Lekker sloom ritje totdat.... OLIEBOLHERT!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-01 11:45

Gisteravond met Christa een relaxed buitenritje gemaakt, paardjes sloom, ruiters sloom, lang teugeltje, je kent het wel. Dat je altijd alert moet blijven weten we natuurlijk, maar ja...

Vlakbij onze oude stal is een hertenkamp en die herten doen nogal eens apart. Rennen en springen op vier poten en zo Verward . Er loopt ook een emoe tussen (zo'n ministruisvogel) en die kan ook knap vreemd doen! *LOL*

Onze paarden zijn ondertussen wel gewend aan die dieren, ook al blijven ze altijd met 1 oog kijken... Nu waren we allemaal zo sloom dat Isard zich wezenloos schrok van een plotseling rondspringend hert en zich razendsnel omdraaiende en weggaloppeerde over het grasveld. Toon schrok weer van ies en ging ook even aan de hol, zonder dat hij nou eigenlijk wist wat er aan de hand was (hij had dat hele hert nog niet gezien!).

Gelukkig hadden we ze snel weer gestopt, want dat grasveld staat vol hoog gras met greppeltjes er tussen die je niet ziet... Beetje bloedlink! Verward

Natuurlijk kwamen er net wat oudstalgenootjes het pad afstappen bij die stal en die waren onze stunt met verbazing aan het bekijken. Kusje

giechelend als twee kleuters gingen we vrolijk zwaaiend naar de oudstalgenootjes weer verder. Ik was errug blij met mijn zadelbontje op het spiegelgladde zadel van mijn bijrijdster... Anders had ik er denk ik wel naast gelegen!

Zo zie je maar weer: altijd op blijven letten ook al zijn ze nog zo braaf. Wij waren weer even wakker geschud, dat was blijkbaar nodig! Frusty

Groetjes Mieke

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 12:47

Ik ken het heerlijk aan een lang teugeltje half slapenend stappen en dan ineens schrikt lodewijk wakker van een lichtstraal over het pad.
*zucht*
af en toe zou je ze wel eens.......
Nouja toch maar niet Lovers

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 14:21

Hihi..ojee...De paardjes brengen wel weer leven in de brouwerij *LOL* *LOL*

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 14:51

haha sorry ik moet lachen want idd dit soort dingen zijn echt hilarisch ,sorry maar ik lig echt in een deuk als ik dit lees*grin*ja meke,altijd alert blijven*bestraffend vingertje*droeg je wel een cap Schijnheilig

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-01 15:08

Jaaaa, cappie op! Sanderijn, als ik buitenrij heb ik altijd zo'n ontzettend elegante Haha! crosshelm op die ik ooit gekocht heb omdat ik endurance wilde gaan rijden, jaren geleden. Toen had je alleen nog maar gewone caps en daar kreeg ik pijn in mijn kop van. Die casco dingen hadden ze toen nog niet.

Bevalt prima dat ding, eigenlijk moet ik hem natuurlijk ook in de bak op, maar ja... Slecht slecht slecht.... Sinds ik met mijn knar op het asfalt heb gelegen doe ik braaf dat ding op als ik naar buiten ga.

Groetjes en een knuf aan Tink! Mieke

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 15:58

goedzo mieke!altijd netjes je cap op ook in de bak hoor }>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 17:31

Hihi wat herkenbaar! Reetjes zijn ook heel eng!
Ben je nietsvermoedend door het weinige bos aan het rijden, springt er zo'n springbeest over het pad. Ook nog met een witte kont wat heen en weer springt. Zie je paard dan maar weer eens "sloom" te krijgen Haha!

Wat ook leuk is bij heel mooi weer, een schaduw van een vliegende meeuw op het strand. Krijg je het zelfde effect mee *LOL*

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 19:08

Hmmmmm waar ken ik dat alert blijven nou toch van???? Ik zou het niet weten Haha! Haha! Haha! Haha!

Greetz Merilyn

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 20:37

Idd Mieke, je zal niet de eerste zijn die er naast ligt tijdens een relaxed stapritje *LOL* !

Met Fitz is het ook altijd opletten totdat ie op stal staat *LOL*, zo was zondag tijdens het uitstappen het hek weer erg eng nadat ie er al de hele tijd langs was gelopen.
't is maar goed dat ik nog een beetje kan zitten anders had ik er veeeeeel vaker naast gelegen!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-01 09:30

Ja Fitzroy, daarom ben ik ook zo blij dat ik een bontje over het zadel heb! Ik rij tijdelijk met het zadel van Kaminka's bijrijdster (deze ligt beter op Toon dan mijn eigen zadel), maar dat ding is net zo glad als die typische manegezadels. Zo'n bontje is dan heeeeeel handig! *LOL*

Groetjes Mieke