Vandaag een Andalusier ingereden, nou ja inrijden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Vandaag een Andalusier ingereden, nou ja inrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 21:52

Wij hebben op stal een 3-jarige anda staan die ingereden moet worden en voor de kar beleerd moet worden. Een heel leuk schimmeltje die wel wat van die van mij wegheeft. Ook zo iel. Hij heeft zaterdag in het 2-span gestaan en dat ging heel goed en nu was er niks meer mee gedaan tot vandaag. Ik mocht hem wel rijden als ik zin had. Ik wil wel hoor, vind paardjes inrijden altijd wel leuk.

Ik hem gelongeerd en hij ging bokken joh, hihi niet normaal meer ( He Bily) maar hij was al snel rustig en ik moest ook nog even op hulp wachten.

Daar kwam mijn hulp, toen heb ik eerst gehangen, superbraaf. Daarna gelijk gaan zitten en hij hield zn oortjes lekker naar voor.

Gestapt. gedraafd en zelfs op 1 hand gegaloppeert, en weet je hij galoppeert net zo lekker als die van mij. Eerlijk waar. Heel braaf alleen zit er nog geen stuur op vandaar dat ik aan de lijn gebleven ben maar morgen kan ik wel los denk ik.

Ben heel blij dat het goed is gegaan, ik had wel voorzorgsmaatregelen genomen hoor.
Bril af, je weet maar nooit en mobiel uit mn zak maar hij was heel lief.

Hij is wel net zo heet als die van mij maar ja dat ben ik gewend.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:29

Leuk joh!! En dan meteen al zo goed... dat beloofd wat. Succes voor morgen als je van de lijn af gaat.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:35

Sooo, ik kwam naar de bak toelopen en had net Lia aan de lijn (Ilindra)
Dat dier begon te bokken, echt heel hoog. Dus ik riep: Niet normaal zo hoog als die bokt.
Was echt wel gaaf om te zien. Het leek wel op die foto's die een poosje terug op bokt stonden van die bokkende anda. Daar had het een broertje van kunnen zijn.Haha!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:12

wouw fijn dat het gelijk zo goed is gegaan...hopen dat het de volgende keren ook zo gaat *LOL*

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 08:48

Hartstikke leuk dat het zo goed ging, maar niet overmoedig worden hoor! De tweede dag is vaak lastiger dan de eerste dag.... SUCCES!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 08:51

WE zullen zien, ik ga hem zo nog even rijden, als het droog blijft want ik heb geen zin om zeiknat te worden, maar ik hou jullie op de hoogte. Ben heel erg benieuwd hoe hij nu is hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 08:55

Kijk uit, hardlopers zijn doodlopers.
Voor een eerste keer ga je veeeeeeel te snel. Het paard moet het ook in het koppie allemaal kunnen bevatten en verwerken.... Bovendien zijn Andalusiers laatbloeiers, drie jaar is heeeeeel erg jong.
Dus kijk uit dat je niet te hard gaat, daar loop je in een later stadium gegarandeerd op stuk.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 09:09

Klopt 3 jaar is voor een Andalusier heel erg jong. We zijn onze merrie pas met haar 4e jaar aan het inrijden.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 12:09

Ja idd, mijne pas op 4 jaar en 3 maanden. Ze groeien veel langzamer en daarom groeien ze langer door, en hebben dus meer tijd nodig om zich te ontwikkelen. Maar wel fijn dat het zo goed ging!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 12:11

Ik weet dit allemaal maar hij staat bij ons op BELEERD te worden en die mensen kunnen het krijgen zoals ze willen. Als wij het niet doen gaan ze wel naar een ander hoor. Die van mij heb ik nu ook voor 3 maanden op de wei gegooid zodat hij lekker kan groeien, maar deze is niet van ons.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 12:12

Maar het ging vandaag weer heel goed. Heel even gelongeerd maar hij deed niks en toen erop. Paar rondjes en toen los. Er zit absoluut nog geen stuur op maar hij is zo braaf joh, echt een scheet.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 12:13

IK vind het ook erg jong voor een anda en dan al de eerste keer zowat alles hebben gedaan Verward

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 12:19

babyboo schreef:
IK vind het ook erg jong voor een anda en dan al de eerste keer zowat alles hebben gedaan Verward

Goed lezen, het verschil is dat ze ervoor betaald krijgen. Hoe eerder dat beest goed is ingereden, des te eerder kunnen ze het bevestigen. Wat het beest daarna doet, dat maakt ze niet uit. Dit is hun opdracht!

Zonde van zo'n beestje!

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 12:39

Kleintje"]
[quote="babyboo schreef:
IK vind het ook erg jong voor een anda en dan al de eerste keer zowat alles hebben gedaan Verward

Goed lezen, het verschil is dat ze ervoor betaald krijgen. Hoe eerder dat beest goed is ingereden, des te eerder kunnen ze het bevestigen. Wat het beest daarna doet, dat maakt ze niet uit. Dit is hun opdracht!

Zonde van zo'n beestje!
[/quote]

toen ik mijn berichie schreef stond dat wat er boven staat er nog niet!!!!! dus niet gelijk zo reageren....

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 10:25

Het is ook zonde hoor maar ja sommige mensen willen hun 2-jarige al in het tuig hebben. En als wij het niet doengaan ze wel naar een ander. Vandaag krijgt hij rust want hij is zo braaf joh. We maken hem zadelmak en stuurbaar en dan kan hij terug, maar ik denk niet dat het wat voor dat meisje is. ZOnde want hij is leuk joh.