weten jullie nog ? die bobbel in de weg?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

weten jullie nog ? die bobbel in de weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 10:07

voor de mensen die het niet weten ( 2 jaar geleden bijna ) [AM] wjerdo (Lara) heeft een ongeluk gehad en ligt in het ziekenh

Na heel wat testen, ( waar ik de uitslagen geloof ik ook hier heb neergezet ) en nog een paar x-tjes naar de revalidatie-arts te zijn geweest.
Moest er nog 1 ding uitgevogeld worden. Of ik het HBo nog wel aankan.
NU zouden daar ook weer testen over komen, maar dat bleek onnodig.

De arts had met een andere arts overlegd ( over de testuitslagen ) en daaruit kwam dat ik het HBO niet op de normale manier hoef te proberen Boos!
Nu kunnen misschien sommige mensen niet voorstellen dat je hele wereld voor je ogen instort.

Ik had me op dat moment wel al ingeschreven op het MAS, omdat ik echt niet wist wat ik anders zou willen doen, maar was wel nog steeds aan het twijfelen.
Ik had al vanaf groep 7 zoiets van " ik ga nooooit naar het MBO "
En nu ben ik gebombardeerd tot. Scheve mond

Moet er niet meer aan denken dat ik 3 jaar geleden nog rechten wilde gaan studeren...
Ik ga nu dus paardenhouderij, mbo niveau 4 doen, daarbij wel de jury-cursus en als renske goed is de Orun.
Maar ja het is geen HBO... Moet wrs blij zijn dat ik nog loop en kan leren, maar het is een hele harde les.

gr lara

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:28

Maar, waarom is het HBO dan niet mogelijk? Dat is mij niet zo duidelijk geworden, heb je door die val dan ehm "schade" opgelopen in je hersenen?
Wel even een flinke tegenslag inderdaad dat je niet naar het HBO kan, maar wel fijn voor je dat je nu weet wat je gaat doen.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 10:44

ja, ik heb een hersenletstel opgelopen, hersenkneuzing, en daardoor is mijn IQ gedaald, en geheugen slecht geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:50

Ai, da's minder Scheve mond veel succes met je opleidingen in ieder geval!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:52

Nou nou, niet zo denigrerend over het MBO hoor. Hoewel ik je frustraties en teleurstelling begrijp kan je ook daar heel ver mee komen. Na het MBO kan je overigens ook verder gaan met het HBO. En bekijk het van de andere kant: het had ook heel anders kunnen aflopen.

Sterkte meid. Ik begrijp je wel hoor dat is het niet.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:26

Natuurlijk is het een hele klap voor je als je je zinnen hebt gezet op een HBO opleiding. Maar net wat Fasel zegt: als je de MBO hebt afgerond kun je altijd nog proberen het HBO te gaan doen. Natuurlijk ben je wat langer onder de pannen qua studie, maar het is dan mischien wel makkelijker voor je ivm mogelijke vrijstellingen die je voor bepaalde vakken mischien krijgt. Waardoor je weer meer energie in andere vakken kunt steken....

Ik heb zelf een HLO-opleiding genoten, maar heb achteraf spijt dat ik niet de MLO heb gevolgd. Via de HLO kom je eigenlijk automatisch in de research terecht, en daar ben ik totaal niet geschikt voor. Voor een MLO-baan ben ik veel te duur. Ik werk nu als dierenarts-assistente (al ruim5 jaar met veel plezier!)

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:54

rustig aan hoor, je hoort nog van zat mensen dat ze nog boven verwachtig opknappen na een hersenbeschadiging. Maar het genezen gaat vaak wel langzaam. Ga door met je leven en weer naar school het en kijk over een jaar weer terug dan zal je zien hoeveel je nog verbeterd bent.
Ik ben geen dokter maar heb wel in mijn familie mensen die een hersenbeschadiging opgelopen hebben en ik heb drie jaar in een ziekenhuis gewerkt en daar het een en ander meegemaakt. Succes en vooral veel gedult (ik weet niet hoe lang geleden het ongeluk was.)

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:31

Dit lijkt me echt heel erg om mee te maken, misschien kan je wel proberen een HBO-opleiding te doen, en als je merkt dat het niet gaat kan je toch nog altijd een stapje lager gaan? Als je het niet probeert weet je het natuurlijk nooit zeker!
Heel veel succes!!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:33

he das balen meid als je dat graag had gewild, kan ik me goed voorstellen!! MAAR......het mbo kan ook ERG leuk zijn en je kunt er genoeg mee uiteindelijk!!! Succes!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:13

PK... Ik ben trots op je. Is moeilijk geweest voor je Ach gut maar ik weet zeker dat je van deze keuze geen spijt krijgt.
Dikke kus van PM en PP

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:40

Heel verstandig van je Lara om je leven niet door je ambities te laten verpesten. En die opleiding lijkt me hardstikke tof !