de grillen van een paarden-eigenaar...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

de grillen van een paarden-eigenaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 08:29

Rijd je een leuke halve fries/halve wpn' er, mag je er mee lessen, mee dressuur doen, misschien 'ns een wedstrijdje. Nou, helemaal toppie, dat beest wordt niets mee gedaan, beetje door kinderen gereden en wat buiten en wordt bovendien niet echt super verzorgd.
Dus ik ging 4 dagen rijden, daar kun je dan ook echt iets mee en ging het beest 'ns wat beter verzorgen.
Wilde ze gisteren met me praten, ze had er nog 'ns over nagedacht en wilde het toch maar liever niet..........nou is in principe uiteraard haar goed recht, maar ik werd wel een beetje pissig. Ik alweer veel moeite gedaan, goede verzorging gegeven, op m'n fietsje op m'n vrije middag alleen erheen voor de hoefsmid etc. Krijg je dat.

Ik had vaste dagen waar ik voor betaal en dat wil ze opeens helemaal omgooien, want als de kinderen van de eigenaar erzijn moeten die kunnen rijden. En was het nou nog mogelijk om die dagen te ruilen, maar nee.........dat is er dus niet. Dus heb ik om de week opeens maar 2 ipv 4 dagen, kijk zo werkt het niet bij mij hoor.

Ik heb geen zin om afhankelijk te zijn van de grillen van de eigenaar, die zelf zo'n 1 keer per maand komt............ja jullie lezen het goed.......ze zou blij moeten zijn met iemand die de zorg overneemt en haar paardje lekker gaat rijden. Ik kreeg al na 3 weken complimenten dat hij er zo lekker uit ging zijn en zo fijn liep......................graag of niet dus
Halleluja!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 08:40

Tsjah en dat is het banketstaaf ervan, het is je eigen paard niet ... dit ben ik ook al zo vaak tegengekomen ... je rijdt en beleerd netjes de paarden en dan word je als een hoop stront weggegooid zeg maar ...

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:03

grr sommige mensen... Volgens mij is er altijd wel wat als je paarden rijdt voor andere mensen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 09:09

ja azaz girl en dat was toen ook de reden dat ik toch maar weer een eigen paard ging kopen na m'n eerste........en daar was Mirage. En nu zeg ik weer dat er geen eigen paard meer komt, maar ze is nog niet weg en je wordt alweer bekogeld met bijrijdersperikelen..........grrrr

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:22

Ik zie de bui al hangen! Haha! Ik weet wel leuke paarden te staan hoor!
Ingrid, het is NOOIT fijn om afhankelijk te zijn van anderen, op geen enkel gebied. Want dan loop je altijd tegen dit hondsgezeik aan.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 09:32

nee desiree, NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE Haha!

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:34

Ja Desiree, ja, wacht maar af. Ik ken het. Ik zou ook niets meer kopen, wist neit hoe snel ik er weer 1 van mezelf wilde hebben. Niets meer bijrijden voor mij.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 09:37

hmmm ja dat is mij dus ook al 1 keer eerder gebeurd......en vandaar Mirage. Kijken hoe lang ik het nu volhoud... Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:56

Ik durf te wedden dat je binnen een jaar weer een eigen paardje hebt

En bijrijder... dat ben ik ook nog geweest van Flair, wat een groot drama was dat zeg. Ik had op zich geen last van gezeur van de eigenaar hoor, maar ze kwam gewoon niet opdagen op haar dagen en loog dat ze wel geweest was terwijl het niet zo was.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:22

Das echt balen zeg Mirage.. Het is echt zo vervelend als mensen ineens op hun beslissing terug komen. Als ze zelf nu veel naar het paard zouden gaan, maar das ook niet het geval zoals ik lees. Vroeger heb ik het ook vaak gehad dat het weer mis ging met bijrijden.
Maar je kan het ook treffen hoor, zoals ik nu al 3 jaar. Het kan heel goed gaan.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:43

Wat balen zeg. Dat slaat echt gewoon nergens op.
Heb je er veel moeite voor gedaan om een bijrijd paardje te vinden? Ik ben niet op zoek en krijg zelf van alles aan geboden, ik heb echt een luxe positie, ik zou lekker kunnen kiezen.

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:15

Ik heb ook altijd paarden van anderen gereden en dat ging altijd een periode goed en dan gebeurde er wel iets, waardoor het gezeur werd. Nog niet eens over de paarden, maar soms op persoonlijk vlak. Met een eigen paard ben je tenminste van niemand afhankelijk, je kunt lekker doen en laten wat je zelf wilt, ik had al veel eerder een eigen paardje moeten nemen. Nu wil ik niet meer anders!!!! Haha!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:32

O wat ontzettend vervelend voor je hoor!!
Zo horen ze je absoluut niet te behandelen!

Ik heb ook een bijrijder of verzorger en die rijd 4 dagen in de week en ik ook, als er iets is wil ik dat ze het gelijk tegen me zegt en andersom doen ik dat ook dus als mij iets niet zint of haar niet hup gelijk erover praten want dat is zooo belangrijk want bij ons word er vreselijk veel geroddelt (ik doe ook mee hoor) en ik wil niet dat ze het via via hoort dat ik ergens niet mee eens ben of dat zij ergens niet mee eens is!

Wij zijn zelfs goeie vriendinnen geworden want voor dat ik Mango kocht konden we mekaar wel en praatte we ook maar nu is het veel gezelliger en leuker!

Ze zit hier trouwens ook op Bokt dus zij kan het beamen (geloof ik hihihihih *LOL* )

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 09:20

Dennis schreef:
Heb je er veel moeite voor gedaan om een bijrijd paardje te vinden? .


nee hoor deze halve fries werd zowat in m'n schoot geworpen, maar bleek niet zo blijvend...... Frusty
Nou dan niet, dan zoekt ze het zelf maar uit hoor, laat ze het paard toch lekker staan......................

Er zijn hier in de buurt zoveel mensen die een bijrijdster zoeken, binnen een dag kun je voorzien zijn van een leuk paardje.... Knipoog

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:35

MirageGidran"]
[quote="Dennis schreef:
Heb je er veel moeite voor gedaan om een bijrijd paardje te vinden? .


nee hoor deze halve fries werd zowat in m'n schoot geworpen, maar bleek niet zo blijvend...... Frusty
Nou dan niet, dan zoekt ze het zelf maar uit hoor, laat ze het paard toch lekker staan......................

Er zijn hier in de buurt zoveel mensen die een bijrijdster zoeken, binnen een dag kun je voorzien zijn van een leuk paardje.... Knipoog
[/quote]

Verward Had je nou helemaal niks met dat paard? Verward
Nou, dan lijkt het me nogal gemakkelijk: jij op naar je volgende bijrijdpaard en zij (wijzer geworden door de ervaring met jou) naar een meer passende bijrijdster. Iedereen blij.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 09:48

ik volg je niet helemaal botervlieg...........
nee ik had nog niets met dat paard nee, ik reed hem pas 2 weken..... Frusty

voorlopig heb ik alleen nog maar iets met m'n eigen paard, ik hecht me niet zo snel gelukkig

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:29

[quote="MirageGidran"]ik volg je niet helemaal botervlieg...........
nee ik had nog niets met dat paard nee, ik reed hem pas 2 weken..... ]

Ooh, niks bijzonders, hoor, ik dacht alleen dat je misschien wat meer 'gepikt' zou hebben van 'madam' als het je knuffeltje was geweest?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 10:38

maar dat was het dus nog niet.......een paard waar ik nog maar 2 weken op rijd heb ik nog niet zoveel mee hoor .................en bovendien ben ik ook kieskeurig met een bijrijdpaardje net als met het kiezen van een eigen paard, moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen......en bovendien betaal ik ervoor dus.......

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:04

daarom wou ik dus geen verzorg paard meer!!! om dit soort redenen.
Ik was het helemaal zat. Nu heb ik lekker een eigen paardje waar ik mee kan doen wat ik wil wel lekker hoor. Maar succes met het vinden van een andere

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:07

jemig meid wat vervelend zeg, ik ben blij dat ik het getroffen heb met mijn 2 verzorg fjordjes. Zijn hele leuke eigenaars en we hebben een heel goed contact met elkaar, als ik dan zulke dingen lees besef ik weer hoe ik het getroffen heb. En ik hoef er niet voor te betalen, zij zijn blij dat ik hun paarden rij en verzorg.