Missen van een overleden pony

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:29

Is het echt alweer een half jaar geleden? Jeetje, ook voor mijn gevoel was het veel korter...
Ook ik heb al eens een pony verloren. Mijn verzorgpony weliswaar, maar dat maakt het verdriet er niet minder om. Ze was ook nog jong, net 6 jaar toen ze heel plotseling overleed aan een zware koliekaanval.
Ik weet nog dat ik dagen van streek ben geweest. Ik kon niet eten en drinken en kon alleen maar huilen. Het was zo onwerkelijk dat ze er niet meer was...
Edith overleed op 4 augustus 1997, alweer bijna 6 jaar geleden, maar het doet me nog steeds pijn. Ik denk nog altijd aan de mooie tijd die ik met haar heb gehad en er staat nog steeds een grote foto van haar op mijn nachtkastje.
Het enige wat mij hielp is praten. Laat mensen je verdriet niet opzij schuiven, maar praat erover. Niet-paardenvolk begrijpt er misschien helemaal niks van en dat is wel zwaar. Maar laat je niks wijsmaken, jouw gevoel is echt en je zult Dribbel blijven missen.
De scherpe kantjes van het verdriet zullen slijten, maar helemaal weggaan zal het niet. Ook nu komen bij mij soms nog weleens tranen opzetten als ik aan haar denk...
Nu Yorghos net zo ziek geweest is, heb ik de harde reacties van mijn omgeving ook weer moeten aanhoren. Veel mensen begrijpen echt niet waarom je zoveel geeft om "een stuk vee". Ik doe ook geen moeite meer om op dat soort reacties in te gaan... Ik weet nu bij wie ik wel terecht kan met mijn zorgen en mijn verdriet en andere mensen laat ik links liggen.
Sterkte meid!

* To Belg, or not to Belg *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 31 bezoekers