mijn eerste winstpunt, maar niet zo blij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 15:54

deze week heb ik 4 wedstrijden gehad. Mijn eerste wedstrijd had ik een winstpunt met 159 punten, zeer tevreden. maar later die punten, is gewoon om te janken. 151, 150, 147, 146, 146 en nog een keer 145.

wat willen jury nou precies zien in de B klasse? rust en ontspanning toch? naar mijn idee had ik dat, maar waarom van die lage punten?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 15:57

euhm, waarom zoveel wedstrijden in 1 week? Of begrijp ik het nou verkeerd?

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 16:00

waarom? Ik had me opgegeven voor 4 wedstrijden. want het was niet zeker of ik ze alle 4 zou kunnen rijden, omdat bij ons de wedstrijden overvol zitten. Ook zou ik het wel lekker vinden 4 in 1 week, dan zou je haar er lekker door heen kunnen rijden, door de stress enzo. (ik hoop dat je me tot zo ver nog kan snappen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 16:00

Kimmy, vraag dat volgende keer gewoon aan je jury! Kun je alleen maar van leren! Is echt niet vreemd hoor!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 16:02

er stond een zin bij mijn staatje, zij vond het paard niks, te breed voor een dressuur paard. Zal dat het wezen? er zit niet echt 'show; in

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 16:04

Ik vind dat je er wel erg veel in een week rijdt. Je pony moet er ook aan wennen. Trouwens, die laatste punten van 150, 151, vind ik niet om te janken hoor. Je hebt je best erop gedaan, meer kun je niet doen. Als je je protocollen nakijkt, kun je zien op welke onderdelen je minder punten kreeg en kun je daar nog wat meer aan gaan werken. Vraag anders even je instructrice om aanwijzingen.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 16:05

ik vind het wel om te janken, omdat de proeven de wp's waard waren.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 16:06

Dat slaat echt nergens op wat die jury zegt. Ze discrimineerd dat paard gewoon. Als jij met dat paard wedstrijden wil rijden, moet je dat zelf weten. Misschien dat het daar dus aan licht. Over die 'show', laat hem wel goed voorwaarts lopen en lekker vlotjes, dan ziet het niet zo log uit.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 16:07

inderdaad gewoon aan de jury vragen waarom je van die lage punten hebt.

Vier wedstrijden in de week vind ik wel wat veel hoor.
en als de jury je paard niet goed genoeg vind dan moet je maar gewoon lahen en die proef verder maar vergeten. ik rijd een pony bij de paarden en dat vinden ook niet alle juryleden top

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 16:07

Ik probeer het, is wel moeilijk

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 16:08

Raldi is dus te breed voor een dressuurpaard??? Nou ja zeg!! Hoe durven ze! Al kom je op een ezel of een bels binnen, daar gaat het toch niet om? Ze moeten gewoon naar je proef kijken!

Als Raldi al te breed is hoef ik met Toon al helemaal niet aan die onzin te beginnen... Die is denk ik nog drie keer zo breed...!! Boos!

Gewoon doorgaan hoor Kim! Misschien dat de jury de volgende keer van massalere tiepjes houdt... Verward

Groetjes Mieke

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 16:22

x
Laatst bijgewerkt door janna op 31-03-22 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 16:33

Mmmm, ik kan me wel in jouw situatie verplaatsen!

Ik zou van die punten ook niet vrolijk worden! Ik ben nogal prestatiegericht!
ik zou die protocollen gewoon ver weg stoppen!
Want met dat commentaar kan je ook helemaal niets, slaat natuurlijk nergens op! Als je niets zinnigs te melden hebt zeg dan ook niets! Die jury's af en toe ook Frusty

Ik denk dat als je zometeen dat B lekker door bent dat je achteraf er wel om kan lachen, laten we het hopen tenminste!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 16:36

Ik vind de opmerking van de jury nergens op slaan.

Wat jouw opmerking over rust en ontspanning betreft, dat is idd belangrijk in de B, maar dat mag dus niet een sloom proefje worden. Ik weet niet of dat bij jou zo is, maar dat zie je wel vaker in de B (en hoger). Als je paard redelijk aan de teugel (iig niet tegen de hand of te diep) en vlot loopt, jij je oefeningen en wendingen e.d. netjes afwerkt en er geen fouten in zitten, zou je een w.p. moeten krijgen IMO. Het hangt trouwens ook van van de regio waar je rijdt. In sommige delen van Ndl is het niveau erg hoog, en worden er dus zwaardere eisen gesteld voor een w.p., officieel niet terecht maar zo werkt het vaak wel. Maar wat vinden anderen ervan? Vraag eens aan iemand aan de kant wat ze van je proef vonden, of neem het op op video, vaak heel leerzaam.
Overigens begrijp ik de opmerkingen hier niet zo, dat 4 wedstrijden in een week te veel zijn. Velen hier op bokt hebben zaterdag en zondag wedstrijd, rijden dan twee proeven, om maar niet te spreken van de week Almelo. En tot op heden heb ik daar geen commentaar op gelezen. Het hangt van je paard af, of hij het aan kan en dat kun je zelf het beste beoordelen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 17:18

Ach, jury's....

Ik kreeg een keer te horen van een jury, dat ik aan mijn vader maar een nieuwe pony moest vragen, met deze zou het nooit wat worden. Nou ja zeg... Misselijk

toch heb ik later wel m'n winstpuntje gehaald om te mogen springen Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 17:21

Even een reactie op Lielle:

Je zegt dat je 4 wedstrijden in de week niet veel vindt. Ik vind het dus wel veel voor iemand in de B, ik denk daarom ook dat de pony het zat werd.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 17:26

Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk sorry hoor maar ik moet ff vreselijk Misselijk Misselijk van die uitspraken van zo'n jury.
Ik vind dit absoluut niet mogen zijn ze nou helemaal.
Misselijk Eigenlijk zou je naar de bond moeten stappen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 17:30

Ik sluit me voor de verandering weer eens aan bij Cowgirl. Ik zou de bond waarbij je aangesloten bent meteen opbellen en dit voorval uitleggen. Zijn ze nou helemaal besodemieterd!!! Ze moeten verdorie beoordelen wat ze zien, en niet wat voor knol ze mooi vinden!
In dit geval zouden ze dus aan mij een hele kwaaie hebben, want ik zou dus direct een kopie van dat protocol aan de Bit en de Hoefslag sturen, met jouw uitleg erbij. Laat ze maar eens met de billen bloot gaan, stelletje hufters!!!! (sorry hoor, maar hier kan ik me echt vreselijk kwaad over maken!!!!!) Boos!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 17:37

Das nog eens een goeie sonja, die protocol opsturen en aan heel nederland laten zien wat voor K jury's er soms tussen zitten. Ik wil wedden dat ze straks overspoeld worden door dit soort protocollen Extreme duivel
Sorry hoor mar hier gaan echt mijn haren van overeind staan Extreme duivel Haha!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 17:40

als de jury je paard niet goed genoeg vind dan moet je maar gewoon lahen en die proef verder maar vergeten.

ik ga ff tegen je in Heike.
Als je zo gaat denken kun je beter niet starten.
Dat is zonde van je geld.
We willen tenslotte beoordeeld worden op ons RIJDEN en voor commentaar op ons paard kunnen we naar de KEURING.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 17:56

Kimmy,

ik heb het nog eens door gelezen, ik denk dat je proef idd iets te tam is. Zoals al wordt gezegd, probeer iets meer voorwaarts te rijden, dan 'showt' het wat meer. En netjes afwerken levert ook altijd punten op. Wat voor opmerkingen staan er nog meer bij? Krijg je echte onvoldoendes of vooral 5en en 6en? Vertel er eens wat meer over.

Manon,

ik zei niet dat ik het niet te veel vond, ik zei dat het van je paard of pony af hangt. Verder maakt het volgens mij niet uit of je B of Z rijdt, 4 Z wedstrijden is zelfs zwaarder volgens mij. En persoonlijk vind ik 7 proeven in een week ook wat veel, maar blijft staan dat velen van hier dat in Almelo dat ook deden.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 18:36

Misschien was je pony het aan het eind van de week wel gewoon een beetje zat, elke dag die proefjes lopen. Want aan het begin waren je punten toch best heel netjes?!
Daarbij wil ik het commentaar van de jury absoluut niet goed praten hoor, want wat er op jouw protocol stond kunnen ze gewoon echt niet maken. Zeker in de B moet je met elk paard een winstpunt kunnen halen!

Als je je pony lekker voorwaarts en nageeflijk rijdt en de figuren goed op de letter is je proef gewoon een winstpunt waard!
Maar misschien moet je even aan ons laten weten wat er allemaal nog meer op je protocollen stond, dan kunnen we je natuurlijk beter helpen.

Had je trouwens alle 4 de dagen dezelfde jury of iedere keer een andere?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 19:30

Hm ik geloof dat ik het weer eens vaag heb zitten uit te leggen. Ik bedoel dus eigenlijk dat een pony die in de B loopt, nog niet gewend is aan wedstrijden en aan het wedstrijdritme. Daarom lijkt me dat 4 wedstrijden 'ineens' wat veel voor een pony is. Zo'n beessie moet toch zijn indrukken kunnen verwerken en ik denk dus dat je in het begin een beetje rustig aan moet doen.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 19:46

4 wedstrijden in 1 week lijkt me ook wat veel ja..

te breed voor een dressuurpaard dat snap ik niet.. je zit toch in de B?! elk paard kan B lopen dus waarom zou je paard dan te breed zijn?

t kan ook aan de jury liggen.. dat je bij je eerste wedstrijd gewoon een jury had die heel soepel was ofzo..

ik heb nog maar 2 wedstrijden (3 proefjes) gereden... 150 punten, 143 punten (!) en een keer 163 punten.. nou zo zie je maar de verschillen, die dat ik 150 punten had daarvan zei iedereen dat ik veel beter had gereden dan die van 163 punten.. maar het lag gewoon aan de jury, die had het niet op haflingers.. die van 143 punten was wel terecht denk ik, ik heb nog nooit ZO slecht gereden! ze was ook heel erg afgeleid toen..