nieuw verzorgpaard?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

nieuw verzorgpaard?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 18:46

haha, ben nu aant msn-en met de eigenaar van mijn toekomstige verzorgpaard, als het goed gaat.. Hoop dat het wat wordt!

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 19:29

Ik help het je hopen! Veel succes

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 19:30

ik ga zondag kijken en rijden! dat wordt nog wat, hij staat al een tijdje stil!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 19:34

Leuk voor je!! Ons wel op de hoogte houden he, of het zondag een rodeo word.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 20:10

sturen jullie kaartjes als ik in het ziekenhuis lig? Tong uitsteken

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 19:45

ja haha
gefeliciteerd met je (misschien) nieuwe verzorgpaardje!
laat het wel even weten he

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 00:07

Ik hoop voor je dat het wat wordt Knipoog
We willen natuurlijk als het een beetje kan ook foto's zien he!
Ik krijg maandag iemand langs bij mijn haf die hem misschien gaat bijrijden,ik hoop ook van harte dat het een beetje klikt tussen haar en mij en mijn haf Haha!
Ben al lang genoeg aan het zoeken geweest. Verward

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 00:15

Ik hoop ook dat het wat wordt. Ik zal in ieder geval voor je duimen en ik ben erg benieuwd....

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 12:06

Ik heb net nog even via msn met haar gepraat. Ze waarschuwde dat hij niets gedaan heeft deze week dus dat ie wel een beetje erg voorwaarts zou zijn. Ik ga me even mentaal voorbereiden! Moet over een uurtje weg, jullie horen zo snel mogelijk hoe het afgelopen is! Lachen

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 12:27

ik ben benieuwd...

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 12:37

ik ook...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:02

....wacht in spanning........

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:59

Leuk voor je. Ik wacht in spanning je verhalen af!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 17:35

Hallo!!
Nou, het is gelukt hoor!! Vanaf nu heb ik een echt Sinterklaaspaard om op te rijden! Haha! Ik zal het hele verhaal vertellen:

Boeddha is het paard van Wanda, ze heeft hem is augustus van haar man gekregen (leuk, zo'n kadootje!!) maar hij heeft een strenge ruiter nodig anders gaat hij grapjes uithalen en dat is ze niet, dus ze vond hem een beetje eng. Niet dat ze er ooit vanaf is gevallen, maar ze is niet zo'n held en dat merkte hij! Haar man (Peter) rijdt er wel eens op, maar hij kan eigenlijk niet rijden en vindt het ook niet zo heel leuk. Dus hij heeft het afgelopen jaar eigenlijk vakantie gehad. Haha! Hij is trouwens 10 en voor de helft amerikaans volbloed. Verder zit er aardig wat gelders bloed in, maar hij is dus papierloos. Boeddha is ontzettend lief inde omgang en ze willen hem absoluut niet kwijt, vandaar dat ze er een berijder voor zoeken, na lang twijfelen overigens, ze willen een wat ouder iemand die echt een paar keer in de week komt. Hier ben ik!!

Boeddha staat in de wei met een kwpn-er een anglo-arabier en nog een vuilnisbakkie. Die laatste is ook van Wanda en die heeft ze nu een paar maanden. Zij is erg braaf, dus daar kan ze lekker mee gaan rijden. Ik geloof niet dat ze Boeddha zelf nog wil gaan rijden. Op die andere paarden wordt western gereden, nou ja, zoiets. Erik heeft zichzelf als klein jongetje leren rijden en ooit 10 lessen gehad. Hij heeft de kwpn-er zelf ingereden en ze luisterd ook echt alleen maar naar hem. Nou is ze sowieso nogal eenkennig, alleen hij kan haar uit de wei halen, andere mensen valt ze aan. Gezellig paard dus! Hij wil heel graag dat ik Boedhha snel ga trainen want dan kan ik mooi met hem mee naar buiten! Zijn vrouw rijdt namelijk ook niet zo vaak op haar paard en hij vindt het wel gezellig als er iemand mee gaat! Geen probleem!! Haha!

Dus, na een uitleg over wie wie was en van wie (jaja) heb ik Boeddha uit de wei gehaald (nadat erik zijn monster had gevangen uit veiligheid) en geprobeert hem weer wit te krijgen. Hij was al erg lang niet gepoetst! Eerst maar even gelongeerd om wat energie kwijt te raken. Hij liep wel door, maar was niet raar aan het doen. Dus ik opzadelen en erop geklommen. Nou, ik lag bijna weer op de grond! Toen herinnerde ik me dat meneer zadeldwang heeft en iemand heeft hem even voor me vastgehouden! Hij draafde meteen weg en dat is dus wat Wanda eng vindt. Gewoon een kwestie van terugnemen en het is klaar! Hij is niet eng! Hij wil alleen graag, maar dat is ook niet zo raar! Mn beugels waren een beetje te kort en ik moest wel even wennen aan het hoogteverschil met mn haf (scheel 25cm!!) Hij rijdt op zich wel lekker, zeker als je meerekend dat hij geen spieren en conditie meer heeft! Dus veel voltes in stap en ook wat rondjes gedraaft en hij kwam zowaar af en toe aan de teugel! Veel overgangen en ook even aangesprongen maar toen begon hij toch wel heel vrolijk te worden! Haha! Volgende keer gaat dat anders!

Ik heb niet zo lang gereden omdat het tuig niet helemaal goed was. Bitje was iets te smal (had niet zijn hoofdstel, dat was kapot) en het zadel vond ik teveel op zijn schoft drukken. Bovendien zweette hij na 20 minuten al als een otter dus ik heb het kort gehouden. Ik had hem natuurlijk ook al gelongeerd! Hij heeft een hoge schoft en zelf heeft hij een western zadel dat op maat is gemaakt, het was de bedoeling om hem western te gaan rijden, maar ik wilde de eerste keer liever op een gewoon zadel! Ik heb nog wel gekeken of het zadel niet gebroken was, maar dat was niet het geval. Ze gaan over een paar weken een ander voor me kopen! Tenminste, waarschijnlijk. ik kan ook met dat westernzadel gaan rijden, maar dat moet ik nog even uitproberen!

Het was dus erg geslaagd en ik blijf hem rijden! Ik mag alles met hem doen en het klikte met de mensen ook meteen! Ook met de andere paardeneigenaren! En het is helemaal gratis! Ze zijn alllang blij dat ze iemand gevonden hebben! Ik hoef ook geen stalwerk te doen want ze staan altijd buiten in de zomer. EN erligt een natuurgebied praktisch in de achtertuin! Nu moet ik dus de mensen waar ik die haflinger rij nog even vertellen dat ik ermee stop... Ik zal eens bedenken hoe ik dat aan ga pakken! Daar ga ik nu nog even niet over denken, op het moment ben ik alleen maar blij! Wie had dat gedacht, ik op zo'n reus! Eigenlijk ben ik een echt ponymens! Haha! Knipoog

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 20:47

Dit is 'em, betere foto!!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Imre op 23-06-03 21:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:49

ow, nou ik zie het eigenlijk niet echt hoor, zo klein, stuur m anders maar even naar mijn email ( kitsterss@hotmail.com ) dan zet ik m er nog wel even op


Ow, nu zie ik hem beter, maar nog niet echt heel erg goed

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:04

Waarom ga je dan stoppen met die haflinger en beginnen met deze?

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 21:36

het klikt niet met haar (die haflinger), we vinden elkaar niet zo leuk! En het is erg ver weg, ik doe er 3 kwartier over om er te komen, dit is dichterbij!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 20:26

Jaa, mooi beessie hoor
Knappe stalletjes!

_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 21:49

echt leuk voor je. het is zo moeilijk om een verzorg paard te vinden waarbij het klikt tussen jou het paard en de eigenaren! veel susces er nog mee..

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 10:58

leuk voor je zeg!
heel veel plezier ermee! en veel succes