Rust zacht lieve Loekie...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Rust zacht lieve Loekie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 08:25

Nu net definitief afscheid genomen van onze kat Loekie... Mijn ouders zijn op dit moment naar de dierenarts om haar een spuitje te laten geven.
En dat terwijl het juist net een weekje heel goed ging. Ze at, ze dronk en leek weer wat vrolijker. Tot ze dinsdag een scan had gehad van haar buik. Een ontstoken lymfklier (als het goed is) dat waarschijnlijk duidde op een grote ontsteking of leukemi. Twee maanden dokteren in het vooruitzicht. Maar sinds dinsdag eet noch drinkt Loekie niet meer. Gisteren avond tijdens het 'voeren' (wat water in de bek spuiten) ging ze spugen, net als vanmorgen. Ze lag in haar mandje en kon amper haar kop op tillen. Lopenging ook moeizaam. Toen hebben we de moeilijke beslissing genomen om haar uit haar leiden te verlossen... Ze had pijn, ze was levensmoe...

Zo'n 13 jaar heb je mogen worden. We weten het niet precies, want je kwam van een boerderij. De boer wilde je samen met je broertje verdrinken. Marianne stak daar een stokje voor. Jij mocht bij ons blijven, je broertje werd in geslapen. Je was heel ziek, maar kwam er weer boven op. Heel angstig en onzeker, heel schichtig was je altijd. Totdat Kruimel in ons en jouw leven kwam. Je werd dapperder, je durfde meer. Zelf bij lichte onweer bleef je buiten. En in de schoorsteen zitten deed je bijna niet meer. Alleen bij oud en nieuw. Bijna elke dag kregen we wel een cadautje van je. Meerendeels sokken uit eigen kast, maar ook kastanje doppen kregen we van je. Zou je hebben gedahct dat het je kinderen waren ofzo? Je riep de sokken namelijk altijd :lol: Mauwend struinde je kasten af, we wisten weer hoe laat het was, die zocht een mooie sok voor ons. Dan kwam je luid mauwend naar beneden met een mooie sok in je bek. Soms erg lastig, want je legde ze overal neer.
Veel ziektes heb je niet gehad, wel een gevoelige maag. Je zat altijd bij ons aan tafel bij het eten, kijkend hoe wij dat lekkere eten naar binnen werkte en hopend op een hapje mee eten. Dat mocht je eigenlijk niet, want dan gign je spugen.
Toen kreegje last van je oog. Maanden lang gedokterd, er was verbetering. Toen werd je magerder en magerder, en nu ben je er niet meer....
We zullen je missen, we dachten nog wel dat jij de oudste van de katten zou worden! Je was een schat en zal nooit vergeten worden...
Rust zacht lieve loekie!!

Afbeelding

(gedicht van internet af)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:52

Wat ontzettend verdrietig, maar mooi geschreven.
Ik heb laatst ook mijn poes moeten laten inslapen, dus ik weet maar al te goed hoe je je voelt.
Heel veel sterkte.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:55

jeetje meid wat lijkt me dat vreselijk, moet er niet aan denken dat 1 van m'n 3 moppies er niet meer zou zijn..................
heel veel sterkte!!!!!!!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:09

Ik zag gisteren nog je topic met de foto's van jullie katje, vond 'r een mooie . Sterkte met het gemis!!!!!

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:22

Sterkte! Ik weet hoe'n pijn het doet om een geliefd dier te moeten afgeven. Mijn mooie lieve kater is drie weken terug overreden...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:23

Ik zit hier met tranen in mijn ogen dit te lezen
Ontezettend mooi geschreven, ze heeft ongetwijfeld een goed leven bij jullie gehad.
Sterkte...

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 11:30

Bedankt voor jullie reacties Lachen

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 12:53

heel veel sterkte he...een mooi gedicht..ooit zul je haar vast weer zien ..Lachen