Hij is niet meer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Hij is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 10:53

Gister hebben we mn pony in laten slapen, maar ik zal beginnen bij het begin.

Ik had met een vriendin afgesproken om te gaan springen, dus toen ik op de club aankwam, had ik hem aan het hek gezet. Hij ging een beetje raar staan doen, dus ik zette hem weer terug. Op stal ging ie meteen liggen. Toen ben ik in de bak gaan stappen, da werd gebeld. Het leek wel mee te vallen, mn pony heeft echt heel vaak koliek en het leek minder erg als een half jaar geleden, toen ie ervoor geopereerd was in Utrecht. Omdat het wel een hele rare vorm was van koliek en de da niet wist wat ie precies had werden we doorgestuurd naar Kesteren. Daar aangekomen stond ie iig nog gewoon, vorige x was ie gaan liggen in de trailer. Hij is opgevoeld en er is een echo gemaakt, waaruit bleek dat zowel de dunne als de dikke darm niet in orde was.

Aan ons dus de beslissing: laten we hem opereren of niet: nee.
Eind oktober heeft ie een koliek operatie ondergaan, sinds ie terug is uit Utrecht is ie geen maand achter elkaar goed geweest. Als ik net een week weer met hem bezig was kreeg ie weer een koliekaanval, was het geen koliek dan was ie wel spierbevangen. Minstens een keer in de maand had ie zoiets. We hebben besloten om niet door te tobben, mn paard moest elke keer weer pijn lijden, het was niet eerlijk meer tegenover hem. We hebben alles gedaan wat we konden, stond elke dag even lang op de wei, kreeg nauwelijks krachtvoer en werd elke dag gereden.

Gister is ie ds ingeslapen, ik en 2 vriendinnen en mn ouders zijn erbij gebleven. Het is heel rustig gegaan. We hebben nog een pluk uit zn staart geknipt, hangt nu boven mn bed.

Dag lieve pony, ik zal je vreselijk missen!!! Verdrietig Verdrietig
Bedankt voor de fijne tijd Lovers

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:55

wat een verschrikkelijk verhaal. sterkte

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:57

Wat een verdrietig verhaal, maar ook heel realistisch en eerlijk tegenover het dier
Ik vind je heel moedig en wens je sterkte met je verdriet

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:58

Wat een knappe beslissing om voor je pony te kiezen! Lovers Heel veel sterkte!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:58

Heel veel sterkte.

Jullie hebben een goede beslissing genomen. Zo hoeft hij niet onnodig pijn te lijden.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:58

Sterkte. Zo te lezen was het een juiste beslissing.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:02

Idd heel goed en dapper dat je zo voor je pony hebt kunnen kiezen.
Sterkte...

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:03

Wow, wat een verhaal zeg, echt heel moedig dt je die keus hebt kunnen maken. Dat lijkt me echt heel moeilijk, fijn dat het zo rustig is gegaan. Inieder geval wens ik je heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 12:09

Heel veel sterkte! Ik heb ook nog een stukje haar van mijn oude pony bewaard, is toch fijn om te hebben vind ik.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 12:17

Ach,wat erg.Mijn paard heeft ook een koliekoperatie gehad.Tot nu toe gaat het goed (wel al 2 keer terug geweest)Ik zeg altijd:als het weer moet,doe ik het niet meer.Maar of ik het op dat moment ook doe?Ik weet niet,hoor of ik dat kan.Heel moedig,hoor,je beslissing.Ik wens je veel sterkte de komende tijd Ach gut

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 12:50

Ik vind het heel moedig van je dat je (en je familie) zo'n beslissing hebt kunnen nemen.
Daar is moed voor nodig, veel meer moed dan het arme dier maar aan te laten tobben en maar "kijken waar het schip strandt".
Dat neemt natuurlijk niet weg dat jullie allemaal ontzettend verdrietig zijn om het verlies van de pony.
Als je verdrietig bent en je ziet het even niet meer zitten, denk er dan maar aan dat hij nu daarboven loopt te grazen op een fantastisch weitje met een heleboel vriendjes...... ondertussen steekt hij z'n hoefje omhoog om je te bedanken voor alles wat je voor hem gedaan hebt.
Heel veel sterkte !

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 12:52

Hartstikke bedankt allemaal!! Ben heel blij dat jullie mn keuze begrijpen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:41

ahhhhhh nee dat meen je niet zeg.

Ik herinner hem nog de dag voordat ik leys kwam ophalen werd hij er net neergezet in de box naast me. Nog helemaal suf en slap hij kwam net uit de bijkom box. Op de avond dat ik leys kwam ophalen heb ik hem nog een aaitje over zijn neus gegeven.

heeeel veeeeel sterkte en het is een super en hele knappe beslissing die je hebt genomen. En ik zeg ook net als kimmes ik zou het ook niet nog een keer kunnen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:47

Ontzettend moedig van je om die beslissing te nemen! Dik een jaar geleden hebben wij (de hele familie) dat ook gedaan. Het was helemaal niet leuk, doet nog steeds pijn, maar het was écht de enige juiste beslissing. Nu is Kuultje gelukkig zónder pijn en dat is me zoveel waard!
Heel veel sterkte de komende tijd en natuurlijk een dikke knuffel!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:50

wat een dappere beslissing
heel veel sterkte ermee hoor!!!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 14:22

goede beslissing...zou ik ook gedaan hebben als mijn pony zoveel moest lijden...Heel veel sterkte ermee !!!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 15:01

Veel sterkte met het verlies van je pony, wat een nare ervaring voor je. Moedig dat je beslist heb om hem in te laten slapen.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:11

Wat kan ik hier over zeggen? Je hebt het waarschijnlijk al moeilijk genoeg, dus zal ik geen mening geven. Dus sterkte. Maar je ponny is weg.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:22

Heel veel sterkte.
Als je pony pijn had (en zo te lezen had ie dat) dan heb je de juiste beslissing genomen en op deze manier heb je je pony waarschijnlijk een hoop ellende bespaard.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:32

ik dat dat je er goed aan hebt gedaan om hem in te laten slapen. heel veel sterkte! groetjes noortje

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:34

Moeilijk en dapper om die beslissing te nemen. Heel eerlijk van je. Sterkte ermee!

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:48

Echt heel moedig van je! Ik zou snel denken dat het zo wel verder kan, maar als ik het zo lees lijkt me dit de juiste beslissing Boos!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:30

Ik denk dat je de goeie beslissing genomen heb en k vind het heel erg knap van je. Ik weet niet zo goe wat ik moet schrijven, maar nogmaals heel veel sterkte!!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 20:57

Thnx allemaal...

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 09:54

Jeetje ik lees het nu pas Verdrietig
ik vind het echt heel knap van je dat je die beslissing hebt genomen, heel veel sterkte