Wat te doen als je het gehad hebt met je paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 08:21

sja, dit vind ik dus gewoon hopeloos. Want een paard zou dat bij mij gewoon niet proberen. mij de stal uitjagen......... dan stond hem wat te wachten! Maar bij jou kan dat kennelijk wel, en ik denk dat jij van nature geen overwicht hebt. En het zit kennelijk ook niet in jou om hem goed aan te pakken. Dus dan maar beter verkopen. Want je bederft hem alleen maar. En dan zich lostrekken in de wei.... waarom doe je hem dan geen kinkettinkje aan bij het halster en rammel je eens stevig aan dat touw als hij dat doet? Als je alles pikt van hem, zullen jullie nooit geschikt zijn voor elkaar.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:38

sja, sorry bubbels maar het blijft moeilijk voor mij om te begrijpen dat mensen over zich heen laten lopen, of dat nu door een mens, een kind of een dier is.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:09

de mensen die ik tegenkwam die leerden het nooit. Ik hoop dat beloyka het wel zal leren.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:14

Debo schreef:
gewoon overnieuw beginnen , heb ik ook meerdere malen gedaan.. probeer eens een andere manier van omgaan en rijden kan erg positief zijn!

zo simpel is het niet. Het begint er al mee dat je anders moet leren te denken. Want alleen op de juiste manier denken kan een goede manier van handelen tot gevolg hebben.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 08:41

Ik zal je een ding proberen uit te leggen Beloyka, want misschien heb je dit soort problemen niet alleen met paarden maar ook met mensen.

Misschien ben jij zo'n zachtmoedig persoon die alles lijdzaam over zich heen laat gaan om maar geaccepteerd te worden. Nou, ik zal je een ding vertellen: DAT WERKT HELEMAAL NIET!

het klinkt heel raar, maar zowel bij mensen als bij dieren kun je nog beter op een lompe manier respect afdwingen en van je afbijten dan maar over je heen laten lopen en alles pikken. Want in het eerste geval zullen mensen en dieren je eerder waarderen dan in het laatste geval. Dat heb ik wel gemerkt in mijn leven. Het is hetzelfde als die mensen die nooit nee durven te zeggen omdat ze bang zijn om teleur te stellen. Ze zeggen altijd ja en helpen anderen maar overbelasten zichzelf, ZONDER daar meer voor gewaardeerd te worden. En diegenen die wel nee durven te zeggen en assertiever zijn, worden nu juist weer hoger gewaardeerd. Onthou dat maar eens goed.

Bij de dieren is het zo dat duidelijkheid belangrijk is, het geeft zekerheid. Jij hebt dat kennelijk tot nog toe niet geboden bij je paard. Je mag hem gerust een keer een schop onder zijn hol verkopen als hij jou uit de stal wil jagen. Hij zal er geen hekel aan je door krijgen, zo zijn paarden niet. Een paard weet heel goed wanneer hij fout zit. Als je een paard zomaar straft zal hij vals worden. MAar doe je het op een eerlijke en duidelijke manier om een goede reden, zal hij alleen maar respect voor je krijgen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:40

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dat gaat hier wel op.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, Dartel, laura22, MairiMacBran, sterregoud, su72, SunnyHorse, xTammyy en 77 bezoekers