Verwaarloosd blind veulen gevonden in Staphorst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 12:37

het is vreselijk dat het zo heeft moeten gebeuren en dat het in zijn korte leventje zoveel heeft moeten meemaken, maar hij huppelt nu in de paardewereld en kan daar wel zien!!!

is de eigenaar trouwens al bekend ondertussen?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 13:01

Nee, de eigenaar is nog niet bekend. Ik hoop dat ze wel doorgaan met zoeken ondanks de 2 weken..

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 15:28

Ik heb nagedacht over de opmerking van Tanja die zich verbaast omdat geen buurman dat veulen mist.
Was ik eerst - vanuit gedeelde verontwaardiging - geheel met haar eens.
Nu denk ik: jaja, verraad je buurman maar eens in een omgeving waar een goede buur waardevoller is dan een verre vriend.
Niet leuk om zo te moeten denken, maar ik ben bang dat het wel zo werkt.

Voor langsrijdende en navragende Bokkers geldt dit natuurlijk niet.
Met ZO veel mensen, krijgen we de waarheid misschien toch ooit boven tafel.
Ik zal Adri eens pb'en.
Die houdt zich weliswaar met gestolen paarden bezig, maar je weet maar niet wat voor mogelijkheden die tot haar beschikking heeft.
Niet geschoten... enz.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 19:29

Nou, ik heb net toevallig stem van Nederland gezien (zie ik normaal nooit) en het is over, Julia is niet meer.
Aan de ene kant vindt ik het ontzettend zielig maar aan de andere kant ben ik wel blij, ze had te veel te lijden en daarom hebben ze haar laten inslapen, het is beter zo.......

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 20:43

Ik hoorde het net van m'n moeder, ik vind het ook heel zielig maar misschien is het wel beter zo.

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:10

word dat nog herhaald? en op welke zender?? vind t zielig, maar het zal wel beter zijn zo, ik vind het al vreselijk als ik zonder lenzen loop, laat staan niets kunnen zien!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:16

Hmm, ik denk dat het vanavond nog wel op Hart van Nederland komt, op SBS6

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 23:36

Hmmmm, erg zielig, maar als ik er erg goed over nadenk is het echt beter voor Julia. Jammer genoeg heb ik de uitzendingen niet gezien

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 23:57

T@nj@ schreef:
Hmm, ik denk dat het vanavond nog wel op Hart van Nederland komt, op SBS6


Ik heb straks nog Hart van Nederland gezien maar er is niks gezegt over Julia, ik hoorde van mijn moeder dat het om 19.00 vanavond bij Stem van Nederland is geweest.
Misschien dat stem van nederland morgen nog word herhaald dan ga ik het wel kijken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 23:59

Het is de beste beslissing geweest voor het veulen. Ik hoop dat ze de daders nog kunnen achterhalen.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 00:09

Het is op Stem van Nederland geweest, inderdaad. Ik vind het vreselijk sneu en vond het zo'n superleuk ding! Maar aan de andere kant weet ik dat een paard dat aan twee ogen blind heeft echt geen leven heeft. Het is gewoon niet te doen voor dat arme beestje. Ik vond het echt verschrikkelijk om dat arme, mooie diertje met twee dichte oogjes te zien en ik denk dat ook degene die er voor gezorgd heeft in deze korte periode het er wel erg moeilijk mee moet hebben dat dit leuke paardje toch nog in moest slapen. Maar het is wel de beste beslissing geweest.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 06:43

Het is het beste zo denk ik, volgens mij had Julia ook geen leuk leventje gehad, nu is ze uit haar lijden verlost.
Helaas zijn er mensen die zo omgaan met paarden, als je het nog omgaan wil noemen.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:47

Jah echt barbaars!Maar toch wel beter voor der.

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:36

zag het vandaag staan op de kabelkrant dat een dierenarts het veulen in had laten slapen, het is wel zielig maar beter voor het veulen....

en nu maar hopen dat ze de daders gauw vinden maar die zal er wel weer vanaf komen met een banketstaaf werkstraf of een geldboete