijden gaat rijden op punt A en ik op punt B, dat moet ik toch lekker zelf weten?? laat iedereen het toch eens op zijn manier doen, ook al is die wat anders..

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 10:07

ja dat zegt iedereen.. ik ben ook wel van plan het winterseizoen te gaan starten hoor, ik wachten geen jaaaaren hahaha, ik heb samen met mijn instructrice een plan getrokken, en ik geloof heilig in dat mens, dus daar hou ik me gewoon aan... en we zullen zien hoe dat uitpakt toch??
Nogmaals excuses trouwens als mensen sommige van mijn zinnen als belediging opvatten.. dat is echt niet zo bedoeld, is meer een kwestie van verdediging van mij waarbij ik nogal agressief over kan komen (dat ben ik niet hoor hahaha)

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 13:41

Oke , ik heb eens zitten malen en ik denk dat ik het nu wat beter onder woorden kan brengen Haha! give it a try...

Als ik soms op wedstrijden mee ga kijken zie ik heel vaak hetzelfde tafereeltje: k zie elke week dezelfde mensen in bijvoorbeeld de M rijden op een paard dat er gewoon nog veel te slap voor is. Het basiswerk zit er gewoon nog niet goed genoeg in voor de M. Toch moeten ze kosten wat het kost (elke week) starten op de wedstrijden. Ze komen dan op zo'n wedstrijd terwijl het nog niet genoeg bevestigd is, dan komt er nog stress bij kijken, dan zie je ze met wedstrijden alle zeilen bijzetten (lees trekken rukken en plukken) om hun paard nog enigzins te laten lopen. vergezeld door een chagerijnige kop en veel getier en gevloek, rotknol dit, rotknol dat! Dan rijden ze hun proefje... als je ze achteraf vraagt hoe het is gegaan kun je twee antwoorden krijgen: a) ze hebben een winstpunt en zeggen: suuuuper.. of B ze hebben voor hetzelfde proefje geen winstpunt en zeggen (klote!!)
Diezelfde mensen lopen op mij af te geven: ik snap niet dat je nog niet gaat starten, je paard loopt toch supergoed??
Kijk, ik heb nou eenmaal een groter en langer paard, toen ik heb kreeg zat er nog geen spiertje aan, een echte slungel en hij was totaal op de voorhand gereden (lees: kop in de krul gerukt) Daar gaat nou eenmaal tijd overheen voor die spieren zich op de goede manier ontwikkeld hebben, en het vertrouwen gewonnen.. Om het er met zo'n groot paard er wat stabieler uit telaten zien, moet ie nou eenmaal sterker zijn...
Ik heb helemaal niets tegen mensen waarbj deonderdelen niet super gaan! Ik sat ook niet langs de kant van tsss,. moet je die zien.. ik moet het zelf nog met de mijne gaan proberen! Bijv als renske, waarbij de keertwending niet goed gaat.. dat bedoel ik dus niet.. ik bedoel de ruiters die de wptekens in hun ogen hebben...
Ik ben gewoon iemand die erg perfectionistisch is en daarbij ook vaak een tikkeltje onzeker.. Ik ga dus op wedstrijd als ik zelf gerust ben dat ik in principe ieder onderdeel goed kan rijden. ZO ga ik zelf zekerder de ring in en breng ik dit ook over op mijn paard.. Ik zeg ook niet van : mijn paard loopt al dik op M niveau blabla.. dat ik die onderdelen in de training naar boven haal om hem sterker te maken wil niet zeggen dat hij die in zijn proef ook zo loopt, dat snap ik ook! Dat is pure ervaring die hij ook in de ring op moet doen.. maar dat komt nog wel !!! Ik heb niet eens tijd om elke week weg te gaan, ik heb ook nog een studie diergeneeskunde!!

Tot slot wil ik nog zeggen wat ik bedoel met dat Z niveau: ik zeg niet dat mijn paard nu al veel beter is om hoger te komen dan het Z, daar kun je nu gewoon helemaal niets over zeggen.. hoe hij zich ontwikkeld, hoe houd hij het in zijn kop bij etc etc.. wel weet ik dat hij de potentie ZOU KUNNEN HEBBEN om dat wel te kunnen, dat is heel wat anders!! Ik verwacht helemaal niet dat ik zo ver kom, het is nog verre verre toekomst, ik zie wel! Wat ik bedoel is dat ik een hoop paarden die het in principe wel kunnen toch stranden in de Z omdat de basis er niet genoeg inzit... Wat ik nu in de basis steek heb ik altijd profijt van.. dat pakken ze me niet meer af!
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is..

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 10:04

Nou bijgedraaid.... ik heb het op een andere manier geformuleerd..
Wat ik trouwens grappig vind, is dat iedereen van Passionatoooooo, Passionata maakt hahaha, had ik tijdens de springwedstrijden ook.. dan had ik echtzoiets van.. het is wel een stoere ruin hoor!! Mijn moeder maakt het dan nog erger door altijd maar Ze te zeggen ipv Hij... grrrrrr. Hij heeft helemaal niets merrieachtigs! Ik kan er natuurlijk ook gewoon passionata van maken en roze bandages omdoen ofzo haha (lol)

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 23:55

Nu ken ik jullie beide (de instructrice en Passionato) persoonlijk en wat mij nu verbaast is dat de lijn welke Passionato voor zichzelf heeft uitgestippeld (en waar ik me helemaal in kan vinden) niet echt door haar instructrice zelf wordt nagevolgd met haar eigen paard. Een paar uitslagen van de afgelopen maand van je instructrice (M2): 9 juni 138 punten, 21 juni 147 en 144 punten, 4 juli 139 en 148 punten.

Zelf heb ik het idee dat als Passionato zou starten ze haar instructrice met vlag en wimpel zou voorbij streven. Ik denk dat Passionato beter naar haar eigen gevoel moet luisteren en zich niet een kant uit moet laten duwen. Passionato's rijtechnische kwaliteiten zijn volgens mij veel beter dan ze zelf inschat.

Passionato je moet doen wat je zelf denkt wat goed is. Veel succes met je paard.[/quote]

Haha bedankt voor het co0mpliment hoor, ik doe gewoon mijn best maar zo geweldig ben ik niet hahaha!
En dat ze toen zulke lage punten had, ach, daar reken ik haar absoluut niet voor af. Ik heb toevallig haar laatste proef gezien (was door 2 jury's beoordeeld, voor 148 en 139 punten) , en ze gaf zelf ook toe dat het die punten ook waar waren. Piwi is gewoon verschrikkelijk moeilijk op gras, heeft heel weinig vertrouwen.. Ze werkt elk onderdeel technisch gewoon verschrikkelijk goed uit, maar daardoor zag haar proef er nu heel onregelmatig uit. Als ze heel vlak en effen had gereden had ze denk ik veel hogere punten gehad, maar dat was haar doel ook niet..
Bovendien heeft ze er ook proeven tussen dat ze gewoon aan het sleutelen is.. dat ze voltes rijd of gewoon overgangen maakt in haar proef..
Ze heeft alweer een brief op het matje liggen dat ze met 23 wp nu toch echt over moet, nou ik vind het verschrikkelijk knap van dr hoor..
Ze is technisch een hele goede ruiter met heel veel gevoel, en kan zoveel extra's uit de paarden halen, ik vind het niet fair om dat af te rekenen door alleen naar een paar punten te kijken ( ze heeft trouwens ook hele hoge uitschieters..)

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Bloemetje75, dust, Em_, Galeobdolon, herous, Jet, M1994, MiVita, onpaard en 130 bezoekers