Vanacht Bezoek Op Stal, Zadeljatters. Alles Weg!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Vanacht Bezoek Op Stal, Zadeljatters. Alles Weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 00:01

Nou, ik kom op stal, en ik helemaal vrolijk,
want ik had een beetje goeie cijfers gehaalt.
En ik zeg vrolijk:"Hallo!"
En iedereen zegt lekker chagerijnig :"hallo" terug.
Ik vraag wat er aan de hand is, loop de zadel kamer in.
HELEMAAL LEEG!
Ze hadden vanacht alle zadelklemmen, met zadels erin, van de muur af
geschroeft.
Wel 22 zadels ofzo.
En ze hebben wat laarzen mee genomen, en zelfs snoep uit de kantine!
Ongelooflijk.
Ik had gisteren met Iris (gigelo) buiten nog een sigaret gerookt, voor de deur uitgemaakt, en toen heeft de recherge die peuken op DNA onderzocht.
(maf, maar waar)
Echt niet te geloven.
ze hebben de deurposten eerst een beetje uitgehakt, en daarna de sloten eruit gekrikt, en inladen maar!
En ze hebben echt goed buit gemaakt, Euroriding's, Hulzenbossen, Kn's, Stubben's, en nog veel meer zadels.

Gelukkig lag mijn zadel in een andere zadelkamer, dus die heb ik nog.
Sjonge jonge, ik besefte echt dat ik even goed geluk had gehad.
Want Iris, wou in de zadelkamer (waar nu in is gebroken) haar zadel leggen, op mijn zadel steun.
Dus ik had mijn zadel in die andere kamer gelegd, daarmee heb ik mooi geluk gehad, want anders was mn zadel nu weg geweest.
en het idee dat er iemand anders in het buitenland vrolijk op jouw zadeltje rond rijdt, geeft niet zo'n prettig idee...

Er hadden een paar mensen geluk, want 1 iemand was op schoolkamp en had haar zadel thuis gelegd, en ik en nog 4 anderen hadden ze in die andere zadelkamer gelegd, en 1 iemand in haar kast.

Ik was vandaag bij desiree , en die zei ook al:"je moet voort juichen als je je zadel nog hebt...!"
Laatst bijgewerkt door Angeliek op 03-07-03 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 00:19

pfff dat hoor je ook steeds vaker he dat zadels gejat worden Boos! vreselijk! snap het niet he, waarom kunnen mensen niet gewoon van elkaar spullen afblijven?? hoop echt dat het mij nooit overkomt....

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 00:22

Ik zei al tegen iris..
"Ja, ik weet zeker dat er nu een buitenlander met een mooie euroriding, of Kn of weet ik veel wat in zn hand staat:"Chja, Ikke mooi sadel finde, Sit fijn,waar hep jij diej fandaan? ikke sadel kope fan jouw"...

En de stombo's van die dieven, haha, mijn leren laarzen stonden keurig en gepoetst in een laarzentas.(iris en ik hadden die avond een potje Kiwi schoenpoets even op gepoets, en wat glommen ze toch!)
Die liggen precies VOOR je neus als je de zadelkamer in komt, laten ze ze toch liggen!
haha!
Alleen het hoofdstel van Padij hebben ze dus wel meegenomen.
Want dat hing aan de zadelsteun van de eigenaresse.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 00:46

Ik zou zo ongelooflijk balen als mn spullen weg worden gehaald!! ik zou echt superkwaad zijn, iemand die aan MIJN spullen zit, en ze ook nog meeneemt!!! als ze bij de zadels kunnen....kunnen ze ook bij de paarden komen!

gelukkig liggen al onze zadel&hoofdstellen in een kast in onze bijkeuken met 2 grote honden evoor!!

maar t is toch niet normaal meer dat iedereen zomaar alles van een ander meeneemt!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 02:04

Ik vind het vreselijk dat zulke dingen gebeuren, maar vind wel dat je nu wat discriminerend bezig bent....

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 06:39

Dat is wel heel vervelend, je hoort het idd steeds vaker. Gelukkig sta ik niet op een manege, dus bij mij zullen ze niet zo snel een zadel meenemen!

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 07:47

Dus nu zijn "wij" dus ook aan de beurt?? Echt verschrikkelijk dat je voortaan bij alles wat je op stal laat liggen moet gaan denken....
zou ik dat niet beter mee naar huis kunnen nemen?? Jullie stal is hemelsbreed maar 10 km bij ons vandaan.... hmmmmm Boos!
En dan vraag ik me toch iedere keer weer af..
Waar laten ze die zadels?? Verward Buitenland?? Denk dat ik mijn zadel ook maar ga chippen Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 08:12

daarom ligt mijn zadel altijd thuis!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 08:36

Bij ons in de buurt is paar weken geleden ook ingebroken. Wij hebben alle zadels thuis liggen en zelfs de goede hoofdstellen. GEzien ze ook laarsen en mooie dekens meenemen denk ik er over dat ook mee te nemen.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 10:20

Tiko schreef:
Ik vind het vreselijk dat zulke dingen gebeuren, maar vind wel dat je nu wat discriminerend bezig bent....


nee, dit is helemaal niet discriminerend, want het is waar dat al die zadels die gestolen worden naar het buitenland verkocht worden.
Op de zwarte markt.
De meeste gestolen zadels gaan naar Italie, Frankrijk, Belgie, en Polen.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 10:22

Mursey schreef:
Dus nu zijn "wij" dus ook aan de beurt?? Echt verschrikkelijk dat je voortaan bij alles wat je op stal laat liggen moet gaan denken....
zou ik dat niet beter mee naar huis kunnen nemen?? Jullie stal is hemelsbreed maar 10 km bij ons vandaan.... hmmmmm Boos!
En dan vraag ik me toch iedere keer weer af..
Waar laten ze die zadels?? Verward Buitenland?? Denk dat ik mijn zadel ook maar ga chippen Haha!


Wist je dat ze bij die fjorden op de Eindhovenseweg, vorige maand ook al flink buit hadden gemaakt?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 10:26

eh jakkes! Bij Einhoven? Waar je woont? eeeh.... zo dicht bij

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 10:26

Angeliek"]
[quote="Tiko schreef:
Ik vind het vreselijk dat zulke dingen gebeuren, maar vind wel dat je nu wat discriminerend bezig bent....


nee, dit is helemaal niet discriminerend, want het is waar dat al die zadels die gestolen worden naar het buitenland verkocht worden.
Op de zwarte markt.
De meeste gestolen zadels gaan naar Italie, Frankrijk, Belgie, en Polen.
[/quote]

Ow sorry, dan heb ik verkeerd gelezen. In intrepreteerd het zo, dat jij zou suggereren dat ze gestolen waren door buitenlanders. Sorry!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 10:30

Fairie schreef:
eh jakkes! Bij Einhoven? Waar je woont? eeeh.... zo dicht bij


Maar bij ons zijn het bekenden geweest hoor.
Hoe weet je anders welke maar schroevendraaier er op je boor moet, en waar het voorraadhok is, en waar het stopcontact in de zadelkamer is om je boor op aan te sluiten.
En waarom DEZE zadelkamer, en niet die andere.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 10:32

geen idee, misschien zijn er mensen eerder geweest om te kijken (overdag) als gewone bezoekers of zo? het is maar een idee
echt wel banketstaaf, als het bekenden zijn!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 10:32

Ik vind het zo erg, vooral voor sommigen daar op stal. Randy heeft toch al niet zoveel te makken en moet heel veel werken. En dan wordt haar zadel nog eens gejat. En ze kan niet zo effe schokken voor een ander zadel dus het is echt een heel hufterige k.t streek.
in het geval van iris en sandy is het de 2e!!!!!!! keer! Zo kun je je hobby niet meer bedruipen he, als het zo moet.
Ik heb geluk gehad: ik sta sinds een half jaar op een andere stal. Vroeger is ook ooit een kieffer zadel van mij gejat en sindsdien nam ik het altijd mee naar huis. En maar sjouwen en sjouwen. toen verhuisd naar stal Teunissen (waar nathalie en mursey staan) en daar vond ik het ook niet veilig dus ook sjouwen. MAar daar zijn ze nog niet geweest (wel aan bij het overbuurmeisje bij de witte hekken). toen naar wim van osch gegaan, en daar liet ik mijn zadel wel hangen want die had (dacht ik) toch wel alle nodige maatregelen getroffen, daar zou het wel veilig hangen. Maar uiteindelijk blijkt dat het nergens veilig hangt. Je kunt echt beter je zadel mee naar huis nemen. Standaard! ALTIJD!.
Nu sta ik op een andere stal, en vorige week zijn ze al bij Cor (in nederwetten) zadels wezen jatten, en bij de overbuurman van mijn huidige stal (in nuenen) is ook al tuig gestolen. En ik sjouw mijn zadels maar op en neer........ maar je moet wat doen om ze te kunnen behouden.

Angeliek"]
[quote="Fairie schreef:
eh jakkes! Bij Einhoven? Waar je woont? eeeh.... zo dicht bij


Maar bij ons zijn het bekenden geweest hoor.
Hoe weet je anders welke maar schroevendraaier er op je boor moet, en waar het voorraadhok is, en waar het stopcontact in de zadelkamer is om je boor op aan te sluiten.
En waarom DEZE zadelkamer, en niet die andere.
[/quote]
het zijn altijd bekenden want ze weten altijd precies in welke ruimte het tuig zich bevindt. Heel typisch.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 03-07-03 10:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 10:34

Ja, ik weet het echt niet.
Er is volgens mij niemand hier ooit met ruzie weggegaan.
Ja, het kamp zit wel achter ons.
Maar die zouden het echt niet gedaan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 10:36

echt Kolote als ik het zo zeggen mag en als ze het van die anderen op het nieuws horen brengt het anderen alleen maar op ideeen

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 10:38

Weetje dat de sloten, de zadelklemmen, en de zadelsloten politiekeurmerk was, en mijn instructrice krijgt geen rooie cent, want er zat geen alarm op.
Maar dan gaat Wim nou wel doen.
en hij wil een paar grote honden.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 10:44

Heb je dat verhaal van Eqinova al eens gehoord.
Nou 2 meisjes gingen hun paarden opzadelen, en hun zadels lagen uit het oog voor hun, en er komt eerst een man binnenlopen, en die kijkt een beetje rond.
Niets aan de hand denken zij, dus ze gaan verder met poetsen, onder het poetsen leg die man het 1ste zadel in zn auto, hij komt terug, kijkt nog wat rond, en vraagt aan de meisjes of ze hier ook pony's verhuren, "nee" zegt zij.
En in de tussentijd heeft hij het andere zadel al in de auto gelegd.

En nog zoiets raars bij ons op stal.
Er stond hier net iemand nieuw op stal, en er komt een man binnen (een dief)
En die legt 2 zadels op zn arm, en kajjerd aan.
Dat nieuwe meisje zegt gewoon:"Hallo" want die weet niet wie die man is, want die is net nieuw op stal.
Die man zegt rustig:"Goede middag" terug.

Toen ik dat hoorde lag ik echt in een deuk....!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 10:56

ja dat begrijp ik maar als het je zelf overkomt is het iets minder leuk

masar tis best wel een grappig verhaal ja

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:31

Ik neem mijn zadel en overige spullen altijd mee naar huis. Ik sta wel niet op een stal, gewoon bij een partikulier maar je weet maar nooit.

Mensen zouden zich moeten schamen om hetgeen te stelen waar anderen hard voor hebben moeten werken.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:39

Ja ik hoorde het gister al op stal. Boos!
Wij hebben een camera bij de ingang hangen zodat ze binnen kunnen zien wie er binnenkomt. Maar via de weilanden kunnen ze ook zo binnenkomen.
Ik denk dat ik mijn zadel maar mee naar huis neem nu. Mijn zadelkast is zo makkelijk open te maken..

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:48

Sjezus erg zeg!Ik ga mijn kast ook maar eens op slot je weet maar nooit.Maar het zadel is zo zwaar (western) dat ze hem niet er ff uittillen.he he he

celine

Berichten: 225
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:49

Dat is ff goed balen..Boos! gelukkig lopen er bij ons opstal honden.. niet dat 't echt heeel veel zal helpen..ze kunnen de paarden ook heel makkelijk meenemen..