Gekke automobilisten...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Gekke automobilisten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 23:03

Nou ik moet het toch evn kwijt..
Reed vorige week met paard naar de manege omdat ik met twee andere meisjes had afgesproken voor een buitenritjemet z'n drieen.
Voor mij is het een stukje lopen..denk (350 meter) een lange weg naar de manege, er ligt verder geen fietspad naast alleen eeen stukje berm.
Er is niet zo heel veel verkeer maar als er verkeer is wordt er vaak wel hardgereden.
Ik ben dus zo'n tweehonderd meter onderweg..komt er een auto aan met waarschijnlijk vier jongeren er in..ze beginnen luid te toeteren terwijl ik gewoon in de berm rijd, en ze schreewden uit het raam. Ze remden en ik vraag of het wat minder kan (gewoon vriendelijk)..plots gooit een van de jongeren en halfvol blikje richting Matti (mijn paard) wat al half over de rooie was. Matti schiet vooruit in een galop (logisch).. Jongeren (vier jongens) beginnen kei hard te lachen en rijden vervolgens hard door..
Mijn paard en ik zijn zo geschrokken dat het mij maar liefst vijf minuten kostte om haar rustig te krijgen..
Daarna gelukkig alles weer goed gekomen en rustig buitenritje gemaakt over de paadjes in het bos..
Beseffen die jongens nou niet dat je zo iemandf kan laten verongelukken..ben zo boos Boos! . Ik heb het gelukkig dat mijn paaard nog redelijk rustig terug te krijgen is, maar het had maar net iemand anders moeten zijn..
Is dit jullie ook wel eens overkomen,, tenminste zoiets...ben erg boos en geschrokken..
Groetjes Eva

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:08

grrrr wat een rot jong zeg.....hopen dat ze zelf een keer een ongeluk krijgen door dat gedrag van hun afschuwelijk zeg....gelukkig is er niks ernstigs gebeurd Haha!

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 08:51

Wat een gekken....!! Zijn niet goed wijs... Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd, maar dat had natuurlijk wel gekund. Ik kan me voorstellen dat je boos bent, zou ik ook zijn.

Nair

Berichten: 118
Geregistreerd: 05-06-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 15:21

Echt sommige automobisten snappen niet dat je op een levend dier zit en als je een paard van rond de 500 kilo op je ruit krijgt, ben je ook niet blij. Het gevaar zien ze niet eens. Boos!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:21

Daar kan je je zo kwaad om maken. Ik heb dat minstens 1 keer in de week wel dat ik bijna van de sokken wordt gereden. Van die aso's die toeteren of het leuk vinden je af te snijden. En als je dan boos wordt hebben ze ook nog het lef de auto uit te stappen en een paar rotopmerkingen te maken. Grrr... Boos!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:33

Wat ik altijd probeer is het kenteken v/d auto te onthouden zodat ik aangifte kan doen bij de politie. Het is misschien niet het eerste waar je aandenkt,maar zo kun je ze wel pakken.

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 18:16

Ja met dat kenteken dat wou ik wel doen en ik had het ook wel in m'n achterhoofd..maar het ging allemaal zo snel, ik moest ook nog eens Matti in bedwang houden dus dat kon ik niet zo goed meer zien..anders had ik denk ik wel aangifte gedaan. Ik vind dat sommige auto's sowieso hard lang paarden rijden..op autorijles hebben ze toch zeker geleerd dat ze een paard langzaam moeten passeren..nou ik zie er weinig die het doen.

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:48

ik moet een viaduct over de snelweg over met mijn paard en dat is altijd wat griezelig, mijn paard is nog jong en niet helemaal verkeersmak, hij loopt er gelukkig rustig overheen, alsof hij het z'n leven lang al doet. Rijdt er op zondagochtend (dan durf ik dat te doen) een autootje achter met met 4 jongelui die (om 11.30) waarschijnlijk thuiskwamen van het uitgaan (....), ik gebaar of ze even achter me willen blijven, zij begrijpen dat als: zo hard mogelijk optrekken, ernaast gaan rijden, teoteren raampjes open en gore dingen schreeuwen, gelukkig heb ik een vrij koele koudbloed, moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ie echt was gechrokken, over het hek gesprongen en op de snelweg belandt......

Ik was zo stom om mijn middelvinger op te steken, stoppen ze en stappen ze uit, komt er net een club bejaarden het viaduct opfietsen, toen stapten ze maar weer in *pffffff* gered door een kudde bejaarden! Wat een idioten heb je toch!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:55

Helaas vaak zat.
Vooral vrachtwagenchaufeurs denken dat het leuk is om eens flink te toeteren.
En uiteraard de klein jongens in de auto of op hun (uiteraard opgevoerde) brommertje die het leuk vinden om net naast of voor het paard een flinke peut gas te geven.
Ach, gelukkig is Pinky bom proof en lach ik ze keihard uit.
Overigens als ik aan het mennen ben probeer ik nog wel eens te 'vissen' met mijn zweep *kijkt onschuldig* Schijnheilig

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 19:14

sommige mensen hebben echt niet in de gaten wat ze hierdoor kunnen veroorzaken.......... gelukkig is er niets ernstigs gebeurd maar je weet maar nooit! zo reed ik laatst met guido over een brug (wat uiteraard ook al "eng" is) komt er een hele groep motorrijders voorbij rijden (op zich geen enkel probleem hoor) gaat die ene expres zn uitlaat laten ploffen enzo echt keihard, en toeteren en zwaaien dat ie deed! nou lachen hoor. Guido schrok er wel een beetje van maar het viel gelukkig ook allemaal wel mee.

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 19:30

Ja dat bedoel ik dus..de sommige paarden en pony's die geven er weinig of niets om...maar mensen met hete of schrikkerige paarden die toevallig een stukje over de weg moeten..kan je wel de dood injagen door zulke rare taferelen..en als je het dan hebt over dat soort jongens in een auto, die zijn eigenlijk allemaal bang voor paarden en ze willen gewoon uitproberen hoe ver ze kunnen gaan...

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:26

Ze hebben idd geen idee van wat ze kunnen veroorzaken.. verschrikkelijk om te bedenken wat er allemaal kan gebeuren als een paard daardoor op hol slaat, zo kan je iemand echt de dood in jagen.... Heb het ook vaak meegemaakt, maar onze paardjes geven er gelukkig niks om...
Ik heb het ook een keer meegemaakt op ponykamp... Een paar jongens, ook van die aso's (achteraf bleek dat ze pas 12 waren) gooiden vuur naar een van de paarden (een brandend papiertje ofzo), dus de hele groep sloeg op hol... we waren net aan het uitstappen, dus iedereen had z'n teugels lang. Er waren een aantal paarden het prikkeldraad in gerent. Gelukkig is het nog goed afgelopen, althans een meisje heeft er een diepe hoofdwond aan overgehouden... Die jongeTJES hebben zelf gezien hoe dat meisje er aan toe was, dus ik hoop dat ze er toch wat van hebben geleerd... Boos! Boos! Boos!