Duvel verliefd op een ezel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Duvel verliefd op een ezel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 20:26

Vandaag ging ik mijn proef die ik als kur op muziek wil gaan rijden opnemen op video, zodat ik er dan thuis de muziek bij kan gaan zetten. Alleen op de manege zijn de binnenbakken geen 20X40 dus daar kon ik hem niet opnemen, dan klopt hij niet in een normale bak. En onze buitenbak is momenteel heel erg zwaar, hier loopt hij niet helemaal regelmatig in, wat ook niet handig is met het uitzoeken van de muziek.
Dus had ik aan een kennis gevraagd of ik bij hun thuis in de bak mocht komen rijden. Dat was geen probleem, dus ik er vanmorgen naartoe, samen met Mandy, die de videocamera zou bedienen.
Toen we aankwamen was Sanne zelf net klaar met rijden op haar wedstrijdpony Kadir, die mocht net de wei weer in (naast de bak) waar de rest van hun beestenboel al in stond. Kadir stond echt te kijken toen wij aankwamen van: "wat moet dat op MIJN terrein?" Maar al gauw taaide hij af, om lekker te gaan grazen.
Verder hebben ze nog een geit (Lotte) Sanne haar oude pony van 28 (Scarlet) die lekker met pensioen is, de gezelschapsshetlander (Roos) ook een beetje van Sannes broertje, rijpaard en vooral fokmerrie (Maybe) met haar veulen van 4 weken oud (Welldone) en het "veulen" van 2 jaar geleden (U2) en tenslotte nog de ezel (Saartje).
Die hele beestenboel kwam even langs het hek om te kijken wie die vreemdeling in de bak wel niet was. Duvel vond het allemaal ook wel errug spannend en was eigenlijk niet bij de A weg te slaan (daar grenst de bak aan de wei).
Geleidelijk aan waren alle beesten afgetaaid, het gras was toch interessanter dan de vreemdeling, en zo kon ik dus wat serieuzer gaan rijden. Alleen Saartej stond nog steeds bij het hek, te hopen dat hij wat lekkers van Sanne of Mandy zou krijgen. Maar Duvel vond hem ook errug interessant. Dan kwam ik heel netjes door de bak heen gedraafd en bij de A bleef hij dan gewoon stilstaan, ook al had ik mijn been eraan en mijn zweepje erbij! Eén keer draaide hij zelfs om, toen hij er schijnbaar braaf langsheen was gestapt, ineens, hup, bit tussen zijn kiezen en doelbewust omdraaien!
Dus ik denk dat hij Saartje wel lief vond!
Ik vroeg al aan Sanne en later aan haar moeder of ze er niet vanaf wilden, dan wilde ik haar wel adopteren, maar helaas voor Duvel, ze vonden haar zlef veel te lief...
Gelukkig ging Saartje uiteindelijk ook maar weer grazen en een eindje bij het hek vandaan en ondertussen begon Duvel ook wel door te krijgen dat het menens was wat ik bedolede en zo is het toch wel gelukt om mijn proef netjes op video te krijgen.
Nu maar hopen dat het met de muziek gaat lukken...

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:50

`Nou Marije het is te hopen dat je wanneer je je kur moet rijden er ook geen ezels langs de bak staan want anders voorzie ik toch problemen. En anders doe je toch gewoon een pas de deux Haha!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 20:51

Nou, bij mijn weten hebben ze op Het Groene Dak geen ezels en ik denk dat Sanne haar ezeltje wel lekker thuis laat dan, dus dan ben ik veilig...

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:52

Wanneer is dat die wedstrijd misschien dat mijn tototje dan wel richting Rockanje wil rijden Clown

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 23:43

Hi Marije doe je mee op het groene dak heel veel succes en misschien komen we nog wel kijken!

wat heb je op het concours gedaan trouwens nog winst gereden?

tot gauw groetjes
dunja

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 07:22

Dan moet Duvel maar een keertje te logeren bij zijn nieuwe vriendinnetje Lovers

Veel succes met je Kur op muziek.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 08:41

Ja, ik zal eens vragen aan Sanne of hij bij hun mag logeren.
De kur op muziek is zaterdag 5 juli, 's avonds. Overdag hebben ze gewoon dressuurwedstrijden (doe ik ook mee, M1) en dan 's avonds de kur op muziek. En de volgende dag nog springen.
Maar ik hoop dus dat ze daar echt geen ezeltjes hebben, anders voorzie ik een erg onwillige Duvel!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:49

heh grappig. moet haar echt leuk gevonden hebben. moet leif zijn zo een ezeltje dat staat te kijken. vond je paard waarschijnlijk ook Haha!