Weer niet gelukt.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luca

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Weer niet gelukt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 23:35

Hoi allemaal,

Ik dacht laat ik jullie op de hoogte houden van de pogingen om mijn merrie drachtig te krijgen.
Helaas zoals de titel al zegt, het is voor de 2e maal mislukt.
We proberen de merrie drachtig te krijgen van de hengst Kojak.
Een bijkomend probleempje is dat de merrie in Frankrijk staat, dus de timing moet ivm verzendingsduur van het sperma goed getimed worden, maar tot nu toe dus geen goed resultaat. We gaan het nu proberen met diepvriessperma, zodat ze op het dekstation goed in de gaten kan worden gehouden.
Zijn er hier mensen met ervaringen met diepvriessperma?
graag zou ik hier daarover wat meer te weten komen.
Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte, en hoop dat ik volgend jaar met veulen berichten in de kraamstal komt.
groetjes, Corrie

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 00:09

Niet plezant, als er al twee keer niet-drachtigheid is. Maar laat de moed vooral niet zakken, er is nog niets verloren he.

Mij merrie was de eerste keer ook niet drachtig, ze is nu een tweede maal, maar weten nog niet of he gelukt is.

Ja, en als de merrie zo ver woont, normaal kan het sperma 48 u goed blijven!

Bij diepvriessperma zouden er ook geen problemen mogen zijn! Let er vooral op dat diegene die het sperma ontdooit zeer goed weet waar hij mee bezig is. Werken met diepvriessprema is een sinecure, het moet op de juiste temperatuur ontdooit worden. Dit moet echt exact gebeuren, anders sterft het sperma onmiddellijk!

Zie dus dat je iemand hebt die weet waar hij mee bezig is, en stel zeker vragen als je twijfels hebt.

Veel succes nog!

Luca

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 20:29

Dank je voor je antwoord.
Het dekstation waar het sperma en de merrie naar toe gaan zijn voor zover ik weet deskundig.
Vorig jaar is er een merrie van het bedrijf waar mijn merrie ook staat ook daar geinsemineerd en die was in 1 keer drachtig, dus ik hoop dat het bij mijn merrie ook gaat lukken, maar je weet maar nooit hè.
Hoop dat het met jouw merrie ook lukt deze keer.
Over een paar weekjes zullen we wel weer de verhalen uitwisselen.

groetjes,

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 21:41

waarom laat je je merrie zover dekken, er zitten in nederland hiero toch ook goede hengsten of ben ik nu kippig?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:29

De hengst staat niet in Frankrijk, maar de merrie isabelle Lachen Dat maakt het toch iets anders Haha!