Schrikdraad is heel eng.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-01 21:01

Ik ging vandaag Laiser uit de wei halen. Nu liep er een pony los voor de andere weides om hem wat extra gras te laten eten.
Die lieftallige pony vond het wel eens tijd worden om de wei van Laiser eens nader te onderzoeken. Dus toen ik Laiser uit zijn wei haalden en de draad weer dicht wilde doen floepte die kleine pony Laiser's wei. Het had geen zin meer om de wei dicht te doen dus wilde ik de draad netjes opzij hangen.
Wat doet Laiser..
,, hij wilde even kijken of hij dat ding dat ik in mijn hand had kon eten. Het snuffelde eraan toen ik het vaastmaakte aan de andere draad... ne je raad het al hij kreeg een schok.
Hij schrok zich te pletter en raakte kompleet in paniek. Hij liet het wit van zijn ogen al weer zien en stond flink te snuiven. Ik probeerde hem rustig te krijgen, maar zoiets vraagt heel veel tijd. Na vijf minuten durfde hij weer enigszins in de buurt van de draad te komen, toen schoot hij opeens zijn wei in kon ik hem niet meer tegen houden. dus het tuw schoot uit mijn handen en weg was Laiser.
Boos! Vervolgens kon ik hem helemaal achter in de wei gaan halen en hem weer opnieuw gerust stellen. Uiteindelijk raapte hij al zijn moet bij elkaar en durfde met mij mee te lopen de wei uit en naar de stal.
Ach ik ging "even" mijn paard uit de wei halen...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 19:08

Vandaag was de draad nog steeds eng, maar als hij er vlug langs liep zou er vast niets gebeuren dacht hij. En inderdaad er gebeurde niets...
was dat even een opluchtiing voor hem.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 19:14

Ik had gister net zoiets,
Ik had Ozep in mijn ene hand en Levant met de andere hand net de paddock in gedreven, toen heb ik het schrikdraad aangeraakt...

Ik kreeg me toch een rotklap! Koe
Maar wat ik nog erger vond... Ozpe kreeg hem dus ook, die draaide zich om en spurte gelijk het weiland weer in om daar vervolgens in een hoek lekker te lopen snuiven, hij vertrouwde mijn hand dus niet meer...
Gelukkig is hij vrij koel en na een minuutje met grasjes lopen spelen kwam hij uit zich zelf al weer naar met toe Lovers

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 19:16

Zo hebben we ooit een Fjord, Lester van Marianne Scherps voor wie hem kennen, afgeleerd te bijten. Werkt zeeeer doeltreffend, ook al was het niet Mariannes bedoeling *LOL* *LOL*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 19:35

Citaat:
Op 2001-08-31 19:16, schreef ikke:
Zo hebben we ooit een Fjord, Lester van Marianne Scherps voor wie hem kennen, afgeleerd te bijten. Werkt zeeeer doeltreffend, ook al was het niet Mariannes bedoeling *LOL* *LOL*


Hihi
Tsj het werkt vast, hij zal goed geschrokken zijn...