behoorlijk geschrokken!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

behoorlijk geschrokken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 22:14

ik ben behoorlijk geschrokken,gister avond om half 10 was ik samen met mijn vriend wezen kijken naar mijn merrie.volgens mij duurt het niet echt lang meer voordat het veulen komt dus ik controleer haar 2x per dag.ik had met haar gewandeld en had haar benen afgespoten.ik had van een vriendin gehoord dat haar merrie het de laatste dagen van de dracht erg lekker vond om warm water tegen haar uiers aan te voel dus ik probeerde het ook bij mijn merrie.ze vond het niet zo lekker dus toen zijn we maar naar stal gelopen.ze wist dat ze wat lekkers zou krijgen dus ze vloog naar haar stal.ze ging eerst een liter plassen en ging opeens liggen.(dat doet ze nooit als wij erbij zijn) Verward ik schrok toen dus eigenlijk al maar ze begon ook erg te kreunen en ging weer staan en trappen naar haar uiers, ze liep steeds rondjes en ging weer liggen.mijn vriend bleef erbij staan en ik rende naar de eigenaar van de stal toe omdat hij veel verstand heeft van drachtige merrie's.hij rende met mij mee terug.en die truus stond gewoon weer te eten.mijn vriend zei dat ze erg onrustig was in de tussen tijd en dat ze iets van 3 x ging liggen en staan.maar toen we terug kwamen was ze alweer wat rustiger geworden en ging gewoon eten.ik ben vandaag weer 2x wezen kijken maar het enige verschil was dat haar uier nog voller was geworden maar nogsteeds geen gekegel......helaas.ik ben wel erg benieuwt wat er nou op dat moment aan de hand was.had ze misschien een beetje kramp of toch last van dat warme water(louw)???????
een bezorgde oma....

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:37

kan denk ik best wel gewoon het veulen zijn dat 'lastig' doet hoor! We hebben ook nog een paard op stal die elk moment kan bevallen en die gaat ook veel meer liggen en dan weer staan! ik ging er daarstraks tijdens het poetsen even opzitten (lekker breed, doe ik dikwijls) en ze spande zich plots helemaal op! maar haar buik beweegt ook erg hard!

Dan zal het toch wel niet zo lang meer duren!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:54

Dan zal het toch niet zo lang meer duren hoor! Het veulen draait, en daardoor rekt de baarmoeder zeer hard, en dat kan behoorlijk pijn doen! Maar het is normaal! Het zullen spannende dagen worden.

Veel succes

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 10:04

ohh.....ok. en spannende dagen.....dat kan je wel zeggen!!!!!!!
Frusty iedere x als mijn telefoon gaat denk ik.....het is zover.....
ik heb nu al slapeloose nachten Gaaaap