moeder loopt over haar veulen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

moeder loopt over haar veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 12:36

dit zal al wel eerder in een topic hebben gestaan, maar ik vond vannacht mijn kleine ding met een gat in haar been, de moeder loopt heel zenuwachtig en trapt gewoon op het veulen, niet expres, maar is wel niet goed, wat moet ik nu doen! het is al veel te klein en te zwak dus het kan elk wondje, hoe klein ook, bets wel missen!!!

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 12:44

Zo'n probleem had ik ook met Genderose. Voro Wodka keek ze heel goed uit, maar met Wiskey was ze minder vorozichtig. En tja twee veulens in stal is niet niets. Ze had ook al een paar keer op de beentjes van Wiskey gestaan. Wat wij deden was snachts het licht aan laten. Zodat moeders het veulen goed kan zien. Mischien helpt dat?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 12:50

Ik denk zomaar dat een merrie donders goed doorheeft of het veulen levensvatbaar is of niet (zoals in het geval van Genderose)
Ik zou merrie met veulen het liefst in een zo groot mogelijke box houden, en als het kan zo snel mogelijk het land op. Daar heeft de merrie de ruimte...

Hoe oud is het veulen nu?

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 12:56

ja dat had ik ook gedaan en ik zal het licht aanlaten vannacht maar het is hier nu zo'n k*tweer en het is dus echt een grote stal!pff, vrij frustrerend, gaat het zo goed, gaat de moeder het ff zelf verknoeien!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:49

owjee en dat kan je veulen uiteraard al niet hebben, ze mag het niet zelf verknoeien hoor, poeh, ik zit ook ff iets bedenken maar weet niet gelijk wat en het weekend is al bijna om en dan had je veulen meer kans zei de DA toch?????

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:53

Ik ben het eens met Cassidy, die moeder weet dat het veulen zwak is en verliest dus interesse. Goed in de gaten houden en hopen dat het geen flessenveulen word..

Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 16:54

Met een flesseveulen is niets mis hoor.
Misschien kunnen jullie je nog KB bonaire herinneren het Arabische Volbloed veulentje van vorig jaar dat door de moeder is verstoten. Nou ze doet het hartstikke goed en je kunt echt niet zien dat ze met de fles is groot gebracht. Oke een veulen met de fles grootbrengen is heel veel en intensief werk, maar als je geen keus hebt, heb je geen keus en moet je er maar bij neerleggen. Ik hoop dat het goed gaat met moeder en kind en anders wens ik je veel sterkte voor de toekomst.