Friese Paardenveiling in Oenkerk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Friese Paardenveiling in Oenkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 18:12

Aankomende zaterdag is er een veiling op het PTC+ in Oenkerk.
Er worden Friese paarden geveild zoals de titel van dit topic al zegt.(en ook spullen geloof ik)
Er worden ook veulens van dit jaar van het PTC geveild

vanaf 10 uur is de bezichtiging en 1 uur s'middags begint de veiling.

Ik denk ik meld het even voor de mensen die zaterdag niets te doen hebben of op zoek zijn naar een fries paard

Ik ga denk ik wel even kijken, gewoon voor de fun, wie gaat er ook heen?

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 19:11

Ikke! ik organiseer dit, samen met mijn studiegenootjes paard&management. Wat ontzettend leuk om dit zo terug te lezen, publiciteit doet z'n werk dus blijkbaar goed
We hopen echt op veel publiek (ook kopers) dus ik hoop dat je nog een aantal mensen meeneemt Sanex (hint hint Knipoog)

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 21:03

Ja ik had al verwacht dat een aantal van bokt het zouden organiseren, of tenminste mensen die paard en management in LW doen en op bokt zitten.
Vroeg me al af of ik racties zou krijgen hierop van 1 van jullie.

Nou ja publiciteit doet zn werk goed.....ik loop er stage en word er dus ook al weken mee om mn oren geslagen. Knipoog Ik heb het eigenlijk verder nog nergens anders gezien of gehoord dan daar Bloos
Waarom was je zelf niet op het idee gekomen om het hier neer te zetten slimmie?

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 08:47

SANEX schreef:
Waarom was je zelf niet op het idee gekomen om het hier neer te zetten slimmie?



en je was me voor Schijnheilig

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 08:50

t lijkt me best leuk om te kijken, maar heb wedstrijd

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:55

ow leuk! Moet alleen leren Verdrietig Maar lijkt me echt leuk om n keer mee te maken!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:09


hiltomfan

Berichten: 441
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: almere-haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:16

stoer ga kijken of ik kann!!

kimmie_tje

Berichten: 74
Geregistreerd: 03-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:23

wat is nouw eigelijk het verschil tussen enter-merries en ster merrries???

kimmie_tje

Berichten: 74
Geregistreerd: 03-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:25

én twenter merries én stamboekmerries??

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:29

volgens mij (maar ik weet het niet helemaal zeker) is het zo dat enter en twenter merries veulenboekmerries zijn, dwz dat ze nog niet voor de stamboekkeuring geweest zijn. Stermerries zijn stamboekmerries plus ster, die ze krijgen als ze goed genoeg gebouwd zijn en over goede gangen beschikken.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:55

Ik ga er heen!!!!!!!!!!!!! Haha!
Wie gaat er mee uit Leeuwarden?
smiddags dus de veiling?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 18:14

Yep, sochtends bezichtiging (meer voor de mensen die echt wat willen kopen) en smiddags de veiling

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:25

Dus als je gewoon wilt kijken naar de paarden die verkocht worden dan moet je er rond 12.30 zijn denk ik.
Is het gratis?
Hoeveel paarden worden er ongeveer aangeboden?

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:33

ate staat te koop Huilen Huilen Huilen Kan ik hem volgend jaar helemaal niet meer zien als ik weer op werkweek ga daar Huilen Huilen Huilen en mn mams is zo flauw dat ze hem niet wil kopen Huilen

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 19:49

De toegang is 3 euro, en we hebben ongveer 30 paarden!

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:24

OOOOOOOOOOOO gaaf zeg maar ik moet helaas afhaken die kleine jongen van ons heeft een feest waar ouders bij zijn uitgenodigd en die afspraak staat al een tijdje helaas zijn wij dus niet van de partij.niet alles in het gezin kan wijken voor de mooie zwarte parels.
Heeeeeeel veeeeeeel plezier voor iedereen die wel gaat en schrijf nog even een stukje hoe het geweest is!
Gr.Danie

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 19:47

Scylla schreef:
ate staat te koop Huilen Huilen Huilen Kan ik hem volgend jaar helemaal niet meer zien als ik weer op werkweek ga daar Huilen Huilen Huilen en mn mams is zo flauw dat ze hem niet wil kopen Huilen


Niet Ate van de praktijkschool staat te koop hoor, als je die bedoelt.
Maar een andere Ate

Ate loopt met Aldert samen in het tweespan en die doen het heel goed, dus die gaat de eerste tijd nog niet weg hoor

De paarden van het PTC die verkocht worden zijn Knierke, Kasper en Kobus; 3 veulens van dit jaar

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:06

ohh, gelukkig maar, want k vind hem zo ontzettend gaaf! Heb een hele mooie foto van hem!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 20:34

Ja Ate is echt heel stoer, helaas is zn hoofd niet zo mooi maar het is zo'n kunuffeldier.

Ik ben niet meer naar de veiling geweest trouwens, ik had geen vervoer helaas.
Wie is er wel geweest?
En Jobbeltje , weet jij toevallig of Kees Brans die nummer 16 nog heeft gekocht?Hij vond dat een heel mooi dier ( ik trouwens ook ) en zou er iig een bod op doen

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:46

Ik had wel even willen kijken, ben ook al eerder naar zoiets geweest in Oenkerk...vondik erg leuk! Maar goedik kon niet had vandaag wesdtrijd..

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:55

wordt het jaarlingmerrietje met al dat wit nog verkocht? die wilde ik in t begin van t jaar kopen, maar ze wilden haar toen nog niet kwijt omdat ze zou worden geveild.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 09:19

Concorde schreef:
wordt het jaarlingmerrietje met al dat wit nog verkocht? die wilde ik in t begin van t jaar kopen, maar ze wilden haar toen nog niet kwijt omdat ze zou worden geveild.


Klopt die zou eerst ook voor de veiling, maar is niet toegelaten vanwege al dat wit. Hannah (zo heet ze toch) is dus niet geveild.


Verder is het wel aardig goed gegaan, er zijn 11 paarden daadwerkelijk van eigenaar veranderd, de rest werd niet genoeg op geboden of is teruggekocht door de eigenaar.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 12:44

Jobbeltje"]
[quote="Concorde schreef:
wordt het jaarlingmerrietje met al dat wit nog verkocht? die wilde ik in t begin van t jaar kopen, maar ze wilden haar toen nog niet kwijt omdat ze zou worden geveild.


Klopt die zou eerst ook voor de veiling, maar is niet toegelaten vanwege al dat wit. Hannah (zo heet ze toch) is dus niet geveild.


.
[/quote]

Ze heet eigenlijk Herma, maakt verder niet uit maar dan weet je dat ook weer Knipoog

Haar bijnaam is Zoeklicht, vanwege die grote kol dus Tong uitsteken Knipoog Haha!

Ik vind dat zo'n leuk ding he, juist voor mensen die iets aparts willen hebben is het een hele leuke, een rasechte fries met grote kol en wiite voet.Ik val wel op apart.

Maar ik hoorde idd dat het goed was gegaan, er staat nu nog 1 paard met veulen op stal te wachten op de eigenaar, nr 14.

Werd vanochtend gek joh, alles stond doorelkaar, ik wist bijna niet eens meer welk paard nu wel en niet van ons was Bloos Maar bleek dus maar 1 ander koppel paarden te zijn en voor de rest hoort alles bij ons, maar de halsters hingen verkeerd, of er hingen geen halsters, paarden stonden niet in hun eigen box dus ik werd lichtelijk

Nu staat alles bijna weer zoals het hoort, nou alle touwtjes straks nog even opzoekn Knipoog

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:50

SANEX schreef:
Nu staat alles bijna weer zoals het hoort, nou alle touwtjes straks nog even opzoekn Knipoog


uuh volgens mij hadden wij die in een blauwe ton gestopt Knipoog ga maar zoeken!! Haha! Haha! Haha!