Nouska is vandaag weer geinsimineerd!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Nouska is vandaag weer geinsimineerd!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 18:20

Jippie!! Na veel gezeur en gedoe met mijn vader mocht Nouska weer geinsimineerd worden vandaag!!!!!
Gelukkig maar!

Nouska had dit jaar haar eerste veulen gekregen van de hengst No Limit, een super veulen! We hadden de afspraak met mijn vader gemaakt dat Nouska weg zou moeten nadat het veulen gespeend was. De enige mogelijkheid voor Nouska was naar de slacht of als fokmerrie verkopen... Nou naar de slacht doe je niet met een paard van bijna 8, en als fokmerrie verkopen dan kun je er beter zelf mee verder fokken en de veulens verkopen!!!

Nu gaan we dus verder fokken met Nouska!! Ik ben er zo blij mee!!! Haha! Het veulen van dit jaar blijft bij ons, zodat ik die later zelf in kan rijden! Vandaag is Nouska weer voor de 1e keer geinsimineerd met weer de hengst No Limit. Ze staat nu even een nachte in Twello bij de hengstenhouder zodat ze morgen even gecontroleerd kan worden of het sperma is aangeslagen en als dat niet het geval is insimineren ze haar nog een keer.. ik ben benieuwd!!!!

Maandag was Nouska overigens ook al bij de hengstenhouder geweest voor controle op de baarmoeder en het eitje. Alles zag er toen perfect uit! Dus dat was ook al super nieuws!!! Tong uitsteken

LindaVelingsJarig

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:00

Ik zal duimen voor je Knipoog

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 22:05

haha dank je!!
Vorig jaar werd ze heel makkelijk drachtig, maar ja daar kun je nu natuurlijk niks over zeggen...
Ze is wel ontzettend hengstig, gister en vandaag is ze alleen maar met Murphy (ruin) zitten flik vlooien....

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:20

Veel succes iig! Hoop voor je dat ze drachtig is, want dat is idd altijd een beetje spannend!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:54

succes!
Spannend hoor Lachen

ik ken het !

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 21:01

We hebben Nouska zonet opgehaald!!! Het eitje is mooi verdwenen, dus als het goed is is ze drachtig!!!! Over 18 dagen laten we haar scannen, dus ik ben benieuwd!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 21:36

ooooooo wat goed, duim duim duim!!! laat je het wel ff horen????????

wat ben ik blij dat ze nog als fokmerrie kann, waarom moet ze anders naar de slacht terwijl ze nog maar 8 is, heb ik weer wat gemist????

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 22:44

Ik denk dat weinig van bokt het nog maar weten, maar Nouska heeft ontzettend slecht benen. Of ze heeft wat aan haar pezen of ze heeft dikke achterbenen, je kunt het zo gek niet bedenken of zij heeft het wel....

Ik kan nog wel wat buitenritjes met haar maken, maar daar is het ook echt mee gedaan.

Daarentegen heeft ze wel de perfecte afstammeling, dus als fokmerrie kan ze zeker goed presteren! (als het goed is dan he..)