hoe bedoel je opgelicht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

hoe bedoel je opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 07:42

vandaag hoorde ik een verhaal op stal!! een man A had een z2 paard gekocht van een handelaar, man geen verstand van dressuur paarden zit meer in de dravers en was voor zn dochter, (paard van 170) Die kon er dus niet mee overweg dus moest het paard weer verkocht worden, Hij stond eerst 3 maanden op het land en wordt nu bij ons op stal gereden door B Die is ook z2 startgerechtigt dus hebben ze (na 2,5 maand dat ze dat paard rijdt) 4 winstpunten uit 3 wedstrijden in de z2. Nou kreeg ze gisteren een brief thuis dat ze niet met dat paard z2 mag starten omdat die m1 is met 1 winstpunt!!!!! Die eigenaar had volgens mij echt een k*tdag !!!! ik vondt het op zich wel grappig (het is mijn paard niet) en zij ook wel . Ze was afgelopen weekend wel mooi 2 keer 1ste met 2 winstpunten, met een m1 paard!!!!

maar het zou je maar gebeuren, die handelaar heeft in ieder geval een heel erg groot probleem!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 08:41

Daarom is het ook handig om de gegevens op te vragen Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 08:54

hahahaaaa, typisch geval van S.hit happens..........Wel leuk trouwens. Misschien kunnen die punten dan wel omgezet worden........

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 11:24

nee jammer genoeg mag ze dr punten niet meer houden, en ze moet ook weer terug naar de m1 maar dat wil ze niet en gaat nu een paard van iemand anders 1 keer in de z2 starten (met blanco coupons) en dan heeft ze 3 paarden in de z gereden en dat mag ze met elke paard dat ze wil in de z rijden, dus kan ze weer verder. Moet ze alleen een winstpunt halen, maar gaat wel lukken. (denk ik)

ik vindt het op zich ook wel grappig maar tussen de prijsklasse van een m1 paard en een z2 paard zit wel een eurotje of 8000 dus die eigenaar vondt het niet zo leuk

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 14:10

Ach, nu is hij toch alsnog op Z-niveau!!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 14:53

Talitha15 schreef:
Ach, nu is hij toch alsnog op Z-niveau!!

Neehee.. niet. Tong uitsteken

Ze mocht nl helemaal niet Z starten met dat paard.. die moet weer in de M1 gereden worden, is de Z winstpunten kwijt en misschien kan de eigenaar zelfs een boete krijgen omdat hij hem in de verkeerde klasse heeft laten starten..

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 15:06

Ik bedoel qua rijden, niet qua punten!!!! Cool Wel een geinig verhaal trouwens, zo zie je maar: altijd alles checken en double-checken!!!!

mariskaLover

Berichten: 1245
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 09:15

orri
je zeiL:
Daarom is het ook handig om de gegevens op te vragen

ja even off tropic sorry!
maar hoe doe je dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 11:02

Beetje naif *LOL*

De handelaar zal wel bedoeld hebben: Dit paard is Z2 thuis in de training, niet op concours.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 12:08

OK, ik begrijp daar dus níets van. Een paard dat herhaald wint op Z2 niveau dat is dus een paard van Z2 niveau. Daar kan je verder geen verhaal aan plakken wat mij betreft. Dit is geen geval van met een 250cc in de 500cc-klasse racen. Dit paard bewijst op dit niveua te zíjn.
Dat het volgens de regeltjes wellicht niet volgens de 'juiste' hierarchie verlopen is....
Ik neem echter geen deel aan wat voor vorm van paardensport in competitie-verband dan ook. De 'cinta de caballos' kan je geen competitie noemen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 00:09

Kan ook een fout van de KNHS zijn, daar weet ik helaas alles van.
Het is daar sinds de fusie een grote puinhoop op de administratie.
Nu krijg ik sinds januari geen Paard & Sport meer omdat ik ben overgestapt naar een andere rijvereniging.
Nu sta ik zowel bij de menvereniging als bij de rijvereniging als 2e lid en kan ze maar niet aan het verstand peuteren dat dat moet veranderen.
Ook krijg ik elk jaar trouw startkaarten voor tuigpaarden die ik niet heb, worden mijn aangespannen en onder het zadel punten door elkaar gehaald en heeft onze menvereniging meer dan een jaar zonder verenigingsnummer gezeten, enz, enz....

Ik zou het dus nog eens goed informeren als ik hen was.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 00:23

lars schreef:
nee jammer genoeg mag ze dr punten niet meer houden, en ze moet ook weer terug naar de m1 maar dat wil ze niet en gaat nu een paard van iemand anders 1 keer in de z2 starten (met blanco coupons) en dan heeft ze 3 paarden in de z gereden en dat mag ze met elke paard dat ze wil in de z rijden, dus kan ze weer verder. Moet ze alleen een winstpunt halen, maar gaat wel lukken. (denk ik)

ik vindt het op zich ook wel grappig maar tussen de prijsklasse van een m1 paard en een z2 paard zit wel een eurotje of 8000 dus die eigenaar vondt het niet zo leuk



Volgens mij hoeft ze maar met 2 paarden geklasseerd te zijn geweest in de Z om Z te mogen starten!

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 01:52

ik vindt het op zich ook wel grappig maar tussen de prijsklasse van een m1 paard en een z2 paard zit wel een eurotje of 8000 dus die eigenaar vondt het niet zo leuk[/quote]


ah maar ze is nu wel z, dus het geld was ze waard Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 03:55

mariskaLover schreef:
orri
je zeiL:
Daarom is het ook handig om de gegevens op te vragen

ja even off tropic sorry!
maar hoe doe je dat dan?


KNHS, KWPN? Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:10

Had meneer A maar beter op moet letten bij de aankoop Knipoog Als je een paard/pony koopt laat iemand dan minstens na kijken of het klopt Haha!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 09:59

Ik ken dit paard ook omdat ik ook bij lars op stal sta. Het vrouwtje wat het paard nu traint vond al dat hij erg stijf was in ze oefeningen enzo. Ze is gewoon doorgegaan met rijden omdat ze dacht dat ie toch al Z2 was. Nu ze wist dat ie M1 was snapte ze waar die stijfheid vandaan kwam. En tja het KNHS weet vaak genoeg fouten te maken das waar! Komt bij mij geregeld voor daarom heb ik altijd me coupons achter de hand;-)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 21:57

Gaat de eigenaar de handelaar hier nog op aanspreken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 21:59

is er ook gezegt dat hij Z liep, of op Z NIVO liep
groot verschil, dat kleine woordje

En op Z nivo bleek hij dus zeker te lopen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 22:02

mariskaLover schreef:
orri
je zeiL:
Daarom is het ook handig om de gegevens op te vragen

ja even off tropic sorry!
maar hoe doe je dat dan?


Bij Imker heb ik het alsvolgt gedaan. Je vraagt aan de eigenaar geboortejaar en naam zoals het paard op wedstrijd is ingeschreven, en evt. een combinatienummer. Dan bel je de KNHS en vraag je gewoon of ze even kunnen kijken in welke klasse het paard is uitgebracht en met hoeveel winstpunten. Binnen 2 minuten gepiept en het scheelt je een hoop frustraties en soms een hoop geld !

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:11

ze schijnen een getuige te hebben....