Banjer's aura is gelezen.. het verslag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Banjer's aura is gelezen.. het verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 18:57

Sommigen wisten het misschien al, maar vandaag is Loeky Groeneveld (http://www.ozzy.nl) geweest om Banjer's aura te lezen.

Na enig gezoek kwam Loeky op stal aan en maakte kennis met Banjer. Ik had haar de vragenlijst die ik voor Banjer had al laten lezen, zodat ze wat makkelijker kon beginnen. Ik heb bewust zo goed als alles verzwegen voor Loeky, want ik wou zien of ze echt wist waar ze het over had... en ik kan je vertellen... ze sloeg de spijker meerdere malen op de kop.

Ik zal een aantal vragen hier opschrijven:

Op de vraag wat Banjer van mij vindt, antwoordde ze:
"Ze vind je een schat, een topper, maar ze voelt dat je afhankelijk bent van haar en dat vindt ze eng... ze maakt zich zorgen om je."


Dit klopt... Mijn privé-situatie is verre van prettig en ideaal, en Banjer is één van de weinige lichtpuntjes voor mij. Waarheid nummer 1.

Waarom vindt Banjer het rijden niet leuk?
"Ze vindt het zadel niet lekker zitten. Ze vindt het teveel poespas... "


Ook dat klopt.... Banjer's westernzadel past niet meer... ik rijd al weken zonder zadel (en zonder hoofdstel... Haha!). Waarheid nummer 2.

Hoe oud was Banjer toen er voor het eerst iemand op haar rug zat, of toen het rijden begon?
"Toen Banjer nog veulentje was, dus echt nog heel klein, hebben ze geprobeerd stiekem op haar te rijden en dat is haar niet bevallen. Dit is achter de rug van de fokker/toenmalige eigenaar gebeurd, die weet het zelf niet".


Ik kan dit uiteraard niet na-trekken, maar ik geloof het wel. Eerder had ik al verhalen gehoord, dat ze op een veel te jonge leeftijd begonnen zijn met rijden... alleen wist ik niet op welke leeftijd.

Is Banjer vroeger geslagen?
Hierop blokkeerde Banjer... ze wou er niet over praten. "Dat houdt waarschijnlijk in, dat het wel is gebeurd" zei Loeky... het komt vaker voor dat dieren minder leuke ervaringen proberen te verdringen en het er niet meer over willen hebben....

Het zou in ieder geval wel haar reactie t.o.v de zweep (en sporen) verklaren... en ik kan nu beter begrijpen waarom ze enigszins kopschuw is (op die vraag antwoordde Banjer "Ik wil mijn hoofd in vrijheid kunnen bewegen")

Dit is slechts een beknopt verslag... er zijn nog meer dingen besproken... maar die hou ik graag voor me.....

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:01

fijn om dat te weten... maar wel eng van het die vraag of ze wel eens geslagen was...
ik denk dat je hier wel iets mee kon?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:02

Wat bijzonder dat ze zo met banjer heeft kunnen communiceren,en het meeste klopte dus ook nog! Je bent zeker blij dat je dit hebt laten doen?!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:02

Wat leuk dat het allemaal klopte en erg interessant. Fijn om wat meer over haar verleden te weten!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:04

Hey wat tof zeg!
Hoe doet die vrouw dat eigenlijk? Ik bedoel dat communiseren..Kijkt ze Banjer gewoon aan of ja,wat doet ze?

Groetjes!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 19:06

ik ben heel blij dat ik het heb gedaan....

Loeky stelde zich in op Banjer en communiceerde door aan te kijken en te concentreren. Af en toe gaf ze Banjer een aai... maar of dat was om te communiceren of omdat ze Banjer gewoon een geweldige lieve merrie vond weet ik niet... Haha!

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:11

Goh klinkt wel heel apart hoor, fijn dat je zo meer over haar te weten bent gekomen Lachen

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:29

misschien is dit niet de reaktie die je wilt krijgen, maar ik las dit en vind dit dus persoonlijk verschrikkelijk grote onzin !
het valt bij mij onder de kategorie geldklopperij.
misschien dat de dingen die je voor jezelf wilt houden wel zaken zijn die erg belangrijk voor je zijn, maar ik vind het allemaal vrij standaard wat je hierboven vermeld hebt.

maar mijn mening is niet van belang, het is fijn voor je als je er zelf een hoop mee opgeschoten bent en blij bent dat je het hebt laten doen.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:30

Jeetje... dat is wel heel erg interessant. Wat ga je nu doen..? Laat je Loeky nog een keer komen..?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:34

Goh, lijkt me ook wel wat om op die manier vragen aan mijn pony te kunnen stellen en daar antwoord op te krijgen... Ben ook wel benieuwd hoe mijn pony zich voelt en wat hij van mij vind Knipoog
Kun je pb-en hoeveel het kost als ze bij je langs komt?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:37

MarijkesTommy schreef:
misschien is dit niet de reaktie die je wilt krijgen, maar ik las dit en vind dit dus persoonlijk verschrikkelijk grote onzin !
het valt bij mij onder de kategorie geldklopperij.
misschien dat de dingen die je voor jezelf wilt houden wel zaken zijn die erg belangrijk voor je zijn, maar ik vind het allemaal vrij standaard wat je hierboven vermeld hebt.

maar mijn mening is niet van belang, het is fijn voor je als je er zelf een hoop mee opgeschoten bent en blij bent dat je het hebt laten doen.


Standaard? Verward

Dat vind ik niet,die vrouw kon niet weten dat het zadel niet pastte,en ik neem aan dat er op de meeste veulens niet wordt gereden.

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:38

Ja zij stond in de bit laatst, ik heb het ook gelezen en ik wil het ook laten doen bij Goldy en mij, ik geloof er wel in. Er zijn gewoon bepaalde dingen die zo'n persoon nooit kan weten en er toch over begint dus hoe moet je dat dan verklaren?

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:39

joyce B schreef:
Goh, lijkt me ook wel wat om op die manier vragen aan mijn pony te kunnen stellen en daar antwoord op te krijgen... Ben ook wel benieuwd hoe mijn pony zich voelt en wat hij van mij vind Knipoog
Kun je pb-en hoeveel het kost als ze bij je langs komt?


Om even in Vera's plaats te antwoorden Knipoog.
Op de site die Vera net noemde (www.ozzy.nl) staat wat meer info + de prijs.

Ik zat net even op die site rond te kijken.. echt superinteressant allemaal.
Ik hoop echt dat het jou en Banjer gaat helpen!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 19:52

MarijkesTommy schreef:
misschien is dit niet de reaktie die je wilt krijgen, maar ik las dit en vind dit dus persoonlijk verschrikkelijk grote onzin !
het valt bij mij onder de kategorie geldklopperij.
misschien dat de dingen die je voor jezelf wilt houden wel zaken zijn die erg belangrijk voor je zijn, maar ik vind het allemaal vrij standaard wat je hierboven vermeld hebt.

maar mijn mening is niet van belang, het is fijn voor je als je er zelf een hoop mee opgeschoten bent en blij bent dat je het hebt laten doen.

dat is jouw mening... Lachen Ik weet dat alles klopte wat ze zei, ook de dingen die ze niet kon weten.... zoals bepaalde karaktertrekjes van Banjer, en reacties van Banjer op bepaalde situaties...

Zoveel "goede" antwoorden kan geen toeval meer zijn....

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 19:53

Tindra schreef:
Jeetje... dat is wel heel erg interessant. Wat ga je nu doen..? Laat je Loeky nog een keer komen..?

Loeky hoeft niet nog een keer langs te komen... Lachen Ik heb antwoord op al mijn vragen... Lachen

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:58

Maar wat je hierboven hebt neergezet aan antwoorden is voor mij absoluut geen bewijs. De vragen die je hebt gesteld hebben de antwoorden er al in liggen. Ze is ook nog maatschappelijk werker sinds vele jaren en dus bedreven in het tussen de regels doorlezen.

Een vraag of een paard te jong is ingereden bijvoorbeeld impliceert al dat de eigenaar dat vermoeden heeft.

De vraag wat het paard van het rijden vindt zou je niet stellen wanneer alles van een leien dakje gaat.

Ik ga hier niet zeggen dat het niet waar is alleen dat deze vragen niets bewijzen. Om mijn eigen oordeel te kunnen vormen zou ik het dan toch zelf willen meemaken en dan met een dier wat ik vanaf de geboorte ken waarbij ik vragen stel die iets impliceren, wat dan uiteraard niet waar is, en dan eens zien wat daar uitkomt.

Helaas heb ik op dit moment geen geld beschikbaar voor dit soort "testjes" want ik zou het best interessant vinden.

Maar misschien heb jij inderdaad met je andere vragen wel het bewijs voor jezelf en daar ging het uiteindelijk om nietwaar?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 20:05

ik heb met deze vragen al het bewijs hoor Percy... Lachen Ik heb ook niet alles van de antwoorden die Loeky gaf hier vermeld... dat zou te persoonlijk voor mij worden...

Maar Loeky gaf antwoorden die ze onmogelijk kon weten... Lachen

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:16

Haha dat er toch gewoon mensen hierin tuinen hahahhaha!! *LOL* *LOL* Yup het is waar, er zijn een hoop mensen met paarden in de wereld, maar er zijn maar weinig paardenmensen. En van die laaste groep maken mensen zoals Loekie misbruik.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:37

ze is ook bij latoy geweest en ik vond het echt de grootst mogelijke onzin, ik ben er niks wijzer van geworden, ze heeft ook nog bachbloesems gehad tegen haat tractor angst, nou die hebben nog minder dan niks geholpen, ze heeft ook niks verteld waarvan ik denk dat kon ze niet weten, en geloof mij er valt bij latoy een HELEBOEL te weten, nee ik vond het niks, en nog erg duur ook, ik was alles bij elkaar tegen de 70 euro kwijt, had ik beter mee uit eten kunnen gaan, en ik had me er nog wel zoveel van voorgesteld!!

prompter

Berichten: 11076
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:33

Sorry, ik vind het ook niet geweldig klinken.... de meeste antwoorden kun je met een hoop mensen- en paardenkennis ook wel bedenken, en een aantal dingen zijn gewoon niet na te trekken, zoals dat slaan en dat berijden als veulen .

Dit doet me denken aan die man uit Twente, die zichzelf wereldkampioen paardentemmen noemde en de mensen ook vertelde wat ze graag willen horen - en dan geloven ze erin...

Gek, bij Anton Korf had ik wel gelijk een goed gevoel, die komt op mij over als "echt" (sorry Anton, ik weet niet hoe ik het beter moet omschrijven Haha!), maar hier had ik na het lezen van het verhaal in Bit al geen goed gevoel bij.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:35

nee sorry ik vind dit ook werkelijk de grootst mogelijke onzin, maar okee, ieder z'n meug..............ERG zweverig en ze zijn een ster in je naar de mond praten inderdaad.................

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:36

bachbloesems geloof ik dan weer wel in, maar dan moet het baasje vaak ook behandeld worden. Ik denk dan eerder aan trauma's en niet gewoon een tractorangst.

Bovenstaande vind ik ook geen bewijs dat het heeft geholpen. Waarom? Omdat het feit dat je zo'n iemand laat komen al laat zien dat je jezelf afhankelijk van je paard opstelt.
Dat rijden, je zegt zelf al dat ze het niet leuk vindt. Dus doe een gooi... een zadel is poespas, ga maar op een barebackpad zitten.
Dat stukje over jong inrijden.. doe een gooi... zeg gewoon dat ze jong was.
En dat stuk over geslagen zijn... sja dat blokkeren was een makkelijke manier om van die vraag af te komen.

Moet zeggen dat ik er niet echt in geloof... sorry!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 21:36

Oh maar ik wil Anton Korf ook een keer laten komen hoor... kijken wat hij zegt... en kijken of het overeen komt.......

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:37

Overigens, als het zo moeizaam gaat tussen Banjer en jou, zou je dan niet eens een keer een weekje naar een Emiel Voest of andere gedragstherapeut gaan. Je hoeft niet alles op die manier te doen, maar je wordt er altijd wijzer van als iemand ook intensief met jullie bezig is en die jullie niet kent. Die ziet dingen die JIJ kan verbeteren om het paard beter te begrijpen.

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:39

ach ja, ik vind het geen onzin, hoe kan zoiemand dan dingen weten die ze inprencipe helemaal niet kán weten??? Er zullen vast wel neppers tussen lopen, die vanalles uit hun duim zuigen, maar er zijn er ook die op een of andere manier toch met dieren kunnen 'comuniceren'.
Misschien dat we een testje op een van onze paarden kunnen uitvoeren die we al vanaf veulen kennen, dan vragen we haar iets waar wij het antwoord al op weten en dan kijken we gewoon of zij hetzelfde zeg... (en dan vragen we het natuurlijk niet op een manier waarvan je het antwoord al uit de vraag kunt halen!) As mn zusje t wil kunnen we dat mooi even uit proberen, maar je kunt ook vragen stellen waarvan je het antwoord al weet zonder dat jeje paard al zn hele leven kent.. Ik denk dat ik het toch ga doen, al is het alleen maar om te kijken of het écht waar is, want ik geloof niet meteen dat zij het kan, maar ik geloof wel dat er mensen zijn die het echt kunnen.