vrijheidsdressuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-01 16:28

Ik ben met dribbel nu ongeveer een week bezig met vrijheidsdressuur.
Het gaat hartstikke goed. van de week elke keer halt laten houden op commando, met halstertouw. en dan als hij braaf was belonen en verder stappen.
Het ging zo goed dat ik het vandaag zonder touw deed. We waren alleen aan stal en dribbel stapte braaf, los, naast me mee. als ik het commando halt gaf en zelf ook stil ging staan stopte hij ook meteen. de eerste 10 minuutjes lukte het nog niet zo, maar dat lijkt me logisch, het was voor het eerst. We deden het wel langs de bakrand dus niet in het midden van de bak. Maar voorlopig ging dit echt super goed en stopte hij steeds braaf. en stapte ook braaf naast me verder. als hij stil wou gaan staan terwijl het niet mocht ging ik schuinachter hem en zei DOOR, en dan ging hij braaf door Haha!
Ohw ik ben zo trots op hem Lovers hij leerd alles zo snel. Ik wou hiervoor zo veel tijd nemen, maar als dribbel elke keer alles meteen snapt Haha! dit zal ik voorlopig blijven oefenen, langs de bakrand. Als dit ook helemaal super gaat gaan we weer verder Lachen

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 16:40

Wat leuk zeg dat ie het al zo snel door heeft!! Gaaf! Slim paardje heb je hihi...veel plezier met oefenen! Party!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 17:39

leuk dat ie het zo goed op pakt.
Jamaica pakt het op zich ook redelijk om, maar ze wil nog weleens half door me heen lopen (owh, stond jij stil Verward )
en dan kan je beter dribbel dan jamaica op je hielen hebben hoor Haha!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 17:45

Gaaf man, dat het zo goed gaat!!!!

Dat lijkt me puur kicken! Haha! Dat hij al zo braaf is dat hij losloopt, super man!

Groetjes Sonja

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-01 17:49

Ik ben ook zo super trots op hem Lovers hij luisterd zo goed Lovers het lijkt wel een heel ander paardje vergeleken met een paar weekjes terug Lachen