hengst laten of ruinen?!?!?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 21:46

hoi

ik heb een vraagje aan jullie waar ik graag jullie meningen op wil!
Ik heb een welsh a hengstje van bijna 2 jaartjes. Hij is redelijk lief, voor een hengst, althans tegen de mensen die niet bang van hem zijn. Hij laat duidelijk zien dat hij hengst is, steigeren als hem iets niet zint of happen als je in de weg staat. Ook met hoeven krabben heeft hij problemen, maar zals ik al zei, als je durft om de baas over hem te zijn is er niets aan de hand.
Omdat mijn pony nu tegenover mijn tante's hui staat komen haar kleinkinderen enzo nogal eens 'naar het paardje kijken', maar ze zijn er nu redelijk bang van, omdat hij naar ze hapt als ze hem willen aaien. van mij had hij metteen een klap op zn snoet gehad, maar dat durven die kleintjes natuurlijk niet.
Als ik ermee ga wandelen en kleine kinderen willen hem aaien, is hij shaggie, metteen happen, en ik moet die kiendjes voortdurend achter hem weg halen anders trapt hij ze. Kortom, pink heeft een hekel aan kiendjes. Maar ja... Nu is de vraag of jullie, als jullie z'n mini hengstje (1.07 cm) hadden of jullie hem dan lieten casteren?!?
Ik heb laatst zelf belsoten om het (nog) niet te doen, omdat ik hem goed aankan, maarja ik wil ook niet dat er dadelijk iets met die kindjes gebeurt... want tenslotte vinden die een klein paardje leuk...

Hopelijk krijg ik veel meningen! Lachen

Groetjes Kim en Pinky

(wil je een foto van die 'stoere' hengst zien kijk dan op het fototjes forum onder 'foto's van mijn ponykes')

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!



Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 11:31

hoi

pinky heeft geen goede papieren.
Zij vader, Tenkhoeve's Roman, heeft wel goede papieren.
Zijn moeder is Pandijk's Marjon, maar die kent vast niemand Lachen

Waarom ik hem hengst wou laten is omdat hij:
1) wat langer doorgroeit, zeggen ze, en hij is toch al zo klein, dus dat zou geen kwaad kunnen
2) ik vind ruinen onnatuurlijk, hij word geboren als hengst, en zolang als ik hem aankan, en ik er niet bang voor ben, vind ik dat hij hengst moet blijven. Dit moet natuurlijk niet uit de hand lopen he, niet zo dat dadelijk niemand hem meer aan durft te raken, want dat gaat naar mijn zin wel tever.
3) er al een paar gevraagt hebben of pinky hun pony mag dekken. Hij zal echt geen goedgekeurde dekhengst worden, maar een beetje voor de lol fokken kan toch geen kwaad?

Tja, dat 'niet aan een hengst beginnen' snap ik heel goed, ik heb pinky ook niet gekocht omdat ik zograag een 'stoere' hengst wou.
Ik had niet zoveel keus, mijn verzorgpony moest verkocht worden (pinky dus) en ik wou hem apsolute niet kwijt! Ik kende hem vanaf zijn geboorte en er was nog nooit een beessie geweest waar ik zoveel om gaf, dus ja... Natuurlijk was ik blij dat ik hem kon kopen, en dat ik een eigen pony kreeg (na 8 jaar zeuren) maar van de andere kant was ik er nog helemaal niet aantoe.
Maarja daar ging het niet om! Lachen

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Patriesje en 30 bezoekers