eerste buitenrit met pablo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-01 18:03

Vandaaag was de dag.
Ik ging samen met ilona(jurga) een buitenritje maken.
We hadden om half 4 afgesproken.. en daar stond ze dus ook om die tijd.
We hadden bij mijn stal afgesproken omdat ik niet wist heo pablo op de weg zou doen.
Hij was de hele weg erg braaf... ja mijn paard durft wel over het spoor Knipoog
Af en toe s chrok hij... vooral toen er een wielrenner uit het niets kwam...
Maar voor de rest was hij erg lief... Ben supertrots op hem

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 18:19

Gaaf dat het zo goed ging!
Ja een spoor waar je over moet, dat gaat niet bij elk paard zo gemakkelijk. Maar deze dus wel!
Fijn dat je zo'n mak paardje hebt kunnen huren, veel succes er mee!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 20:02

Hahahahaha, dat ERVAREN paard van mij ook. Is echt een held op sokken als het over spoorwegen gaat, vrachtwagens of treinen. Pablo was heel braaf, kon goed merken dat hij al gewend was op de weg hoor! Alleen ja, die wielrenner met het gele shirt haha, daar ging Chan zowat! Haha! Wat had ik gelachen hahaha. Maar ja, het ging goed. Maar ja, scheurmonster hè? Kon idd wel merken dat hij veel gecrossed heeft... Ik vroeg aan Chan of ze toch niet een drafje wou doen, ja dus... We kwamen dus op de zandweg en PWIEW galop. Haha, dat kon 'ie dus vergeten bij Chantal hahaha. Gaat goedkomen met jou en je pony, Chan.
Maar wat had ik Jurga goed te pakken op de terugweg van jouw stal naar onze stal!!! Haha, wat moest ik lachen. Ik zal het even uitleggen aan de bokkers....
Jurga wil dus nooit over een spoorwegovergang heen. Nu op weg naar stal dus weer niet. Als ik er dan maar afstap, dan loopt ze zo met me mee. Maar ze gaat nu steeds verder van het spoor af al stilstaan, dus ik zie het al gebeuren dat ik steeds einden ernaast moet...Ben ik dus niet van plan!!! Ik dus een paar keer een goeie schop geven, maar ze vertikte het nog steeds. Totdat er opeens een grote sjofel van achteren kwam... Ze keek eens naar de sjofel en weer naar het spoor...en besloot toen toch maar heel hard over het spoor te gaan hahahaha. Ze is nl. als de dood ook voor vrachtwagens en tractoren en alles wat groot is met veel geluid. Maar nu had ik haar mooi over het spoor heen zonder eraf te moeten stappen. Ze twijfelde geen seconde meer toen ze die sjofel zag. Ik heb er meteen maar even misbruik van gemaakt dat die sjofel net de kant op moest waar ik ook heen moest. heb meteen een rengalop gepakt, ze wilde toch alleen maar weg van die sjofel, dus dan maar eens vergeten dat ze liever lui dan moe is... Wat heb ik hier nog een lol over gehad in mezelf. Ze mag blijven, mijn schatje!!! Greetz Iloon

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 20:14

Haha! Leuke methode om haar over de spoorlijn heen te krijgen Ilona!! Tja, wie weet gaat ze er nu over zonder problemen omdat ze vast denk dat er weer een sjofel achter haar kont zit! Dat zou handig zijn nietwaar??

Wil het wel eens zien, wie weet bij een buitenrit bij ons in de buurt? Wij hebben heeeeeeele leuke spoorwegovergangen hoor!! En heeeeele grote sjofels! Haha!

Hoe waren Pablo en Jur eigenlijk samen?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 09:26

Ging super met pablo en JURGA!!! Ik had al gewaarschuwd dat Jurga nogal eens wilde meppen naar vreemde paarden, maar ik kwam bij Chan bij stal, pootte Jur naast pablo en Jurga keek niet eens vuil naar hem. Later wel een keer toen ze aan elkaars hoofd wilden snuffelen. Toen dacht Jur echt: DON'T DO IT!!! Maar wat was ik trots op mijn paardje, ze gedroeg zich zomaar eens. Ze is zóóó lief de laatste tijd!!! Geweldig gewoon! Iloon
ps Maarten, ik kom echt wel een keer bij jullie een buitenrit maken. Enne...als er voor haar maar een paard over het spoor gaat, gaat zij ook meteen, maar absoluut NIET als ze alleen is. En als ik maar ruimte heb om aan de kant te gaan voor GROTE ENGE GEVAARLIJKE GROMMENDE VOERTUIGEN, kan ik er ook wel op blijven zitten.