Bijrijdster voorwaarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Bijrijdster voorwaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 20:47

Ik heb dus 2 pony's, maar bij mij op stal heb ik eigenlijk niemand om mee te rijden, vind ik best wel jammer. Dus begin dit jaar ging ik op zoek naar iemand die het leuk vond om mee te gaan. Heel erg moeilijk te vinden hier dus. Kreeg mailtjes van verschillende vaak jonge kinderen: Ja ik ben die en die, ik wil wel graag jou paardjuhs versorgen, ik wil graag rijduh, ben vooral goed in springuh en dresuur en ik kan goed omgaan met wilde paardjuhs.
Ik kon er nergens eentje vinden die het ook alleen leuk vond om gewoon bij de paarden te zijn, lekker te poetsen enzo. Nee ze wouden allemaal rijden, bokken steigeren het maakte ze niet uit. Cool Uiteindelijk een reactie gehad van een meisje van 14, mocht af en toe eens op die van 7 rijden, ging best goed. Maar totdat ze ineens minder vaak kwam en ineens een mailtje stuurde met: Ja ik ga ergens shetlanders verzorgen. Ok jammer, misschien vind ik wel iemand anders. Dus weer iemand gevonden van een jaar of 17, paar keer meegeweest enzo, kwam over als iemand die wel aardig kon rijden. Maar na een tijdje ging ze me helpen opzadelen, zadel scheef op de rug, dekje er scheef onder, hoofdstel niet netjes om. Nou ja dat kun je leren, toch? Ze vertelde dat waar ze lesde ze nooit zelf de paarden moesten opzadelen, ok dat kan. Wij naar de rijbak toe, ik even een half uur gereden. Dus zij erop, ik zeg zo hier heb je mijn cap, nee die wou ze niet op. Ze reed immers nooit met cap. Ze zat erop en het enige wat mijn pony deed was naar binnenvallen. Lips are sealed Eindelijk op de hoefslag, zij in draf. Maar ik zag gelijk al dat ze niet kon rijden, benen van voor naar achter, helemaal achter in het zadel te ploffen. Ok, het kan zijn dat je aan m'n pony moet wennen. Maar op een gegeven moment raakte de pony daardoor in paniek. Zij trekken aan die teugels, en ik maar zeggen, teugels los, been eraan hup voorwaarts blijven rijden. Gevolg niet luisteren, nog harder aan de teugels trekken, pony, gaat alle kanten op. Huilen Paar dagen later weer geprobeerd maar nee, werkte niet meisje heeft totaal geen gevoel voor het rijden. Dus ik heb gezegd, rijden laten we maar achterwege, verzorger was ook het eerste wat ik zocht. Dus toen hadden we een haflinger op stal, harstikke braaf beest lekker voorwaarts. Wij samen rijden, ik dacht nou dat moet zeker goed gaan. Maar nee hoor, haflinger gaat ook telkens naar het midden, ze kon niet eens fatsoenlijk over de hoefslag rijden Lips are sealed Dus toen bleef het maar bij helpen. Maar toen was ze 5 weken niet geweest, en toen vertelde ze ineens dat ze ergens anders ook 3 verzorgpaarden had die ze in moest rijden. Ik heb haar duidelijk gezegd dat ik echt iemand wil die er echt voor gaat, en die niet bij 2 verschillende iemanden maar wat aanrommelt.

Lang verhaal, ik ben nu dus weer op zoek naar de geschikste persoon.

Ik heb nu als voorwaarde in mijn zoektocht gesteld, dat ze samen met mij gaan lessen ergens. 1 keer in de week, zij op manegepaard, ik op eigen of op een lespaard. Want de laatste zei dat ze ook lesde, ging ik een keer meelessen, was het dus gewoon boscrossen op oude paarden, ik heb nog nooit zo'n zere kont en knieën gehad, wist gelijk hoe haar rijstijl zo gekomen was.

Is het raar dat ik deze voorwaarde stel? Ik kan wel zeggen, kom maar een keer proefrijden, maar straks heb ik mijn pony door 1 zo'n "ritje" aan gort.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 20:53

Wat ontzettend vervelend voor je zeg lijkt me zwaar irritant om telkens iemand te moeten zoeken en dat er dan zulke trienen op af komen!!

maak inderdaad duidelijke afspraken en zet ze desnoods op papier ! en doe een minimum leeftijd dat scheelt meestal ook wel (die van 17 een uitzondering) heb je geen vriendinnen ofzo die het wil doen dan..?

of kijk rond op de manege waar je les hebt..??

ik had geluk mijn vriendin is mijn bijrijdster en het klikte gelijk en ze zorgt echt prima voor MAngo en ik ben zo blij dat ik haar heb!
(zij is ook blij met mij hoop ik..)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 21:04

Al mijn vriendinnen studeren en zijn paard af, dus dat is niks. De manege waar ik les is 20 km verderop, dus dat wordt hem ook niet, heb ook al een keer gevraagd of zij iemand uit Meppel hadden die lesden, maar die waren er niet. Ja liever ging ik ook niet op zoek, en iemand die ik al ken, maar helaas..

KayleighOud

Berichten: 38
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:19

Ik zou wel willen maar woon net iets te ver..
Woon namelijk in Coevorden..Boos!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 22:31

Ja jammer, de meesten hier wonen te ver weg. Maar waarschijnlijk heb ik al iemand gevonden die ik ken Lachen

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:47

het is in deze buurt erg moeilijk om een bijrijdster te vinden en dan heb ik het nog niet eens over een goede!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:01

Ik vind het niet zo'n vreemde voorwaarde die je stelt, zo krijg je toch een goed beeld van hoe iemand rijd, en wat ze zoal kan.

Als ik dit lees geloof ik toch echt dat ik heel blij mag zijn met mijn bijrijdster, die is ook jong en kent qua rijden nog niet zo heel veel, maar ze heeft er echt gevoel voor, en wil heel graag leren.
Toen ik haar ook zei dat ik wel wilde dat ze ook 1 x in de week privéles zou doen (wel met mijn pony), was ze daar heel enthousiast over.
Jordy moet zelf ook nog veel leren, maar ik heb niet het idee dat hij er slechter van wordt dat er een minder ervaren iemand op rijd.

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 04:42

Je kan natuurlijk eerst kijken hoe ze rijd op een manege paard, zo krijg je ook een goed indruk denk ik.

KayleighOud

Berichten: 38
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:57

Ik vind het anders moeilijk om hier in de buurt een verzorgpaard te vinden..
Omgeving Coevorden..Boos!

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:57

Ik heb ook geluk gehad. Ik kende mijn bijrijdster al voordat ik een eigen paardje had (we reden altijd samen in de les), dus ik had een goed beeld van hoe ze rijdt en met paarden omgaat. En sinds kort neemt ze ook les met Kaunos, bij dezelfde instructrice als ik. Fantastisch toch!
Ik hoop voor je dat het je lukt om een goede bijrijdster, waarvan je ook weet wat je eraan hebt, te vinden.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 19:02

Mijn bijrijdster reed al op de manege waar mijn pard gestald staat. Toen ik 1,5 jaar geleden door omstandigheden niet vaak kon rijden heb ik samen met de eigenares van de stal een paar meiden uitgezocht die er in de les een keer op zouden rijden. Met mijn bijrijdster bleek het wel te klikken en zo ging zij haar 1x in de week rijden. Gewoon in de les, heb ik ook een avond vrij. Ze doet dat nog steeds, soms rijdt ze wat vaker als het zo uitkomt, maar ik vind het een uitkomst. Ze heeft afgelopen oktober zelfs een onderlinge wedstrijd met haar meegereden. Best leuk.
Veel succes met het zoeken!

cecilia

Berichten: 92
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:02

ja jammer dat ik al bij harry rijd anders had ik je kunnen helpen met rachel en indian.maar ik zie je vaak genoeg en wil je wel gewoon helpen als het nodig is enne veel suc6 met het zoeken

zimmie
Berichten: 250
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:33

Hoi, Ik ben zelf een bijrijdster en het is maar net welke afspraken je maakt. Jouw voorwaarde is absoluut niet raar.. Het is jouw paard/pony en diegen die hem/haar verzorgt heeft zich aan te passen aan jouw wensen.
Heel veel sukses met het zoeken naar een geschikt persoon.

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:01

ik ben zelf jaren bijrijdster geweest en ik reed onder strenge voorwaarden, ik heb nu zelf een paard en mijn bijrijdster belt/smst bijna altijd af. Ik moet dus ook op zoek naar een andere.
He grappige is dat degene voor wie ik vroeger paarden bijreed, nu mijn paard 1 x per week komt longeren, zelfs durft ze niet meer te rijden.