rollen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-01 19:49

ik vraag me iets af, als ik honey los laat zodat ze haar beentjes kan strekken jut ik haar altijd een beetje op met de zweep (springzweepje met stro touwtje, dat klapt lekker). DIt vind ze machtig, en ze gaat dan onwijs lopen showen (probeert een arab te immiteren).
Als ik bij haar in de buurt sta omdat ze ff stil staat om te eten, en ik klap met de zweep, gaat ze bijna altijd rollen, waarom is dat?
Het maakt niety uit of ze net buiten staat, of een uur, of 3 uur, of heel de dag, wel of niet gereden, altijd als ik klap bij haar in de buurt gaat ze rollen (bijna altijd dan).
Ze toont absoluut niet angstig ofzo.
Ik maak me verder ook nergens zorgen om, maar ik vroeg het me zo af

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-01 14:24

niemand suggesties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:28

Ik zou het echt niet weten. Waarschijnlijk gewoon een gewoonte.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:37

volgens Emiel Voest is dit overspronggedrag. Net zoiets als even op je hoofd krabben als je het even niet meer weet. De mijne doet het ook wel eens en dan neem ik mooi even de kans waar om hem even lekker te kroelen als ie toch op de grond ligt, want zo vaak ligt ie niet.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 09:44

yep daar dacht ik ook aan. Maar waarom *jaag* je een paard op als ik vragen mag. Wat is het nut ervan?

Ik werk regelmatig los met barley maar jaag haar nooit zo op. Geeft volgens mij alleen een averechts effect. Je wilt toch graag dat ze je ten alle tijde vertrouwen. Verward

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 10:04

Ik jaag mijn verzorgpaardje ook op hoor Heike. Als hij een "rustdag" heeft en we zetten hem in de kraal dan blijft hij bij het hek staan. En hij moet toch wat beweging hebben dus gaan we de kraal in met een zweep met een plastic zakje eraan. Voor hem is het spelen. Hij rent als een gek, staat stil, kijkt heel uitdagend (met zijn oortjes naar voren), grote neusgaten, zo van kom maar op.
Loop naar hem toe en hij rent weer als een gek weg. Als het genoeg is doe ik de zweep achter mijn rug en hij blijft gewoon staan hoor. We kroelen dan wat en dan kan hij nog ff lekker rollen ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 10:17

Het kan ook gewoon een spelletje zijn. Dat is juist leuk en het is dan niet menens opjagen. Als ik Pablo in de bak los doe en ik ren hem achterna en ik stop dan staat hij ook meteen stil en kijkt hij om van : Hee waar blijf je nou? Of hij komt gewoon rustig naar me toe.
Als hij geen zin heeft om te rennen doet hij dat ook niet. Dat zie je meteen aan zijn gedrag als hij geen zin heeft.