Lebbis heeft het toch niet gered.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Lebbis heeft het toch niet gered.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 14:43

Afbeelding

Dit was mijn pleeglammetje Lebbis. Op goede vrijdag heb ik hem, meer dood dan levend van de boerderij meegenomen. De boer had hem al opgegeven, maar ik vond het zo'n vechtertje dat ik hem nog een kans wilde geven. Die middag liep hij al weer rond in onze tuin!!!!!

Na 2 weken ging het weer prima met hem en kon hij terug naar de boerderij. Daar ging het goed, tot zo'n 2 weken geleden toen hij diarree kreeg. Een ander lammetje bezweek eraan en nu hoorde ik gisteren, toen ik hem wilde laten zien aan Tiko van bokt, dat ook Lebbis het niet heeft gered Huilen . Een paar dagen geleden ben ik nog bij hem wezen kijken en toen vond ik zijn ogen al zo raar staan, hij ging toen ook al weer heel snel liggen. Kort daarna is hij overleden. Ik ben blij dat ik hem daarvoor nog een keertje over z'n koppie heb mogen aaien.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:44

Jammer dat je inzet niet beloond geweest is ...

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 17:36

aah vreselijk Ach gut

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:30

Mijn ouders hebben schapen (2) om de wei kort te houden sinds ik weg ben met de paarden. Vorig jaar belde mijn moeder in paniek dat er "een lammetje uitstak" De DA was al gebeld, maar ik was sneller en heb het lam eruit gehaald (mijn DA heeft mij op spoedvisites geleerd hoe dat moet) Toen nog gekeken of er nog eentje was en ja, ik vond hem en heb hem ook verlost (de moeder was gestopt met persen) Geweldig vond ik het, de DA mocht de nageboorte nakijken. Ali was mooi gezond en zou bij mij in belgie komen wonen!. 3 weken later moest het andere schaap bevallen, ik voelde al snel dat het lam te groot was (en al dood) dus DA gebeld. Toen hij uiteindelijk de 2 lammeren verlost had bleek dat ze misvormd waren (griezelig misvormd). Met ali was toen alles nog goed.
Weer 2 weken later begon Ali kramp te krijgen, we (en de DA) hebben nog vanalles geprobeerd, maar helaas moesten wij hem in laten slapen.
Ik ben de naam van de ziekte kwijt, maar het schijnt 1x in de zoveel jaar voor te komen op "bedrijven" en dus ook bij hobbyfokkers, een bepaald virus dat eigenlijk alle lammeren doodt.
Kei zielig iig. ik weet hoe het voelt

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:23

Wat sneu dat ie het toch niet heeft gered. Je hebt je best gedaan en kan er verder ook niets aan doen. Sterkte!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:46

ooooh dat is jammer! Het ging zo goed!! Verdrietig

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 09:05

Ach wat zielig!! Sterkte...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:38

Sterkte gewenst, sneu dat het toch nog zo moet aflopen Verdrietig

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:50

Verschrikkelijk, je hebt je zo ingezet voor Lebbis, en dan haalt hij het toch niet... Verdrietig
Sterkte met het verlies Ach gut

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:32

Ai Jammer! Niet zo leuk na al die moeite voor dat arme beesie....

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:55

heeeej wat balen zeg!!! sterkte!!