De laatste foto's van mijn pony Lotje...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

De laatste foto's van mijn pony Lotje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 17:32

Het is nu een half jaar geleden dat ik mijn pony Lotje moest in laten slapen. Ik had haar al vanaf mijn 12de, en heb dus van alles meegemaakt met haar. In december is het dus gebeurd, ze stond op dat moment van haar oude dag te genieten bij mensen in Rosmalen, waar ook Jur vandaan komt.

Eindelijk had ik vandaag de moed om de foto's weg te brengen. Het is dan toch wel even heel moeilijk om de foto's te zien, en de pijn te voelen van die dag. De manier waarop er een einde aan haar leven kwam, was wel hoe ik het me had voorgesteld, maar hoe het daadwerkelijk ging heb ik ervaren als een hele nare gebeurtenis, die ik nooit zal vergeten. Het was zo'n sterke pony, ze wilde gewoon niet dood.

Dit zijn de foto's van die avond...

De laatste wortels...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze wist wat er ging gebeuren, ik zag het in haar ogen, want normaal had ze nooit zo'n uitdrukking. Ze was ook heel nerveus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier ging ze me troosten, ze zag hoeveel pijn en verdriet het mij deed, ze bleef maar tegen me aan duwen met haar neus...

Afbeelding

Never thought
This day would come so soon
We had no time to say goodbye
How can the world just carry on?
I feel so lost when you are not at my side
But there is nothing but silence now
Around the one I loved
Is this our farewell?


Dit is wat ik die dag schreef: [VvdD] Ze is niet meer...

"De DA kreeg de spuit erin. Maar Lot bleef staan. Ze zette haar voor- en achterbenen wijd zodat ze niet kon vallen. De DA zei dat ze een hele taaie pony was. Waarom deed hij nou niet een dubbele dosis, ik snap het gewoon niet. Toen ze maar bleef staan, deed hij er nog een spuit in. Toen gaf ze een zucht en viel in 1 keer op de grond. Ze ademde nog wat en knipperde met haar oogje maar was er al eigenlijk niet meer."

Lotje, ongeveer 5 jaar geleden:

Afbeelding

Lotje en Jurita, 8 jaar geleden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lotje, 14 jaar geleden:

Afbeelding

Afbeelding

*~*~*~*

Afbeelding

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:37

Ik kan me voorstellen hoeveel pijn het je doet..arme lotje
mooie foto's!, dat is een mooie herrinnering
je kan echt zien dat jullie een hechte band hadden met elkaar!
sterkte Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:04

veel sterkte toen ik je andere stukje aan het lezen was kreeg ik egt tranen in mijn ogen

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:07

Ik heb net het berichtje zitten lezen wat je toendertijd geschreven had..Tranen in mijn ogen..Wat vreselijk.
Wat een mooie band hadden jullie met elkaar zeg..Dat gaat zó diep..Prachtig gewoon.
Sterkte!

Groetjes!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:24

jeetje, ik heb je andere topic gelezen die je toendertijd hier op bokt gezet hebt, en ook bij mij tranen..
Het moet ontzettend moeilijk zijn om die foto's nu terug te zien..
Sterkte!

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:35

*slik* Ik kan me voorstellen hoeveel pijn het doet, een mens bouwt toch een sterke band op... Zo'n foto's brengen het gevoel terug naar boven, toch is het mooi om deze foto's nog te hebben... Veel sterkte nog

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:38

Jouw verhaal had ik ook al gelezen, maar ik heb het net nog een keer gelezen, en ik kreeg tranen ook in mijn ogen..

De band tussen jouw en lotje was volgens mij erg sterk, aangezien ze je kwam troosten en zelf wist wat er ging gebeuren

Sterkte Ach gut

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:51

super veel sterkte!!! Ach gut

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 19:54

Mooi is dat nummer he.... ik hoor het terwijl ik het lees...
Zulke beslissingen zijn altijd moeilijk, het is iig fijn dat je de kans hebt gehad om afscheid te nemen.
Was je met haar kampioen geworden met springen?

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:17

Jeetje..wat moet dat moeilijk geweest zijn..
Heel veel sterkte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:22

Die quoot is prachtig, wie is de schrijver? heel veel sterkte met dit verlies... Er komen nu bij mij ook weer dingen naar boven en ik heb spijt dat ik nauwelijks foto's heb. Jij hebt nog een paar prachtige foto's van jullie samen, koester die...

branki

Berichten: 563
Geregistreerd: 24-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:56

Ik heb net ook even een potje zitten janken. 3 jaar geleden heb ik mijn Chico ook moeten laten inslapen. Hij was 26 jaar, waarvan 23 jaar bij mij. Ik begrijp dus ook precies hoe jij je hebt gevoeld. Die laatste morgen, die laatste foto's, dat laatste lekkere hapje, dat laatste afscheid.....
En dat van die foto's heb ik precies zo gehad. Niet met Chico, maar met zijn voorganger Pascal. Die heb ik helaas maar een half jaar mogen hebben en toen moesten we hem laten inslapen. Het heeft zelfs een paar jaar geduurd voordat ik dia's van hem wilde zien. En toen gebeurde het bij toeval dat ik ze zag.
Heel veel sterkte en koester de mooi herinneringen die er zijn.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:27

Meisje, wat heb je het mooi beschreven. Heel veel sterkte, kan me goed voorstellen dat het je onnoemlijk veel pijn doet. *knuffel*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 22:35

Bedankt voor de lieve reacties!!

Dat mooie nummer, wat orri ook al zei, is van Within Temptation, ik draai het de hele dag in de auto... De cd had ik gekopieerd van orri.

Orri, nee Lot mocht op een gegeven moment niet meer springen. We hebben eigenlijk helemaal niets gepresteerd, hooguit L2 dressuur ofzo. Maar we hebben wel ooit de stoelendans gewonnen, van alle paarden en pony's van de rijvereniging. Als laatste bleven Wendy Fokker (nu in de picture met o.a. Darwin) en ik over, en die gekke Lot wist het nog te winnen ook! Ik was toen zó blij dat ik wel kon janken. Haha!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:53

Kippevel.. Wel fijn dat je zoveel lol met r hebt gehad en dat ze dr oude daagjes bij je mocht zijn! Sterkte Ach gut

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:06

o wat erg zeg...het was wel een mooie pony...en volgens mij nog harstikke lief ook !!....k heb net je verhaal gelezen en ik zit hier nu met een brok in mn keel...wat vreselijk zeg om zo iets mee te moeten maken....nog HEEL veel sterkte Ach gut

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:10

Die stoelendans winnen van Wendy Fokker vind ik heel knap hoor!!!
Pony met een hart van goud!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:14

Dat verdriet ken ik maar al te goed... het uitstellen van het bekijken van die laatste fotos en die laatste video ook Verdrietig nu 3 jaar laten kan ik er met een heel trots gevoel naar terug kijken.
Het was een prachtpony en het verhaal wat je erbij hebt geschreven bezorgde mij tranen in mijn ogen.. heel veel sterkte Verdrietig

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:18

Het is altijd vreselijk moeilijk je maatje kwijt te raken, maar ik vind echt dat je het geweldig hebt gedaan.. Haar eerst van haar oude dag laten genieten en op tijd besluiten dat het genoeg is geweest.

Heel veel sterkte, ik had ook tranen in mijn ogen van je tekst. Je moet echt ontzettend veel van haar houden Lachen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:45

Jeetje, die uitdrukking van jullie beiden is hartverscheurend op de foto`s.
Ik kan me voorstellen dat dit heel moeilijk voor je is, veel sterkte ermee!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 00:04

ik heb de tranen in mn ogen staan!
Echt, de itdrukking van lotje in haar ogen.....

veel sterkte meis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 01:23

Jeetje, ik zit hier ook met tranen in mijn ogen!
Wat erg hè, als je je beste vriend "weg moet brengen"........


Ach gut

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 08:26

Het is zo aangrijpent... ik heb eth andere stukje dat je in december hebt geplaatst nog even terug gelezen.
Meid, wat rot voor, echt waar.
Veel sterkte hiermee...

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:13

Hele indrukwekkende foto-serie! Zo te horen heb je mooie herinneringen aan haar, koester die!

Veel sterkte! Ach gut

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:38

Ik vind het heel mooie foto's. Jullie band is idd wel overduidelijk!

Knap hoor dat je ze toch hebt weg gebracht, hoe confronterend het ook is!
Lotje krijg je nooit meer terug, maar deze foto's neemt niemand je af en die kan je de rest van je leven koesteren!

Het is verschrikkelijk als je afscheid moet nemen van je paardje, maar ik hoop dat je troost kunt putten uit de gedachte dat ze een heel mooi leven heeft gehad. En dat de foto's je ook enigszins troost kunnen bieden!

Ach gut