Verwaarloosd blind veulen gevonden in Staphorst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 09:36

Toevallig heeft er een stukje in de bit gestaan over blinde paarden, ze leren om hun andere zintuigen beter te ontwikkelen.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:12

Heb het ook gezien, onvoorstelbaar toch dat iemand zoiets kan doen, een dier echt aan haar lot overlaten. Mijn eerste reactie was: och laat het toch inslapen, nooit kunnen rennen etc. (werd op TV gezegd). Maar nu ik hier de reacties lees denk ik laat iemand die de wil en de tijd heeft het dier begeleiden, wellicht is het zo dat het toch door het ontwikkelen van andere zintuigen een heel dierwaardig bestaan kan leiden. En voor diegene die dit voor elkaar krijgt lijkt het me geweldig. Ik wens veulen en eventuele toekomstige verzorger (mocht er voor deze oplossing gekozen worden) heel veel succes en geluk

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:34

Heel zielig!!! Huilen
Ik heb het niet gezien, kan iemand mij vertellen waar ik het kan vinden op internet (met foto), of wanneer er een herhaling wordt uitgezonden???

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:22

Verschrikkelijk!!!Dat mensen dieren zoiets aandoen.
Als het veulen een redelijk bestaan kan hebben lijkt me het niet nodig als zij afgemaakt wordt.Arm beestje. En..die mensen die het arme beest zoiets hebben aangedaan...mogen ze van mij hetzelfde aandoen!!!

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 11:35

griebels schreef:
Heel zielig!!! Huilen
Ik heb het niet gezien, kan iemand mij vertellen waar ik het kan vinden op internet (met foto), of wanneer er een herhaling wordt uitgezonden???


Ik heb op de site gekeken van Stem van Nederland maar daar is geen foto te vinden, ik zal zo gaan zoeken naar een foto ergens anders.
Als ik 'm vind plaats ik 'm meteen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:22

wilfredlover schreef:
Ik heb op de site gekeken van Stem van Nederland maar daar is geen foto te vinden, ik zal zo gaan zoeken naar een foto ergens anders.
Als ik 'm vind plaats ik 'm meteen.


Ik had ook al gekeken op hun site, maar kan niet eens het verhaal vinden Verward . Ook heb ik al gezocht in het nieuws, google, en bij de dierenbescherming... Nog steeds niets gevonden!
Dus als iemand weet waar het staat ??? Laat me aub ff weten dan.

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 13:06

Ik heb ook gezocht via google maar daar is ook niks op te vinden en zelfd op hun site staat niks.
Voor mij geld hetzelfde als iemand weet waar het verhaal eventueel met foto staat laat het me dan alsjeblieft weten.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:09

Ik heb ook gezocht op hun site maar niks kunnen vinden,maargoed daar neem ik geen genoegen mee dus heb ze een mail gestuurd en wacht nu nog op een reactie Lachen .

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:12

Ok, houd ons ook aub ff op de hoogte Knipoog

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:12

Wat erg he en ik vond het een prachtig mooi veulen met supper mooie aftekeningen!!
Dat verdient geen kleine zo alleen achter gelaten en ook nog niet kunnen zien ook!
Ik hoop dat ze deze mensen vinden die het veulen hebben achter gelaten en direct de rest van de paarden ook in beslag nemen.
Deze mensen verdienen gewoon geen paarden!!

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 13:20

Ik heb net op www.meppel.nl gekeken maar daar staat ook niks op, ik probeerde een mailtje te sturen via hun site om te vragen of er een site bestaat van de dierenbescherming en/of ambulance van Meppel maar die functie om een mail te sturen via de site deed het niet.
Laatst bijgewerkt door jacje op 25-06-03 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:23

ja ik hoorde het van iemand op stal.ik vind het echt keizielig!!!! Frusty
ik heb het niet gezien en das maar goed ook denk ik want als het er echt zo zielig uitzag.ik snap niet dat mensen dat doen zeg


maarja sommige mensen he.......

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 15:00

het stond ook bij ons in de krant,wie doet zo iets nou?
Gestoord gewoon!,ik hoop voor het veulen dat het toch nog ergens een mooi plekje krijgt,met iemand die er altijd voor hem is...

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 18:33

Als iemand een foto ervan vind zetten jullie die dan in deze topic??? Ik probeer te kijken of het bij ons te realiseren is voor het veulen om hem hier te stallen, maar moet eerst toestemming krijgen van opa en dan of het bij ons wel veilig genoeg is voor een blind veulen.

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 18:41

Ik hoop dat het doorgaat dat ze bij jou komt.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:57

Ik ga met sjuimpje , omar en kendra mee.

Een blind paard zul je moeten opsluiten om hem tegen zich zelf te beschermen, en wees nou eerlijk allemaal een veulen kun je toch niet opsluiten. Een paard is een bewegings dier die moet kunnen lopen rennen en springen.
In een kudde zal zo'n diertje altijd verstoten worden.

het is heel zielig maar ik zou het diertje laten inslapen. Er zijn nog heel veel andere paarden die opgevangen kunnen worden en een paard waardig leven kunnen hebben.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:27

Mensen die dit beestje op zouden willen vangen, denk heel goed na!
Mijn eerste reactie toen ik het las (heb het helaas niet gezien) was ook ooo wat zielig, die wil ik wel opvangen....
Maar ik ben even na gaan denken, hoe vang je zo'n beestje op.....
Het is een veulen van een paar weken oud meen ik, die kan je niet 24/7 op stal zetten, in het land zal je er altijd bij moeten blijven en dan bedoel ik ook altijd. Goed, na een paar maanden zal het zijn weg redelijk kunnen vinden maar je moet maar net een paard hebben wat het veulen accepteerd en wil opleiden in het grote paarden leven.
Julia zal altijd begeleiding nodig hebben en kunnen jullie dat geven? hebben jullie daar de tijd voor? En dan bedoel ik niet een uurtje per dag extra hoor, dat gaat wel in de uren lopen per dag.
En dan blijkt dat het niet lukt....wat rest dan nog? vertel mij dat eens, toch maar dat spuitje? Heeft dat beestje net een tijd vol enge ervaringen achter de rug en laat je hem dan toch maar inslapen....? dan kan dat imo beter meteen gebeuren.

Ik ben altijd de eerste die klaarstaat om paarden op te vangen maar bij deze ben ik toch even goed gaan nadenken.
Voor de mensen die het toch willen proberen, het is een nobel streven maar denk na en laat je goed voorlichten! Kijk niet naar je eigen gevoel maar denk aan Julia, het zou toch hartverscheurend zijn als we ineens op stem van Nederland te horen krijgen dat het veulen zonder ogen het na een paar maanden toch niet gered heeft.........

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:11

Tanja, mooi gesproken..

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 22:29

Ik zag net een voorstukje van Hart van Nederland en ze krijgt toch een spuitje omdat ze zo niet kan leven om 22.50 wordt het uitgezonden op SBS6, wel raar gisteren zeiden ze nog dat ze 2weken zouden wachten om de eigenaar op te sporen wel zielig van mij mogen ze degene die dat het veulentje heeft aangedaan ook een spuitje geven vind het zo zielig heb er gewoon geenw woorden meer voor.

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:33

ik denk dat tanja wel gelijk heeft ja.je kan hem wel opvangen maar dan?
ik weet niet of het beestje ooit bij z'n moeder is geweest maar ik denk dat ie al erg zwak is en blind. het is zielig maar wel het beste om een spuitje te geven denk ik.
iedereen heeft medelijden met dat veulentje en ook iedereen wil 'm wel helpen en dat is natuurlijk keiaardig maar het is misschien beter om zoals tanja er eerst goed over na te denken of het zowieso wel beter is.
nouja het blijft heel zielig
gelukkig heeft het veulentje het nu in ieder geval twee weekjes beter maar ik hoop dat ze 'm wel laten inslapen

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:35

ow ik was net iets te laat met m'n reactie,ze laten m dus inslapen?
waarom zouden ze eigenlijk ook wachten tot de eigenaar er is,ik bedoel net of die van t beesie houdt......maja

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:37

Het stond vandaag bij ons in de krant,met foto[maar helaas ik weet niet hoe ik die moete scannen of wat dan ook,misschien dat iemand anders van hier[noord hollandsdagblad] het kan doen.
Enne ik ben het volmondig eens met Tanja.

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 22:39

Zal Muriel morgen wel een mailtje sturen en vragen of zij die erop wilt zetten.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:43

ja dat is een idee,of anders mischien renee?

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 23:14

Ik heb net ook Hart van Nederland gezien. Ze is echt een BEAUTY van een veulen en wat Tanja zegt daar heeft ze groot gelijk in. Ik zou haar heel graag willen opvangen, maar aangezien ik er niet altijd kan zijn (ivm mijn werk Frusty ) moet ik de toestemming van opa krijgen (die er wel uren kan zijn, maar of hij dat wil..... Verward )

Ik vind het wel hartverscheurend dat er al zoveel mensen op haar hebben gereageerd op allerlei manieren om haar te kunnen opvangen Ach gut Echt geweldig!!!!! Maar of zij haar gelukkig kunnen maken is ook een groot vraagteken. De mensen moeten er wel goed over nadenken, want het brengt veel meer zorg met zich mee dan een gewoon paard....