Waarom hebben sommige mensen een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 05:34

Heel herkenbaar inderdaad. Mensen die denken dat hun paard los zetten in de bak gelijk staat aan beweging. Die niet 1 maar meerdere paarden hebben en er niks mee doen, laat staan een bijrijder zoeken. Huilen
Of die alleen voor het sociale gebeuren naar stal komen, even naar hun paard kijken en verder alleen maar kletsen en koffie drinken (en dan wel langer dan 3 a 4 uur er zijn, zou je ze niet??? Boos! )

Sommige mensen hebben geen idee wat het betekend om een paard te hebben, willen volgens mij ergens bijhoren, maar niet de lasten ervan dragen.
Ben bij mij op stal ook de enige die mijn paard iedere dag aandacht en beweging geef (door mij of bijrijdster), in mijn ogen niet meer dan normaal, maar helaas....

Dag, lieve Kristal...


Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 21:46

Ik vind het ook een ander verhaal worden als je paard dag en nacht op het land staat, dan kan hij/zij lekker paard zijn en hebben ze een stuk minder aandacht nodig.
Bij ons op stal kan dit helaas niet (door rare stalregel) en staan de paarden maar 2 hooguit 3 uurtjes op het land en in de winter al helemaal niet. Kristal wordt daar zeker niet rustiger van, lijkt alleen maar steeds meer energie te krijgen, dus ik rij en longeer veel.
Of poets/wandel met haar. Haha!


Ik sta op een stal waar we veel zelf moeten doen en ik word er af en toe naar van hoeveel tijd ik in het verzorgen van andermans paarden steek terwijl ik daardoor minder tijd over hou voor mijn eigen paard.

Dag, lieve Kristal...

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 21:50

Anya schreef:
Veel mensen oordelen op een incident, of op een andere methodiek of omgangsvorm.


Ik denk dat de discussie eerder over mensen gaat die niks of onvoldoende met hun paard doen. Het maakt mi niet uit wat je met je paard doet (western/NH/dressur) maar dat je er iets mee doet!! Het maakt niet uit welke tak je beoefend, als je maar aandacht aan je paard geeft!

Dag, lieve Kristal...

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 22:16

Ik denk idd dat een paard afwisseling nodig heeft, super intensief trainen voor bijv. wedstrijden is ook niet altijd goed voor je paard, zoals in de siuatie die jij schetst. Maar dat is per paard afhankelijk, een ander paard vindt het wel prima.

En in de tweede situatie zul je naar het paard zelf moeten kijken, ik vind drie dagen in de week erheen wel erg weinig. Als het een paard is wat weinig beweging nodig heeft, oké, maar op die vier andere dagen mist hij wel bijv. een poetsbeurt en andere aandacht.

Dag, lieve Kristal...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Arjette15, GoogleAdsense, herous, IndianSu, janneke584, Lanoca, Pien63, Thami, Vagabondo, YvonneV en 87 bezoekers