Tussenribspier.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-01 16:30

Ja, je raadt het nooit... je leert nog eens wat dankzij dat uitmesten! Gisteren was ik druk aan het uitmesten, kreeg ik ineens stekende pijn tussen mijn ribben, zijkant van mijn lichaam ter hoogte van mijn bh-bantje. En omdat je longen tijdens het inademen uitzetten, kon ik ineens niet meer diep inademen want dan verging ik helemaal van de pijn! Wat was dit nu weer? Dus mijn vader haalde mij op (fietsen ging niet echt), en de volgende ochtend naar de dokter. Gelukkig niets bijzonders: ik heb een verkeerde beweging gemaakt schijnbaar, en daarbij een tussenribspier verrekt. Zo legde hij het uit. Dus ik zeg: Goh, ik wist niet eens dat ik er één had? Hij lachen, maar gelukkig mocht ik wel weer gewoon uitmesten, maar heel rustig aan, niet te grote scheppen grijnz. En rijden mocht ook. Alleen zelf ff voelen, als het te zeer doet gewoon weer rustig aan. Pijnstillers hoefde ook niet, de pijn is wel iets gezakt. Maar diep zuchten moet ik wel voorzichtig doen. En die aria die ik voor jullie wilde zingen met Andrea Bocceli, tja, dat stellen we maar ff uit... Groetjes, Dorine.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 18:03

Zo leer je nog weer eens wat over je lichaam. Maar fijn dat het weer een beetje afgezakt is. Naar gevoel is dat he, als je niet diep kunt inademen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 01:22

Bleehh... Dorine, ik weet hoe je je voelt! Heb het zelf ook gehad, ben je mooi klaar mee. En zeer dat het doet!

Bij mij was het trouwens eerst een tussenribspier (ja, ik vond het ook een gek woord) die verrekt was. Door het hoesten nog wel. Maar ik bleef maar hoesten, waardoor uiteindelijk mijn ribben een nog grotere opdoffer hebben gehad met als gevolg een gekneusde rib. Dat voelde ik na 3 maanden nog... vooral met rijden!

Hee, heel veel sterkte joh, en voorlopig maar even héél rustig uitmesten...