Flootje en Ynse op visite in Opperdoes+ 2 foto's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Flootje en Ynse op visite in Opperdoes+ 2 foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 14:09

In de lente zou het er van komen, Flootje zou met man en Fries naar Opperdoes toe komen. Het werd iedere keer uitgesteld en verplaatst
maar gisteren 29 juni was het eindelijk zo ver.
Om 10.10 uur kreeg ik een smsje dat ze vertrokken waren bij de manege in de buurt van Rotterdam. Ik was bezig het huis aan kant te maken en verheugde me er op om ze over 2 uur te kunnen begroeten.

Rond 12.00 uur kreeg ik een telefoontje, Berry: we staan nu ergens bij het spoorlijntje maar ik weet niet meer welke kant we op moeten Clown
Ik had al een vaag vermoeden en liep het pad af naar de voorkant van het huis en ja hoor ze stond al voor me deur *LOL* *LOL* (dit heeft ze de hele dag nog moeten horen geloof ik Schijnheilig )
Ynse hebben we meteen in de bak gezet want die wilde zijn beentjes wel strekken, hij is echt onwijs koelbloedig en zo stoer!! Hij vond het allemaal wel best Lovers Nadat hij even gewend was heb ik Blossem bij hem gezet, hij wist niet precies wat hij nou met haar aan moest en ze hobbelden wat door de bak heen.
Wij gingen ondertussen wat koffie drinken met uitzicht op de paarden zodat we alles in de gaten konden houden. Ik kreeg nog 2 kadootjes, een flinke zak met snoepjes voor de paarden (ik gaf vandaag een gil van verbazing want ik kwam er achter dat er een rits in het plastic zakje zat *LOL* ) en ik heb nog een supermooi donkerblauw sjabrak met een lichtblauw randje gekregen ik ben er ontzettend blij mee, jullie kunnen hem op de foto's zien!!
Later Jaike in de bak gezet, maar die bleef maar gillen en trappen Ynse werd er helemaal bang van Ach gut Dus Jaike en Blossem op een stuk wei gezet en Ynse op een ander stuk.

Wij zijn naar binnen gegaan om te lunchen, Berry en Daniel waren natuurlijk 's ochtends vroeg al op de manege dus we dachten dat ze wel honger zouden hebben, aanvallen dus met z'n allen Vingers aflikken Vork
Na de lunch gingen de mannen weg om te varen met een motorbootje dus de vrouwen konden lekker hun gang gaan en gaan Friezenrijden Haha!

Eerst zouden we Ynse even gaan uitproberen, nadat hij even uitvoerig geborsteld was zijn supermooie zadeltje op en zijn ontzettend mooie hoofdstel in Kwijl had moest hij richting de bak. Nou dat hebben we geweten, toen Berry erop zat liet hij even duidelijk merken dat hij het niet helemaal met alles eens was. Een hoek was toch wel erg eng want daar stonden bosjes en bloemen, op een gegeven moment kreeg hij de kolder in zijn kop en begon hij te bokken. Ik stond met open mond te kijken want na het bokken wat hij overigens niet hoog deed, maakte hij in de galop een pirouette Haha!
Daarna gedroeg hij zich voorbeeldig, hij had het erg zwaar in de bak ik heb mijn best gedaan om hem nog even flink te sproeien maar Ynse was al snel moe van het mulle zand. Daarna mocht ik er nog even op, ik wilde natuurlijk wel eens weten hoe een andere Fries zou zitten, nou hij zit als een huis dat kan ik wel vertellen. Hij is een tank, vergeleken met hem is Jaike een fragiel dingetje *LOL* Ik heb ook een drafje gemaakt met hem, er zit nog niet echt een stuur op (had ik ook niet verwacht want vandaag is hij 4 jaar geworden) maar hij zoekt al wel je hand op tijdens het rijden.
Hij reed echt super, Jaike zit gewoon als een stoel en Ynse is meer een schommelstoel Haha!

Daarna mocht hij even lekker rollen en was Jaike aan de beurt, eerst even een snel poetsbeurtje en daarna erop. Ze liet wel even merken dat ze zeer gecharmeerd was van die stoere vent Cool die daar in de wei stond dus af en toe wilde ze niet opletten. Flootje heeft geloof ik flink wat foto's staan schieten ondertussen dus ik hoop dat er nog iets leuks tussen zit. Daarna was het haar beurt om er op te klimmen natuurlijk, het zag er keurig uit en volgens mij vond ze Jaike wel lekker lopen dus ik weer trots Party!!

Na het rijden hebben we even flink uit zitten puffen onder het genot van een glas cola. Plots gaat de telefoon, wij moesten over een kwartier klaar staan want we werden opgehaald met het bootje Clown Dus wij alles vlug vlug opruimen etc. en op ons gemakje naar het einde van het pad gelopen waar ze zouden aanmeren. Zo hebben we Medemblik ook nog even vanuit het bootje bekeken Haha!
Daarna zijn we naar een restaurant gegaan in Medemblik en hebben we overheerlijk zitten eten.

Het was een ontzettend leuke dag en Flootje je bent een wereldmeid!!! *LOL*
Hieronder staat alvast een voorproefje op de foto's die voorspoedig zullen verschijnen bij ITP

Berry op haar Ynse
Afbeelding

En Berry op Jaike
Afbeelding

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:36

leuk zeg! mooie paarden!
lang verhaal wel Tong uitsteken maar zo te lezen is het een gave dag geworden

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:59

Het was een geweldige dag!!
We hebben ontzettend veel lol gehad, lekker gegeten en heerlijk genoten van alles om ons heen met 4 benen (en poten)
Ik zal dalijk mijn versie van de foto's even plaatsen }>

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:55

Leuk zeg! Lijkt me heel gezellig zo'n dagje! Volgende keer een schimmel erbij voor het contrast? Haha!

Ynsie
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 16:49

Leuke fotos!! wat een schatjes he.... Maare Yns is wel een poepiebruiner dan Jaika ...
En dan nog wat, Ons Pikkie is vandaag wel 4 jaar geworden!!!!!!!!!(die bruine dan)
Lang zal hij leven,lang zal hij leven Clown