Nieuwe aanwinst!! ZOE

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Nieuwe aanwinst!! ZOE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 17:51

We hebben een nieuwe kat!!

Mijn broer had gisteren een kat gevonden. Vandaag naar de DA voor controlle. En buiten vol met klitten te zitten en heel mager te zijn, gewoon gezond. Oja, oko een gat in zijn hoorn vlies, dus 6x per dag oogdruppels moet ze.
Ze was gechipt dus baasje was snel gevonden. Mensen waren naar Friensland verhuisd, en kat was naar een kennis gegaan. Dus mijn broer bellen naar die mensen: Zegt de naam zoe iets? Ja. "Dat is uw kat he?!" "ja, die zijn we al een paar weken kwijt" "waarom heeft u dan geen dierenbescherming gebeld?" "vergeten"
En ze hoefde haar niet meer terug. Zoe, een persize gestelleriseerde poes van 7 jaar EN met stamboom en kampioen ouders (ze heeft zelfs een achternaam!) woont dus vanaf nu bij ons. ALs mijn broer in zijn huis kan, gaat ze mischien naar hem toe. Of ze blijft bij ons. Qua ranorde onder de katten zal het niet zo moeilijk zijn. Onze katten maken zich onwijs druk, zoe geeft zich zo over, en lijkt nergens iets om te geven. Loopt gewoon rustig langs Toef, terwijl die helemaal uit haar dak gaat (wat kan dat beest janken zeg Haha!). Het zal dus niet de dominanste, maar juist de laagste in rangorde worden. Kruimel heeft ook al kennis gemaakt. Kruimel is dik, maar dat sloeg echt alles *LOL* Maar dat komt wel goed (hoop iK)

Dit is ze:
Even twee fotos gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding

Je ziet niet dat ze heel mager is, maar echt, ik durf d'r niet op te pakken zo mager!! Hopelijk komt ze snel aan!


Afbeelding


Lief koppie toch?!
Groetjes Ingrid

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:53

Ahhh wat lief! En lief van jullie dat jullie nou voor haar willen zorgen. Zulke stomme mensen die die kat gewoon dumpen! Bah Boos!

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:55

leuk leuk ik heb dr ook eentje die zoe heet (wel puntjes op de e) het betekent leven!
die van ons hebben we in afrika opgevangen toen ze 2 weken oud was en verstoten door haar moeder. mijn moeder heeft haar groot gebracht (in afrika) met koffiemelk. ze is niet kapot te krijgen en is onderhand al 17 jaar. die gekke oma wil alleen maar eten, ze wordt wel steeds magerder. ze doet haar naam tenminste eer aan!hoop dat die van jou dat ook zal doen!
Laatst bijgewerkt door AltijdLente op 23-06-03 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:55

Zoe, nou zeg maar "ZO HE"! wat een gaaf diertje zeg! wat een mensen he om zomaar afstand te doen van een dier, lekker makkelijk jullie heel veel plezier met hem!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:00

Wat een leuk beestje. Volgens mij gaat het helemaal goed komen bij jullie thuis. Verwen haar maar eens lekker!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:48

wat heb je toch een rotmensen op de wereld, gelukkig dat ze nou bij jullie woont, ik ben blij voor haar!!!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:55

aahh wat een schatje Lovers

Nickie
Berichten: 11
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:36

Ik weet heel zeker dat ze met de juiste voeding, verzorging en aandacht een prachtbeest wordt. Maar dat zit wel snor denk ik bij jullie.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:35

oooh wat een schatje!!
Super dat jullie haar hebben opgevangen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:41

Mooi dier hoor! Die mensen weten niet wat ze weggeven...zomaar een raszuivere pers.

maar ja, gesteriliseerd, dus niet meer te gebruiken voor de fok. Wat erg dat mensen zo'n dier zo snel dumpen...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:49

Wat een prachtige dame !
Onbegrijpelijk dat mensen zo nonchalant met hun dieren omgaan...... dat een poes wegloopt kan natuurlijk gebeuren, maar je zou toch een gat in de lucht springen als het dier weer terug gevonden is Frusty
Afijn, gelukkig zijn er ook nog mensen zoals jullie Knipoog
Heel veel succes met jullie nieuwe aanwinst !

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:57

Ik snap er niks van dat mensen zo kunnen zijn. Moet je nou eens kijken wat een scheetje enz enz... Ik weet zeker dat ze het hartstikke goed gaat krijgen bij jullie. Zo'n eigenaren als de vorige verdient ze ook zeker niet. Heel veel plezier met haar!!!

Jammer genoeg heb ik vorige week ook een poesje geholpen (ze was van een collega, maar die was bijna nooit thuis en vond het zielig voor haar). Maar de man waar ik de stal van huur (ik ben de enige en hij komt er bijna nooit), wil die poes daar dus niet. Verdrietig Nu moet ik haar met pijn in mijn hart weer weg doen. Nu heb ik gelukkig iemand gevonden waar ze TIJDELIJK kan blijven. Ze hebben al 2 poezen en willen me nu alleen maar helpen totdat ik een ander tehuis voor haar heb gevonden. Ik ben ze er erg dankbaar voor. Haha!

Maar nu ben ik voor haar dus ook een goed tehuis aan het zoeken. Ach gut Hoop dat er iemand is die net zo gek is van haar als ik op haar ben en zoals jullie op ZOË.... Lovers

Sorry maar ik was ff off-topic, maar moest ik ff kwijt. Verward

langua

Berichten: 437
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Paradise city.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 23:03

wat gaaf!!! mijn witte kat heet ook zoe!!!!!! (zie profiel)

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 00:26

Met zo'n vacht is het ook niet echt te zien dat ze mager is, maar ik geloof het zo! Als ze met zulk lang haar al dun is en je denkt de vacht weg...
sommige mensen! Ik ben blij dat ze bij jullie een lekker plekje heeft!

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 08:30

Ze is echt heel lief rustig en aanhalig. Ze heeft een stamboom en kampieon ouders (schijnt, zeggen ze) maar Zoe is echt het buitenbeentje. Vroeger chijnt ze opeens verlamt te zijn geraakt, maar is er weer boven op gekomen. Maar ze heeft een in gezakte rug en loopt een beetje waggelend *LOL* Maar ze is heel lief. Alleen de vacht moet nog even beter geborsteld worden. Maar na een uur door mijn broer te zijn gekampt was ze het zat en ging ze grommen Lachen Logisch. Dat moet nog even gebeuren. Ben blij met haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 08:56

Misschien helpt het als je haar eerst inspuit met equistar of zo iets tegen de klitten.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:38

Ahhhh gossie wat een bolletje wol!!!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:44

Wat belachelijk zeg dat die mensen haar niet meer willen! Echt heel kwaad kan ik daar om worden!
Ik ben blij dat er mensen als jullie zijn die zich over zo'n diertje ontvermen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:46

Ilindra schreef:
Misschien helpt het als je haar eerst inspuit met equistar of zo iets tegen de klitten.


Lijkt me niet echt prettig als ze zichzelf wil wassen...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:22

Wennepen schreef:
leuk leuk ik heb dr ook eentje die zoe heet (wel puntjes op de e) het betekent leven!
die van ons hebben we in afrika opgevangen toen ze 2 weken oud was en verstoten door haar moeder. mijn moeder heeft haar groot gebracht (in afrika) met koffiemelk. ze is niet kapot te krijgen en is onderhand al 17 jaar. die gekke oma wil alleen maar eten, ze wordt wel steeds magerder. ze doet haar naam tenminste eer aan!hoop dat die van jou dat ook zal doen!


Mijn pony heet Zoë, ik wist niet dat het "leven" betekend. Haar volledige naam is Little Surprise Zoë, dus "klein verrassingsleven" Haha! (was ze ook hoor, want ze is geboren uit een slachtpony. Ik vind het wel een zéér mooie poes hoor. Begrijp niet dat iemand z'n dier zo onverschillig kan doorschuiven alsof het een paar oude sokken zijn