Relrite geopereerd!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Relrite geopereerd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 18:17

Vandaag werd Relrite geopereerd aan haar cloaca. Zij is namelijk ernstig uitgescheurd tijdens de geboorte van haar veulen enkele maanden geleden. Zij is bij de vorige eigenaar al een keer eerder geopereerd, maar het bleek een twee fasen operatie te zijn Scheve mond .

Zondagochtend voor negen uur moesten we haar naar de Faculteit in Utrecht brengen (wie verzint zoiets ), zodat ze twee dagen kon vasten en dan zou ze dinsdagmiddag geopereerd worden. Helaas kwam er een spoedgeval tussen, keizersnede, en ging de operatie niet door. Het arme dier moest dus twee dagen langer vasten Vork en dat deed haar humeur niet ten goede Extreme duivel , zeker niet als de voerkar voorbij kwam Haha! .

Vandaag was het dus zo ver, ze kon geopereerd worden. Ik was er net toen ze haar op kwamen halen, dus ik haar nog een knuffel gegeven en wachten tot ze me kwamen halen. Ik heb de hele operatie kunnen volgen door een luik boven de operatiezaal, was weer erg interessant om te zien . De chirurg die haar zou opereren kwam terwijl de ruggeprik in moest werken nog een praatje met me maken over hoe en wat, dat vond ik echt heel fijn.

Ze zijn zeker anderhalf uur met de operatie bezig geweest, nadat de ruggeprik volledig werkte. Ze was ook een geliefd studie object op een gegeven moment stond er 12!!! man/vrouw in de *piep* van mijn paard te kijken en waren er 4 met haar bezig, op de wallen trekken ze nog niet zoveel bekijks Haha! . Het bleef gewoon bij kijken en foto's maken en ze bleven gelukkig niet lang met zoveel man in die zaal staan. Relrite was suf, maar wel gewoon bij , ze waren trouwens heel lief voor haar Lovers .

Ze liet af en toe goed merken dat ze weer wat bij positieven kwam, vooral tijdens het neerleggen van afdekplastic op haar kont Schijnheilig . Na de operatie mocht ik van de chirurg de OK in om te kijken wat hij er van gemaakt had. Het zag er erg netjes uit, alles was weer mooi dicht. Ik vond het ook erg fijn, dat je als eigenaar zo bij de operatie betrokken werd. Al weet ik dat dat niet bij elke arts en kliniek het geval is.

Nu moeten we duimen dat alles goed gaat met mesten, want als het te harde mest is kan er nog het e.a. gaan scheuren van achteren. Voorlopig dus een gras dieet voor haar. Plassen ging al weer goed en op de normale manier, de muur is nu droog gebleven Haha! Knipoog . Nu dus hopen dat het snel en goed geneest .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 20:35

Hé Marije, fijn als je ff langs kunt bij haar, afleiding kan ze wel gebruiken. Ze staat op Voortplanting, wijst voor zich, je weet mijn naam Knipoog en er staat maar één supermooie bruine merrie Schijnheilig Haha! .

Sjimmy, Relrite komt inderdaad uit de -rite stam. Haar moeder is ook JELRITE, maar een andere dan de Jelrite waar jij het over hebt. De afstamming van Relrite is: Democraat x Jelrite v. Flemmingh x Worite v. Amor x Orite v. Courville xx. Worite is de moeder van oa. Hamillton.

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd uit welke merrie de Jelrite komt waar jij het over hebt. Keus genoeg, 't is een lange merrielijn Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 20:59

De merrie op die site is de moeder van Relrite, dus als dat jullie Jelrite is dan heb ik de mamma van mijn merrie gevonden Haha! . Ik had alleen begrepen dat zij naar België verkocht was en dacht dat jullie Jelrite een andere was. Ik heb nog contact gehad met de fam. Ellen over Jelrite, zij hebben mij oa de uitslag van de merrietest van Jelrite gegeven.

Klopt het dan dat zij in in of na 2000 bij jullie gekomen is. Haar laatst bij het KWPN geregistreerde veulen was begin april 2003, namelijk TELRITE (v. Amati) en de geregistreerde sportstand is Z-dressuur. Is het echt dezelfde, voordat ik in vreugde uitbarst en vervolgens hopeloos verloren ter aarde stort omdat het toch niet dezelfde is Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 21:05

Ik zit net te kijken op Bokt via de zoekfunctie. Het kan niet dezelfde Jelrite zijn, helaas Huilen . Ik moet verder zoeken . Ik zag dat deze merrie al veel afstammelingen had ook net zo oud als Relrite. Dus is het toch een andere lijn en is haar moeder niet Worite. Ik heb hier alle KWPN-gegevens van de moeder erbij gehaald en het kan gewoon niet dezelfde zijn .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 21:47

Dan is het mij wel helemaal duidelijk . Uit Zelrite (v. Senner) kwamen minstens twee stammerries, te weten Orite (Courville xx X Zelrite) en Velrite (Erdball xx X Zelrite). Orite is de moeder van Worite en dat is dus weer de moeder van Jelrite. Velrite is idd gefokt in Maasbree.

Ze zijn in ieder geval familie van elkaar, maar het is wel verwarrend zo met al die Elrites Haha! .

Het is wel een ander type merrie, forser dan Relrite. Voor mijn wijffie zonder spieren, kun je het beste even in mijn profiel kijken. Ik hoop dat de spieren er binnenkort op komen, al weet ik nog wanneer ze naar huis mag.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 11:46

Mijn dag is weer goed, een knuffel van mijn paardje gehad en dat terwijl ik op mijn werk zit Haha! .

Relrite haar staart was gisteren al superpunk, dat kwam van de staartbandages (idd meervoud). Ik zal het wel in de gaten houden, want het is niet zo slim van haar om de boel open te gaan schuren Frusty . Kunnen ze volgende week weer opnieuw beginnen. Kon je toevallig zien of ze gemest had?

Wat haar humeur betreft, vergeet niet dat het best een eenkennige merrie is, dus ze zal je niet gauw met veel enthousiasme begroeten. Ik was al blij dat ze van de week naar me murmelde Lovers en even wilde knuffelen. Ik heb haar nu dik twee maanden en ik ben al blij dat ze met de oortjes erop naar me toe komt lopen in de wei. De eerste week dat ik haar had, mocht ik niet binnen een straal van een meter komen Haha! (ze liep in de wei).


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djinnie, Miiej en 32 bezoekers