Toeval???? Hoe is het mogelijk!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-01 13:15

Ik heb net op Christa's verzoek de fokker van haar paard Isard opgebeld. Zelf durfde ze het niet zo goed, omdat ze bang is dingen te horen die niet zo fijn zijn... Er is gewoon veel met dat dier aan de hand, onverklaarbare paniekaanvallen, stuipen, hoefkatrol, kramperig bij de smid, extreem kleven etc. Bovendien heeft ies een heel groot litteken op zijn borst en is hij doodsbang voor dingen die achter hem gebeuren. Er is dus ooit iets gebeurd met hem en wil je dat wel weten????

Nou blijkt dat arme dier als jaarling door een stier op de horens te zijn genomen! Per ongeluk waren die twee bij elkaar beland.... Operatie tot gevolg, gelukkig is de schade goed hersteld, lichamelijk dan... Het gekke is dat Isard hartstikke koe-mak is, hij staat nu ook bij drie koeien in het land en we moeten vaak langs een stier als we naar buiten gaan. Geen probleem. Gelukkig maar: als je in dit land een paard hebt wat bang voor koeien is, schiet het niet echt op denk ik. Verward

Maar goed, die fokker en ik babbelden leuk voort en ik maakte nog een terloopse opmerking dat mijn paard Kaminka in dezelfde plaats (Zuidwolde Drenthe) gefokt is als Isard. Blijken de beide fokkers dus heel goede kennissen van elkaar te zijn! *LOL*

Tis toch niet te geloven? Christa koopt een paard bij een handelaar en ik een half jaar later ook en ze blijken allebei in Zuidwolde gefokt te zijn, door kennissen van elkaar. Isard en Kaminka waren altijd onafscheidelijk en als moeder en zoon met elkaar. Geboortegrond schept een band?

Ik geloof zo langzamerhand niet meer in toeval, er gebeurt zoveel om me heen wat te toevallig is, in God geloof ik niet, maar sommige dingen zijn op de 1 of andere manier gewoon voorbestemd.

Zo ook met Toon. Die komt oorspronkelijk bij 't Zwarte Water in Brabant vandaan en is verkocht naar een manege in Alkmaar. Daar ging ik maar eens lessen en mocht als complete nieuweling (als eerste manegeklant ook nog eens) op het nieuwe paard, Toon dus. Toon is door hen vernoemd naar de eigenaar van het zwarte water, die heet Toon. Diezelfde man heeft mij ooit mijn eerste paardrijlessen gegeven, toen ik daar als zevenjarige op vakantie was.

Dus nu heb ik een paard wat door een ander vernoemd is naar mijn allereerste instructeur.

Toeval... hmmmm. Lachen

Groetjes Mieke

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 16:51

goh zeg wat opmerkelijk!echt apart.kon hij je nog meer over kaminka vertellen?
wel leuk zeg.maarre toeval bestaan ook niet.wist je dat nog niet?alles gebeurt met een reden in het leven. ...................Party!!

_________________
Where is the road
I must look at the road
I must pray a little longer
Or laugh a little more

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-08-24 17:03 ]</font>

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 16:54

die jaarling Verdrietig
over toeval bestaat niet, in welke film was dat.. er was een theater (vertelden ze dus) die hard oefenden voor een voorstelling. op de dag zelf was iederen verhinderd, ziek, te laat, file oid. toen ontplofte dat theater, niemand gewon omdat er niemand was dus.
toeval? nehh

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 16:59

Door dit soort dingen geloof ik dat er meer is dan wij kunnen bevatten. Soms ligt een bepaalde route al uitgestippeld en daar kom je pas achter als je op die route bent beland en daar bepaalde dingen tegenkomt. Beetje cryptisch omschreven misschien, maar ik hoop dat de strekking duidelijk is... Lachen

Maar wel ontzettend leuk om dit soort dingen te horen te krijgen, Mieke! Tja, behalve dan dat van die stier... Gek eigenlijk dat Idsard zo koe-mak is en dan zo paniekerig om andere dingen. Maar ja, het is en blijft een paard...

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 17:53

ik ben het volledig met Karin eens!!

wat grappig allemaal... (nouja... behalve van Isard maar das wel logisch toch??!!)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 18:12

raar he? arm paard door een stier rondgeslingerd lijkt me niet echt erg fijn.
Ik blijf me nog steeds verbazen hoe klein de wereld soms is.
zo heeft sanderijn een bijrijdpaard gehad die door ons gefokt was en een half jaar van te voren door ons verkocht werd Lachen
Sjuimpje kent het meisje waar ik Moonlight aan verkocht hebt weer.
Het is gewoon onwijs apart allemaal

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 11:50

Tip: Lees 'De Celestijnse belofte' van James Redfield. Dan geloof je nooit meer in toeval.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 12:55

Altijd frappant om te horen! Ik geloof ook niet in toeval, net zoals sommige anderen. Je hebt namelijk van die situaties dat iets gewoon eng toevallig is, dat het eigenlijk niet kan. Uhhhmm, ben ik nog duidelijk??
Maar goed, leuk dat de twee paarden best wel wat gemeen hebben! Wel heel sneu voor het paard dat die werd aangevallen door die stier, maar nu weet je tenminste wat er gebeurd is en hopelijk kan christa er dan iets mee.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 14:27

Mieke,

Onder invloed van welke hogere machten sta jij? Dit is inderdaad geen toeval meer!

En wat raar dat Isard niet bang is voor koeien ondanks die stier. Maar wel allerlei andere (onverklaarbare?) dingen heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 14:35

haha idd dit lijkt echt wel voorbestemd.
Zelf geloof ik ook dat je pad al is uitgestippeld. Alleen weet je zelf nog niet hoe.

Wel zielig van dat paardje zeg.

En het zwarte water in De Mortel weet ik heel goed te liggen.
En Fam. verberne ken ik dus ook.
We gaan er in de winter heel vaak op concours.
Leuk zeg dat jou paardje daar vandaan komt.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 08:45

Tja, wat een verhaal hè? Ben zelf nog steeds stomverbaasd! Kusje

Dat Ies en Kaminka uit dezelfde plaats kwamen wisten we wel, maar dat de fokkers van beide paarden regelmatig bij elkaar over de vloer kwamen??? Ik heb twee jaar geleden de fokker van Kaminka aan de telefoon gehad, maar ik wist de naam van Isard's fokker niet uit mijn hoofd, dus kon toen niet vragen of hij hem kende.

Het is wel zielig Huilen , dat verhaal van isard: eerst die stier, dan op driejarige leeftijd verkocht aan een handelaar (een manege in Zuidwolde) omdat hij Isard "niet lief" vond. Bij doorvragen bleek dat Isard "lastig" was met bekappen en dat vond hij maar niets... Het lastig zijn met bekappen wordt echter veroorzaakt door kramperigheid, waar het dier niets aan kan doen! Sneu hoor, volkomen verkeerd begrepen... Boos!

Arm paard! Gelukkig begrijpt Christa hem errug goed en onze smid ook!

Groetjes Mieke