Pride wil nog steeds geen halster aan grrrr

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Pride wil nog steeds geen halster aan grrrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 22:32

leuk hoor zo'n ondeugens veulen, je kan alle smet kleine pride doen behalve zijn halster aan doen.
het meeste komt omdat zijn ma dan zo ierritant gaat draaien en keren, daardoor blijft hij dus ook niet stilstaan.
en ja probeer dan maar eens en een merrie en een veulen te pakken.
wat dat betreft is talasha een stomme tr.t

hij heeft nu een week geen halster aan gehad en ik kan hem er ook niet lang mee aan laten staan want dat ding is veel te groot voor dat kleine welsh koppie.
zou het misschien verstandig zijn het gewoon niet meer te proberen en het straks te doen als hij niet meer zo aan mams lippen hangt?
heb ik het eenmaal om dan ishij verder heel braaf en kan ik het gewoon dicht doen.
en weet je wat het stomme nou is, je kan verder alles met hem doen, over zijn koppis aaien alle kanten op, dan over zijn ogen, oren, poetsen, benetjes oppakken, beentjes afspuiten met water, hij had van d eweek een flinke jaap hup zo in de wei schoongemaakt en troep erop gesmeerd.
volgens mij dnek hij dat hij zo'n ding niet nodig heeft?
zou overigens wel makkelijk zijn haha

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:44

Oh balen... mayB moet je mam strak vastbinden aan een paal ofzo en dan die kleine pakken? Ja sorry, ik weet er ook nog niks van...volgend jaar misschien? Knipoog

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:37

Geregeld oefenen.
Heel normaal dat een veulen dat in het begin doodeng/raar vind.
Onze welshjes hebben allemaal geprotesteerd tegen de eerste keren het halster om.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 23:56

je hebt ook welsh a tjes he, welke maat veulenhalster gebruikte je?
ik heb er nu twee in huis de ene nog groter dan de andere.

ik denk gewoon dat hij het niet wil omdat ma paniekerig gaat doen en dan zo rottig gaat hinniken weet je wel van oei pas op hoor kind haha
heb je hem eenmaal dan is er geen seintje pijn meer.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 00:16

Ik zou merrie en veulen op stal zetten. En daar proberen het halster aan te doen. De eerste keren zal wat knokken worden, desnoods moet je even met zijn tweeen zijn om hem te pakken te kunnen krijgen. Maar hoe langer je wacht, hoe sterker hij gaat worden. Als Talasha blijft draaien en probeert Pride af te schermen, moet je haar in de box even vastzetten.

Maar nogmaals, doe het nu, anders blijft het een probleem.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 00:34

Ik heb hier halsters voor shetlandveulens.. dus ze bestaan echt wel in kleinere maatjes denk ik.. Als je bij jullie niks kan vinden wil ik er wel eentje voor je opsturen. Ze zijn heel erg ruim verstelbaar en kosten €9,50 (dat is gewoon veulenmaat, maar kan echt heel erg klein!)

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 08:59

Cassidy schreef:
Ik zou merrie en veulen op stal zetten. En daar proberen het halster aan te doen. De eerste keren zal wat knokken worden, desnoods moet je even met zijn tweeen zijn om hem te pakken te kunnen krijgen. Maar hoe langer je wacht, hoe sterker hij gaat worden. Als Talasha blijft draaien en probeert Pride af te schermen, moet je haar in de box even vastzetten.

Maar nogmaals, doe het nu, anders blijft het een probleem.


Nou hij heeft hem al tig keer aan gehad hoor, dus het is niet zo dathij er nog nooit een heeft gezien.
talasha vastzetten doe ik niet want dan word het een en al meppen en paniekerig gezeik en hinniken dus die moet ik zelf ook aan het halstertouw vasthouden, vandaar dat je niet echt makkelijk twee vrije handen heb en het veulen bv rond zijn nek kan pakken.
zijn kracht valt nog reuze mee, is natuurlijk maar een klein ponyveulen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 09:09

Kan je de merrie en het veulen niet klem zetten? Ik zet ze nog wel eens samen in de opvoelbox en dan kan ik zo het halster om doen.

Of met de merrie een stal in lopen. Veulen er achteraan en dan snel de merrie er weer uit en de deur dicht. Merrie in een andere box en dan loopt de merrie niet meer in de weg als je met het veulen bezig bent Lachen
Dit is ook in je eentje goed te doen.

Hier gaan de veulens zo snel mogelijk dag en nacht het land op en dan komt er niets van om een halster om te doen.
Vorig jaar had ik een veulen wat pas na het spenen voor het eerst een halster om kreeg. Dan zijn ze nieuwsgierig genoeg en loopt er geen bemoeizuchtige merrie in de weg.

Of je moet er 1 dag voor uittrekken met iemand die kan helpen.
De veulens die we showen, leren in 1 dag ontzettend veel. We zijn er dan echt een hele dag mee bezig en daarna is een halster echt geen probleem meer.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 10:19

PRIDE HEEFT VERLOREN Haha! Haha!

vanmorgen heb ik even aan mijn moeder gevraagd of ze talasha vast wilde houden (ze is niet zo paard achtig maar heeft het wel gedaan) en pride stond lekker niets vermoedend hooi te knabbelen.
Ma was talasha ondertussen appels aan het voeren dus ze was niet vervelend of aan het hinniken en toen heb ik het anders aangepakt met het halster.
normaal schoof ik het over zijn hoofd en maakte het dan kleiner, nu heb ik het los gemaakt, alleen neus erin en dan heb je hem uiteindelijk al in de houtgreep he.
nou vastmaken geen probleem maar toen besefte hij dat ik hem vast had dus dat was even springen enzo maar verder niets.
nu loopt hij dan ook voor het eerst buiten met halster want ik moest hem zelfs al een gaatje ruimer zetten, wat is hij dan gegroeid he in korte tijd.

Foto's zijn gemaakt ds komen snel

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 10:35

Zoals beloofd de foto's.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 10:35

Gelukkig maar. Nu zijn ze nog klein en kan je enigzins een veulen baas. Doe maar eens een 2 of 3 jarige een halster op die dat niet kent dan ben je dus nog verder van huis. Ik zet mijn merrie vaak vast in een box en kan dan het veulen een halster op doen. Ik ben vaak alleen dus doe het zo dan kan ik het alleen af. In de wei krijg ik hem met moeite een halster op dus bij voorbaad doe ik het zo totdat ie zo gewend is aan het halster dat het wel lukt in de wei. Meelopen aan een touw kan ie ook al Haha! Heel goed zelfs. Nog maar 2 keer geoefend.
Ik wens je veel suc6 met je veulentje. Ik ben benieuwd naar de foto's
Groetjes

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 10:36

haha tegelijk

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 10:38

Mooi ding hoor! mooie ronde kont zit daarop zeg. Mooi klein hoofdje Haha! is bij de mijne wel anders. Mega hoofd. Maar ja het is ook geen welsje

Hoe oud is ie op de foto?

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 11:19

op de foto's (vanmorgen dus genomen) is hij precies 7 weken en 1 dag oud haha hij is van 4 mei.

flinke knul al he.
Ik zit zelf soms te grappen van was je paps een QH haha vanwege zijn mooie rondekontje Haha!
en we zijn reuze trots op hem maar dat snap je wel Tong uitsteken

Mer1980

Berichten: 18831
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:19

Ik heb die problemen dus ook al, maar vind het een beetje eng om mijn veullie met halster om in de wei te zetten. dus iedere avond als ik ro aan het poetsen ben of de stal ga uitmesten krijgt ze gewoon dat ding 2 uur om. Maar dat is echt een geknok. Grrrrrr

Veulen is net als Pride super makkelijk kan er alles mee doen ze kruipt bijna op schoot, maar tjee wat een linkert als je het halster om probeerd te doen. Ik doe dus eerst een halstertouw om haar hals en duw der kont tegen de muur en hou haar tegen en worstel dus zo het halster om. Nu maar hopen dat het straks makkelijker gaat.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:50

Bij ons in de ruitersportzaak hadden ze 2 maten veulenhalsters. De echt heel kleine en de gewone. Ik heb voor Pinky de gewone gehad (toen bestond die kleinste nog niet) en daar hebben we de uitstekende stukken gewoon afgeknipt. Je moet dan wel na enkele maanden een nieuwe kopen, maar ja, dat nemen we maar voor lief.
Bij Mysty, Rossy, Rubbo en Senna hebben we de eerste tijd met Pinky's eerste halstertje gedaan en daarna gewoon een pony halster maat 0 om (tussen de 0.5 jaar en een jaar).
Maar nu is het luxe, nu zijn er standaard mini halsters Cool

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 18:07

Pride heeft nu dus het veulenhalster van meinoedske en ik had het dus al een poosje niet meer aangedaan omdat het zo groot was maar nu moest k hem dus al op een gaatje losser zetten, kun je nagaan hoe hart meneertje groeid.
volgens mij gebruikt hij stiekum anabole of steroids ofzo haha

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:07

Blijf maar veel foto's van hem maken, het gaat met die ukkies echt zo ontzettend snel...

En wat een schitterende foto, dat kleine koppie bij de neus van Meinke (vermoed ik?)

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 22:17

ja klopt, das meinke's neus. wat een verschil he haha
hier nog eentje
Afbeelding
die is dus van 3 weken geleden ofzo

Hij is echt helemaal stapel op die meiden.
ze hoeven maar richting hem te kijken of hij begint te hinniken, en hij krijgt er spontaan een 5e been bij haha.
echt een uitslover is het al hoor maar dat zal je binnenkort wel zien Knipoog