Gezelschaps pony GRATIS

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Gezelschaps pony GRATIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 12:04

Wij zoeken een goed tehuis voor een 4 jarige haflingermerrie. Braaf met andere paarden. Deze pony heeft ataxie waardoor ze niet gereden kan worden maar is wel geschikt als gezelschapspony.

Pb me AUB z.s.m als je iets weet of geïnteresseerd bent.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 12:38

ik denk dat je deze toipc beter EA kunt neerzetten..

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:18

wat is ataxie?

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:19

sophie_kurk schreef:
wat is ataxie?
een zenuwbeklemming in de hals of rug

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:20

heeft ze daarvoor pijn/medicijnen?
ik kan haar een zeer goed plekje bieden, mits ze een goed karakter heeft

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:20

als het goed is heeft een paard met ataxie geen pijn. medicijnen zijn er niet voor. de zenuwbeklemming zorgt ervoor dat de achterhand niet sterk/goed genoeg is om bereden te worden.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 09:55

Ataxie kan trouwens geloof ik overigens over gaan (Jantien???)... dat ligt er aan wat de oorzaak van de ataxie is (septisch of aseptisch... ik geloof dat er een kans van ongeveer 50% (Jantien??? Haha! ) is dat er verbetering in komt als het is ontstaan door een ongeval oid (dus niet als het septisch is -ontstaan door ontsteking(en)-... Jantien??? Haha! ) Mijn oude bijrijdpaard is atactisch geweest na een ongeval in de wei en dit is het verhaal dat de VA er destijds bij vertelde. Door de zenuwbeklemming ontstaat er geloof ik een vertraagde reactie in het (achter)been, de VA kwam er dan ook achter door het been te verplaatsen...normaal gesproken zet een paard zijn been meteen weer terug maar in dit geval dus niet.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:01

Bill is ook atactisch geweest als gevolg van een virus(ws rhino). Hij is weer 100% geworden gelukkig, het kan dus ook goed gaan, afhankelijk van de oorzaak van de ataxie.
Hij was trouwens al opgegeven, door de veearts en ook door mij. Ik had al toestemming van de verzekering om hem af te laten maken.
Gelukkig is dat niet gebeurd en is hij na een zijsprong in het alternatieve circuit helemaal opgeknapt.
Ik ben nog elke dag dankbaar als die knol van mij gek doet. Haha!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:08

Ataxie is gewoon een naam voor ongecoördineerd lopen.
Normaal loopt een paard met ritme en tact. Door verschillende oorzaken kan een paard atactisch lopen.
Het komt door een verstoring in de signaaloverdracht van de zenuwen naar de spieren. Deze werken dan niet meer naar behoren. De reden waarom de signaaloverdracht verstoord is, kan verschillen (bijvoorbeeld een ongeluk of een rhinopneumonie-infectie). In sommige gevallen kan het dan ook weer over gaan, en de signaaloverdracht gaat weer als voorheen (of bijna als voorheen). Maar dat verschilt er per geval.

Op medisch is al veel geschreven over problemen met ataxie. Met de zoekfunctie kan je daar een eind komen, als je meer informatie wilt.

En dan nu weer graag on topic verder Haha!

winni
Berichten: 67
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 16:19

waarvoor wil je haar dan weg ????

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 16:37

mischien omdat ze een pony wil waar ze op kan rijden en dat met deze pony niet mogelijk is.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 16:58

We handelen paarden Knipoog daarom gaat ze weg. Wij bemiddelen in dit geval, we zoeken dus een goed tehuis voor haar, omdat de eigenaren haar niet kwijt kwamen. Mij werd alleen gevraagd of ik iemand wist (bokt !! ). Welke vorm van ataxie het is weet ik niet.

missnynke: Ik pb z.s.m (mijn stiefpa ligt te slapen Slapen en die weet er meer van Knipoog ). Ze heeft i.i.g een gouden karakter!