Naar Emmeloord: Gipsy is weer beter!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Naar Emmeloord: Gipsy is weer beter!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 23:15

[VvdD] Foute boel... *update*
[VvdD] Verslag bezoek Emmeloord
[VvdD] Weer naar Emmeloord geweest met Gipsy

Vandaag het hele spul in gepakt en maar weer eens op weg naar Emmeloord. Het blijft een eind weg!
Afbeelding
(Mijn eigen trailer is helaas nog niet geleverd, die komt als het goed is deze week, maar deze van een lieve stalgenoot deed het ook best)


Hee! Hier ken ik het wel!
Afbeelding


We moesten even wachten, waren wat dingen tussen gekomen, dus ze mocht even op stal. Zo'n weefrek kent ze niet, dus mevrouw doet altijd wat moeilijk met naar buiten kijken Clown
Afbeelding


Verder heb ik geen foto's gemaakt.
Werden geholpen door van Muiswinkel.
Hadden oorspronkelijk een afspraak bij ter Braake, maar die was met zwangerschapsverlof, bevallen van een dochter. Noemde het al een medisch wonder, maar het bleek toch om z'n vrouw te gaan *LOL*

Monsteren op de rechte lijn en op de volte op het harde, niks aan te zien, helemaal zuiver. van Muiswinkel zei zelfs dat hij haar nog nooit zo goed heeft zien lopen.
Toen scannen. Voor de zekerheid zijn er 3 benen gescand, niet alleen de 'huidige' blessure. Hij voelde iets van een verdikking op de andere pezen en wilde er zeker van zijn dat dat het restant was van een oude blessure (wat het gelukkig bleek te zijn) en niet iets nieuws.
3 benen scannen bleek net zo duur te zijn als 1 been Verward

Scan zag er prima uit. Wel iets rommelig van structuur, maar dat is normaal na een peesblessure, wordt nog wel iets beter, staat een functioneel belasten niet in de weg. Ze gaat nu nog een week of 6 het land op, het laatste beetje herstel en als ze terugkomt uit de wei kunnen we dus weer voorzichtig gaan opbouwen. Party!!

Ijzers er in Emmeloord onderuit laten halen, ingeladen en naar de wei gereden, vakantie!!!

Eind juli komt ze terug uit het land, dan zijn we er toch 7 maanden zoet mee geweest. Eindeloos duurt zoiets!

Op de terugweg nog een vreselijk stortbui, echt zo'n bui dat je amper iets ziet en maar een beetje moet gokken waar de lijntjes lopen en hopen dat je voorganger ook gewoon de weg volgt, best eng met een paard achter de auto, maar de Jeep (4.7 V8 Cool ) gaf geen krimp. Die auto staat hoog op het verlanglijstje!

Nulla tenaci invia est via


Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 23:29

Maya schreef:
Dus, er is weer hoop op herstel? Mooi zo, ik hoop dat het weer beter wordt nu.


Sterker nog: ze is al hersteld!

Die periode in de wei zou niet perse hoeven voor die blessure, maar door omstandigheden moet ze even een poosje "weg" en het is voor haar natuurlijk ook lekker om vakantie te vieren, niks te hoeven doen en voor die blessure kan het ook zeker geen kwaad natuurlijk. Spieren en conditie had ze toch al niet meer....

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 23:42

Nee, een blond, jong meisje, volgens mij nog in opleiding. Ze was 2 weken geleden net opnieuw beslagen, ijzers er onderuit en even een vijl erlangs, meer hoefde er niet aan te gebeuren, zo gepiept. Ijzers uiteraard mee naar huis, die gaan er weer onder als ze terugkomt, waren nog helemaal goed!

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 11:39

Laui!"]
ik duim voor jullie dat het niet weer de kop op steekt!
[/quote]

Dit was al de 3e keer dat ze iets aan een pees heeft Scheve mond
Wel steeds een ander been, maar toch... Die oude blessures zijn gisteren dus ook gescand en zagen er gelukkig heel goed uit.
3maal is scheepsrecht, ik hoop dat het nu eindelijk eens afgelopen is!


[quote="Mieke schreef:
Zeven maanden stappen met een paard dat niet gek mag doen.... Frusty

Ze blijft gelukkig superbraaf , niks gek doen, gewoon aan een halstertje zonder kunstgrepen. Niet zuur worden, niet stuiteren, maar ook niet ingedut of suf, gewoon heel braaf! Absoluut een gouden karakter! Lovers
Vanaf april ongeveer zitten we er al wel weer op, lekker de hei op, rechtuit, maakt het een stuk beter te doen. Afgelopen maand zelfs al weer wat galopwerk en simpel dressuurwerk meegepakt (alles in overleg met Emmeloord), maar het echte 'stappen aan het handje' heeft toch wel een maand of 3 geduurd ja...

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 11:53

Als dat toch eens zou kunnen...

In Emmeloord nog overleg gehad wat je nou kunt doen om zoiets te voorkomen, maar het komt er op neer dat het toch echt gewoon domme pech is, met mogelijk een beetje aanleg. Het kan bij wijze van spreken bij iedere stap die ze zet weer gebeuren... Bij ieder paard.

Prof's Choice beenbescherming, voedingssupplementen, kilometers stappen op het harde, hectoliters water om te koelen, nooit in het mulle zand, niet springen, op tijd naar de smid... Als iemand nog een suggestie heeft...

Nou ja, ze is nu goed, daar ga ik van genieten, zie wel hoe het blijft gaan.

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: b000tje, bellieee, carin0903, Cjuan, Ellebel, Firebug, Inney, Ladypronk, Mnoonn en 90 bezoekers