!!Welke bokker heeft of verzorgt een appaloosa!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

!!Welke bokker heeft of verzorgt een appaloosa!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 13:50

Hoi!
Ik verzorg nu iets meer dan een jaar een hele lieve en aanhankelijke appaloossa. Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met dit ras.
Groetjes Carolyne

appielover

Berichten: 78
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: aalst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:59

Ik heb er zelf 2 en ik zou nooit iets anders willen!
Ik heb al veel rassen gereden en wedstrijd paarden maar kom toch steeds terug op karakter gekeken dan bij de appie.
Ik denk dat dat gewoon een aangeboren iets is je houd er van of niet!
mijn appies zij aanhankelijk en betrouwbaar

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:47

ikke!!!!!!

fay, bevalt me prima

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:50

Is appaloosa nu de kleur of een ras Haha! ?Anders verzorg ik er ook 1 , foto's profiel onderaan kan je me ff zeggen of het aan appa is Haha! ?Maar... zij is altijd heel arrogant en zuur.Zaterdag kwam ik met het hoofdstel in de stal (en ze had me degelijk wel gehoort en gezien) staat ze ineens klaar om te bokken , kon nog juist naar achter anders was het raak geweest.Op de wei is ze ook erg aso met andere paarden... .Nu bokt ze ook al naar mij op de wei en heeft me al omver willen lopen.In het begin was het absoluut mijn favoriet van al de pony's maar nu... .Boos!

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:06

Wij hebben er ook 1. Ze staat wel ingeschreven bij het NAS, dus ze is geen Amerikaanse appaloosa.
Ze is nu 3 jaar oud en een enorme knuffelkont. Af en toe is het net een hond.Maar ach het is echt een scheet van een paard met een lief karakter en daar gaat het toch om

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:10

Spikkel, Djembee is een appaloosa. Kun je zien aan de roze/blauwe tekening bij het oog.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:32

Summertje schreef:
Spikkel, Djembee is een appaloosa. Kun je zien aan de roze/blauwe tekening bij het oog.


OK thx , weet ik dat ook weer Haha! !

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 00:07

We hebben zelf een merrie Juliƫtte en haar 1 jarige zoon van Santos. Deze staat nu nog op de Burd in Friesland maar mogelijk komt hij van de winter naar huis.
Juul is een erg voorwaarts paardje maar wel heel eerlijk. Ik heb haar van november maar omdat ze net een veulen heeft (nog geen appie maar gewoon bruin) ben ik net weer met rijden begonnen.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:37

Wij hebben appaloosa's

Typhoons

Berichten: 311
Geregistreerd: 13-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:47

Ik heb ook een appie. Een ruin die net 6 is geworden. Er staat een foto in mijn profiel, binnenkort meer foto's. Hij heeft een goed karakter, heb hem zelf beleerd, maar hij is erg lastig met rijden. Als hij aan het werk moet gaat hij in altijd wel een keer in verzet dat geeft niet maar ik ben al twee jaar bezig. Binnenkort ga ik weer een wedstrijdje starten kijken hoe hij zich gedraagt....

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 10:24

Spikkel schreef:
Is appaloosa nu de kleur of een ras Haha! ?Anders verzorg ik er ook 1 , foto's profiel onderaan kan je me ff zeggen of het aan appa is Haha! ?Maar... zij is altijd heel arrogant en zuur.Zaterdag kwam ik met het hoofdstel in de stal (en ze had me degelijk wel gehoort en gezien) staat ze ineens klaar om te bokken , kon nog juist naar achter anders was het raak geweest.Op de wei is ze ook erg aso met andere paarden... .Nu bokt ze ook al naar mij op de wei en heeft me al omver willen lopen.In het begin was het absoluut mijn favoriet van al de pony's maar nu... .Boos!

hoi Spikkel.
Dat klinkt als een dominantie probleem.. wel oppassen hoor. Dit word strax alleen maar erger.
wat grondwerk met zon paardje kan geen kwaad.
succes

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 11:24

Hoi!
Natasja de appaloosa die ik verzorg is ook heel erg aanhankelijk naar mensen toe! Van paarden houdt ze daarintegen niet van, al heeft ze wel 1 vriend Haha! Ja ze is al 25 maar nog steeds de leider van de kudde als ze in het land staat! Ook ken ze allemaal kunstjes zoals poetsbak aangeven, voet geven enz. Het zijn hele intelligenten beessies met karakter! ook vind ik ze heerlijke gangen hebben.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 12:11

Myrddin"]
[quote="Spikkel schreef:
Is appaloosa nu de kleur of een ras Haha! ?Anders verzorg ik er ook 1 , foto's profiel onderaan kan je me ff zeggen of het aan appa is Haha! ?Maar... zij is altijd heel arrogant en zuur.Zaterdag kwam ik met het hoofdstel in de stal (en ze had me degelijk wel gehoort en gezien) staat ze ineens klaar om te bokken , kon nog juist naar achter anders was het raak geweest.Op de wei is ze ook erg aso met andere paarden... .Nu bokt ze ook al naar mij op de wei en heeft me al omver willen lopen.In het begin was het absoluut mijn favoriet van al de pony's maar nu... .Boos!

hoi Spikkel.
Dat klinkt als een dominantie probleem.. wel oppassen hoor. Dit word strax alleen maar erger.
wat grondwerk met zon paardje kan geen kwaad.
succes
[/quote]

Tsja , tis eigenlijk een manegepony... .Er is dan les op woensdag , zaterdag en zondag.Voor de rest staan ze op de wei in de week enz... .Tijdens het rijden is ze dan weer absoluut niet vals , vorige keer viel een kind van hem en hij stoptte... .Toen de hoefsmid kwam was hij superbraaf.Nu gaat een vriendin van mij hem meestal altijd voor de lessen etc. rijden.Als ik nu nog is bij haar in de stal komt moet ik heel luid blijven praten tegen haar. Bvb , zaterdagmorgen kom ik op de wei met mijn vriendin dan komen al de pony's (1 paard , 3 pony's).Ook Djembee... dan komt hij dicht dan aai je haar en direct die oren achteruit.Dan ga je naar een andere pony word ze nog zuurder.Maar nu gaat een vriendin van mij Djembee ook vaker rijden , op vrijdag etc. .Eigenaar zegt dat ze echt gewoon veel aandacht nodig heeft... .Ze is inderdaad dus wel wat dominant.Maar ik zou niet weten wat ik hieraan zou moeten doen , denk zeker niet dat ze mij herkent ofzo want ik zie ze alleen maar in het weekend.

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 12:37

Vervelend Spikkel. Ik hoop dat het probleem zich gauw oplost. Misschien moet je gewoon een keertje alleen poetsen en niet rijden of iets doen wat hij erg leuk vindt dan worden ze al vrolijker.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 12:52

Ja maar dan is het probleem weer dat als ik hem nou zou poetsen en de shetlander loopt los gaat hij elke keer denken dat die achter hem loopt of bij welk geluid dat ze ook maar hoort en dan zou ik een shot vast hebben .

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:02


Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:19

Hoort dit niet op Rassenpraat?