Wat te doen met eigenwijze vrienden??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Wat te doen met eigenwijze vrienden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 12:50

Ik ben niet zo’n geduldig typje en een topic bij RT bracht me weer in herinnering hóe erg ik me kan ergeren aan mensen die – ik schrijf eigenwijs maar ik bedoel geloof ik Oost-Indisch doof zijn. Die alleen maar horen dat wat ze willen horen.
Voorbeeld? Voorbeeld.
Een vriend die een erg sensibel paard heeft en daarmee vaak naar buiten zou moeten maar dat eens per maand hooguit doet en wil dat ik meega maar dat heb ik 1 x gedaan en dat was een big mistake want dat beest van hem deed zo leip dat ik uiteindelijk alle zeilen bij moest zetten bij mijn eigen knol. Maar hij blijft maar vragen en ik heb het al 10 x uitgelegd en als hij dan voor de 11de x vraagt of ik mee het bos in ga en ik reageer wat directer dan vindt hij mij natuurlijk een kreng…
Of van die vrienden die hobbymatig gaan fokken en gewoon allerlei excuses hebben om hun drachtige merries op stal te hoduen terwijl die volgens mij beweging nodig hebben! En straks met het veulen helemaal!!!! Maar dan is de wei te nat en dan heeft de merrie mok en dan gaat ze rennen van de vliegen en toen wou ze naar binnen…
Of dat ze een paard heeft die geblesseerd is maar ze blijft maar hopen dat ze zo snel mogelijk weer op wedstrijd kan terwijl dat beest al een maand of 2 stil staat maar nee hij heeft zo’n bereconditie en zal ik er zaterdag mee starten en ik heb al proefje geoefend (zucht) Frusty en dan zeg ik nee maar ja ze gaan natuurlijk toch en dan hebben ze geen punt en dan balen ze.

Ze zijn echt lief en aardig en leuk maar soms word ik ZO MOE van ze!!!! Slapen

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 14:33

Leuk hè mensenkennis ervaren...

Ze vragen om jou advies jij geeft ze die, willen ze die niet opvolgen is dat hun probleem. Geef ze de voor en nadelen van hun handelen. Willen ze niet naar je luisteren help je ze ook niet, simpel toch?
En als ze dan kwaad worden omdat je ze niet helpt, zou ik me toch gaan afvragen of het wel echte vrienden zijn (niet aanvallend bedoeld) maar zoals je al zei kun je het 100 x vertellen maar ze doen het toch niet, nou dan niet! Komen ze er zelf wel achter...

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:35

Veel mensen willen geen advies maar alleen hun eigen vermoedens bevestigd hebben. Doe je weinig aan. Of je moet bereid zijn om ze te vertellen dat je geen antwoord geeft op hun vragen omdat ze daar toch niet naar luisteren. Maar deze eerlijkheid wordt niet altijd gewaardeerd. Schijnheilig

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:26

Zulke mensen ken ik ook wel, ja. Ik weet inmiddels wie dat zijn en geef aan dat soort types ook geen advies meer.
In mensen die toch lekker hun eigen zin doen ga ik geen energie meer steken.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 19:54

Pfff, ik word er dus ook al te moe van, en ik geef dus ook geen advies meer.. Ik praat altijd lekker met ze mee en laat ze in hun waan, denk ik het beste.. Bij ons op stal dus ook.. die mensen horen alleen wat ze willen horen. Ze komen ook altijd met verhalen van: die had me gezien en vond me geweeeeldig rijden, en top dit en super zo.. dan hoor je achteraf dat ze heel andere dingen gezegd hebben, maar dat ene complimentje tussendoor is het enige dat is blijven hangen.. Je wordt er zo moe van.. ik zeg dus maar niets meer.. behalve als ze nog het lef hebben om mij naar beneden te halen. Zoals: ach ja dat slungeltje van jou, gelukkig is mijn paard supersterk van achter! PARDON?? dan zie je ze rijden, totaal op de voorhand met de achterhand erachter aan slepend. en dan zeggen ze dat het door de smid komt dat hij zo aantikt van achteren... sure..
Mijn instructrice is hier heeeel goed in. Ze start haar paard in het Z op een trensje, maar omdat ze een gevoelig beestje heeft, moest ze hem van Frenk alvast laten wennen aan de stang en trens, zo heel af en toe. kwamen er mensen.. zie je nou wel, toch starten op stang en trens he? Zei nee hoor.. Mens: ja maar waarom rijd je er dan mee? I: om hem te laten wennen. Mens: Ja maar dan kun je er toch mee gaan starten? I: nee.. Mens: das ook raar.. I: nee, dat is een lang en rijtechnisch verhaal., moet je een keer bij me komen lessen, leer je het misschien ook een keer...
hi hi hi, vond dit wel een meesterlijk antwoord...