Wiens paarden/pony's zijn te dik?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Wiens paarden/pony's zijn te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 17:41

Het zomerseizoen is weer een poosje aan de gang, massaal komen de paarden en pony's hun stallen uit, en doen zich te goed aan het malse (euhm, kurkdroge op het moment Haha!) gras... Gevolg, de grasbuikjes steken de kop weer op.

Zeg eens eerlijk, is jou paard/pony te dik?

Mijn antwoord:
Ja, die van mij zijn allebei te dik.
Jamaica valt wel mee, maar zou iets slanker mogen.
Hon staat op een redelijk kaal landje, maar presteerd het toch om gruwelijk dik te worden. Ik ga haar dus maar weer longeren, en fietsen, zodat ze er straks op de keuring een beetje netjes uitziet....

LouB
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 17:53

Die van mij is ook te dik. Maar hij was al te dik toen we hem kochten. Steeds valt tie weer af. Maar het komt toch altijd weer terug. Boos!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 17:58

Ivanka is... laat ik het zo zeggen: volslank Schijnheilig
Ze heeft ook een buikje ja, maar ik vind het niet erg hoor. Binnenkort gaan we naar Texel en dan zal ik dat buikje er eens af gaan werken }> (en als we terugkomen zit het er natuurlijk binnen de korste keren weer aan Haha!)

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 17:58

Tasja is nog iets te dik of dit nog van Zanouk komt of van het gras hou ik in het midden Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 18:07

Wil je het weten? Ik heb een paard die voor olifant studeert, het hele jaar door. Heeft hij geen reserves dan ben ik 's winters de l*l en 's zomers wordt hij van de lucht al zwaar olifanterig. Scheve mond Béétje jammer, maar ja, such is life of in dit geval: mijn KWPNsufferdje!

De twee arabieren houden elkaar mooi in evenwicht. Batman mag wel wat dikker, maar daar is niet tegenop te voeren (hengst he, in het voorjaar opeens ploep, ingevallen ribbetjes en wat ik ook voer, er komt geen speklaagje op Verdrietig ). Polleke is net een beetje buikig, mag wel iets dunner. Maar ja, omdat Batmanneke gelijk afvalt als hij een training doet en daar dus keihard tegenaan gevoerd moet worden neig ik er wel een beetje naar om Polleke dan ook meer te voeren dan eigenlijk goed voor hem is. Hij valt iig niet zo zichtbaar af als Batman. Joop staat nu op dieet: nauwelijks bix en brood en dan maar gras eten), Polleke krijgt wel bix, nauwelijks brood en gras erbij. Batman krijgt eindeloos veel gras, brood en bix en hij blijft mager....

Cowgirl

Berichten: 23741
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 18:20

Mijn beide paarden, maar ik heb een heel goed excuus.
Ik kan niet zoveel met mijn rug(vermoedelijk een hernia) dus laat staan rijden. De paarden staan al 4 maanden zo goed al stil.
Als ik me een beetje redelijk voel, longeer ik wat of laat ik ze even in de bal los rennen

En ach een paar kilo'tjes extra kan niet zo heel veel kwaad sinds 1 week staan ze s'nachts niet meer op het gras dus dat scheelt wel wat.
Als ik straks weer kan rijden trainenen we het er wel weer af en in de winter slinken ze sowieso.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 18:20

Uuuuuhhhh... bijna alle paarden die bij ons op stal staan zijn te dik Schijnheilig
Gelukkig is het niet bij allemaal te erg maar is zitten een paar behoorlijke dikkerdtjes tussen!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 18:21

*steekt hand op* Ja, die van mij zijn te dik, vooral Jurga. Ik wil haar eigenlijk minder de wei in hebben, maar het veulen moet juist de wei in voor zijn beweging, dus ja, het is niet anders.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 18:25

Jurga schreef:
*steekt hand op* Ja, die van mij zijn te dik, vooral Jurga. Ik wil haar eigenlijk minder de wei in hebben, maar het veulen moet juist de wei in voor zijn beweging, dus ja, het is niet anders.


Precies mijn probleem. Voorheen kreeg hon in de zomer nooit wat bij, maar nu moet ze wel, aangezien ze een veulen aan de voet heeft

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 18:29

Nuala kan ik niet goed zeggen, ze is nu namelijk hoogdrachtig. Als ik zo voel dan is ze niet de dik, ze is keihard.

Mijn shetlander is VEEL te dik! Dat is echt een probleem want we krijgen het niet weg. Ze loopt nu in lessen en bijna niet in de wei, en nog blijft ze dik...

M_99
Berichten: 320
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 18:31

melvin is echt veeeeel te dik Lips are sealed en ik moet in augustus keuring lopen Bloos

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 18:33

Mijn 2-jarige is ook wat aan de bolle kant

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 18:58

Mwoh, Sevin is heeft een lekker gespierd buikje Haha!.

Er zou wel wat vanaf mogen, maar een te mager paard vind ik ook niks, dan is het net of ie niks te eten krijgt. Dan maar iets zwaarder, maar dan ziet ie er iig goed doorvoed uit Haha! !

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 19:03

Mijn verzorgpaard is ook te dik! Maar hij heeft dan ook bijna een jaar stilgestaan en veel tijd gehad om de wei grondig kaal te eten! Nu staat hij weer in training en hoop ik dat z'n buikje een beetje verdwijnt! Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 19:07

MArca is DROOG.........daar ben ik zo trots op.......geen grammetje vet. Is ook een mooi gezicht hoor. Je ziet de spieren, ze hoeft niets af te vallen....

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 19:24

Rowan is eerder aan de ranke kant (vind ik niet horen voor een Cobje) als te dik. Hij was echt te slank (kon z'n ribben niet zien, maar hij had weinig reserve) en toen heb ik z'n ratsoen aangevult met wat andere brokken.

Nu is hij mooi op gewicht, maar als ik een dag flink rijd zonder hem extra te voeren is hij alles zo weer kwijt. Moeilijk gewicht op te houden, maar 't is dan ook een druk baasje. Lastig hoor... ik zou willen dat ik dat had!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 19:37

Mijn fjord is ook te dik.
Ze heeft echt zo'n hangbuikje.
Hooi krijgt ze weinig op dit moment.
En de wei is ook grotendeels kaal.
Maar toch blijft ze zo dik.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 19:40

De mijne zou juist wat dikker moeten.. ik kan er echt niet tegenop voeren. Hij staat nu al op 6 kg Equiral sport!!! en dan nog een kilo lite-E... hij krijgt er dan geen snoep en toestanden als brood enzo bij.. Hij moet wel heel hard werken. het is eigenlijk ook wel mooi, er zit geen gram vet aan, alles is spieren... lekker voor de biefstuk hehehe..

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 19:40

Marko is ook wat te dik, dit komt denk ik vooral omdat hij gruwelijk veel stro naar binnen werkt Bloos .

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 19:41

We hebben Magic een maand geleden op het land gezet en ik was behoorlijk bang voor een grasbuikje. Maar dat is me heel erg meegevallen (braaf paard Ach gut )
Tuurlijk zijn haar spieren wat uit uitgezakt, maar verder is ze nog best te doen...

Ineke2

Berichten: 33108
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 19:44

Levi is niet te dik beetje een grasbuikje, maar niet dat je schrikt van tjonge wat een buik!
Arti is wel een beetje te dik, daar gaan we wat aan doen, veel beweging Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 19:58

pfoeh, je moest eens weten hoe ik loop te klagen over Gammon zijn vette graspens... niet normaal meer zeg!?!?! Hij staat nu ook een dikke 6 weken stil vanwege zijn longproblemen dus ik vind het niet gek dat hij zo bol wordt. Helaas is hij erg smal in de borst dus dan zie je gelijk die hele buik heen en weer schommelen alsof hij 11 maanden drachtig was. Ik baal er van als een stekker, vind het walgelijk maar ik kan er zo weinig tegen doen. Boos! Eén ding is mazzel, het land is nu al lekker kaal gevreten dus veel meer zal er niet bijkomen I hope...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 19:58

Banjer is wat reserves aan het opbouwen voor de winter... Haha!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:05

Ja, Kia is zeker weten te dik!! Maar is het ook wel zo dat ze snel dik wordt. Ik had dat met mijn vorige pony ook al, telkens als ik daarmee langs de manege kwam kreeg ik te horen 'Ze is toch niet drachtig he??' Dat zegt al wel genoeg denk ik Knipoog Haha!

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:09

Ja hoor Gwenn is te dik maar voor de keuring ziet ze er goed uit. Taco, daar hou ik mijn mond maar over. wat die er in 4 weken aan grasbuik heeft bijgekregen is neit normaal. In ieder geval begint hij nu wel wat breder te worden. Daar ging het om.